http://pallinipress.blogspot.gr/
Φίλες και φίλοι,
Στην χώρα μας διανύουμε τις δυσκολότερες ημέρες μετά την μεταπολίτευση ύστερα από μια περίοδο πλασματικής ευημερίας και μιας ξέφρενης κατασπατάλησης και κακοδιαχείρισης του δημοσίου χρήματος με αποτελέσματα οδυνηρά για όλους μας.
Τα προβλήματα αρκετά σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης και της παιδείας, που κατά την γνώμη μου πρέπει να στέκει βασικός πυλώνας ανάπτυξης και προόδου σε μία πολιτισμένη χώρα όπως η Ελλάδα, με κοινές πολιτικές και μακροπρόθεσμα προγράμματα.
Με προβλήματα στα σχολεία αλλά και στους ίδιους τους μαθητές οι οποίοι πολλές φορές στερούνται βασικών αγαθών στην καθημερινότητα τους.
Η αρμοδιότητες για την επίλυση αυτών των προβλημάτων διαχωρίζονται σε εκείνες που αφορούν αποκλειστικά την πολιτεία και που σχεδόν πάντα χρειάζονται χρόνο για να υλοποιηθούν, και σε εκείνες των δήμων που τις περισσότερες φορές απαιτούν μόνο γρήγορες αποφάσεις είτε από τα δημοτικά συμβούλια είτε από τις αρμόδιες σχολικές επιτροπές.
Όμως πόσο έτοιμος ήταν και είναι ο Δήμος μας, προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτά και σε ποιο βαθμό το έπραξε μέχρι σήμερα;
Την 1η Νοεμβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε όπως όλοι γνωρίζουμε μετά από πολύμηνη απαίτηση και πιέσεις της Ένωσης συλλόγων γονέων & κηδεμόνων του δήμου μας αλλά και της μείζονος αντιπολίτευσης, έκτακτο Δημοτικό συμβούλιο με αποκλειστικό θέμα την παιδεία, επειδή έβλεπαν ότι τα προβλήματα συσσωρεύονταν και ο δήμος αδρανούσε. Όσοι την παρακολουθήσαμε γίναμε μάρτυρες του τρόπου με τον οποίο κατανοούν και μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές.
Κατ’ αρχήν η απαίτηση για την συγκεκριμένη συνεδρίαση αλλά και η πραγματοποίησή της, υποδηλώνει την ύπαρξή προβλημάτων στα σχολεία, λόγω λανθασμένων πολιτικών χειρισμών και ολιγωρίας για την επίλυση τους.
Τα σχολικά κτίρια όπως γινόταν ανέκαθεν μετά το πέρας της κατασκευής τους από τον Ο.Σ.Κ παραχωρούνται στους Δήμους, οι οποίοι είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την συντήρηση και την ομαλή λειτουργία τους. Και εδώ τίθενται ορισμένα εύλογα ερωτήματα τα οποία ούτε απαντήθηκαν και κατά την γνώμη μου ούτε πρόκειται να απαντηθούν. Η απέλπιδα προσπάθεια από ορισμένους μέσω του τύπου, ενόψει προεκλογικής περιόδου και μάλιστα μη αρμοδίους, να αναρτήσουν λίστες αυτονόητων εργασιών που πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία του δήμου μας εντός της τριετίας, μαρτυρά την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκονται προσπαθώντας να αντιστρέψουν το βαρύ κλίμα εις βάρος τους, κάνοντας την τρίχα τριχιά.
Η ρήση «κάλιο αργά παρά ποτέ» σε θέματα που αφορούν την παιδεία και τους μαθητές δεν θα πρέπει να ισχύει.
-Πώς είναι δυνατόν σε ένα Δήμο με ταμειακό πλεόνασμα όπως επικαλούνται χρόνια τώρα, να υπάρχουν προβλήματα πολύ χαμηλού κόστους στα σχολεία;
-Πως γίνετε στο 7ο Δημοτικό σχολείο Παλλήνης, τα παιδιά και οι δάσκαλοι να ζουν με τον φόβο των πλημυρών από το όμορο ρέμα με κίνδυνο της ίδιας τους της ζωής και να αντιδικούν για το ποιος φταίει η Περιφέρεια ή ο Δήμος.
-Πως μπορούν να εφησυχάζουν τον κόσμο όταν λειτουργεί σχολείο στην Παλλήνη με λέβητα πετρελαίου παλαιό ( για άλλη μια φορά επισκευασμένο) όταν πέρσι εξεράγει;
-Είναι δυνατό να γίνονται συντηρήσεις σε σχολεία εν μέσω σχολικής περιόδου και μάλιστα σε ρυθμούς χελώνας όπως έγινε στο 3ο νηπιαγωγείο Γέρακα και γίνετε ακόμα και σήμερα στο 2ο νηπιαγωγείο Γέρακα;
-Τι γίνετε με την κατασκευή δευτεροβάθμιας σχολικής μονάδας που απασχολεί εκατοντάδες γονείς στην περιοχή Μπαλάνας Γέρακα ;
-Τι γίνετε με το 3ο δημοτικό Γέρακα και την επαναφορά του στο αρχικό οικόπεδο;
- Γιατί οι συνεδριάσεις των σχολικών επιτροπών πραγματοποιούνταν μέχρι πριν από λίγο καιρό στις 2:00μμ στερώντας την παρουσία από συλλόγους και γονείς, εν απουσία τους;
-Πώς ανεχόμαστε να υπάρχουν προβλήματα αρμοδιότητας του δήμου στα σχολεία εν μέσω σχολικής περιόδου όταν διανύουμε τρείς καλοκαιρινούς μήνες που θα μπορούσαν κάλλιστα να καταγραφούν και σιγά σιγά να αποκατασταθούν, παραδίδοντας σχολικές μονάδες τον Σεπτέμβριο έτοιμες και ασφαλείς;
-Δεν θεωρείται σωστή οικονομική διαχείριση όταν στα Δημοτικά συμβούλια κατατίθενται και ψηφίζονται θέματα για έργα δευτερεύουσας σημασίας, μη αναγκαία και με ποσά πολλών χιλιάδων ευρώ την στιγμή που τα σχολεία έχουν ανάγκη.
Είναι σίγουρο λοιπόν ότι απλά δεν νοιάστηκαν.
Απλά κουράστηκαν.
Το αποτέλεσμα της συνεδρίασης εκτός από θα και υποσχέσεις, δεν έδωσε καμία ελπίδα για λύσης στους συμπολίτες που την παρακολούθησαν αντίθετα οι περισσότεροι έκαναν λόγω για μία ακόμα προεκλογική διαβούλευση με σκοπό να αναδείξουν την χαμένη τους ευαισθησία.
Ας δούμε τα προβλήματα που αφορούν τα σχολεία γενικότερα, συνολικά και όχι μόνο σε ότι αφορά το δικό μας, με πιο ευρεία και αντικειμενική ματιά και εκεί θα καταλάβουμε τι ακριβώς γίνετε.
Ας προσπαθήσουμε να απαγκιστρωθούμε από το εγώ και ας κοιτάξουμε το εμείς, και δεν εξαιρώ ούτε τον εαυτό μου.
Θεωρώ φίλες και φίλοι, αγαπητοί γονείς, ότι οι υπεύθυνοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων του Δήμου μας, εκτός από ενέργειες δημιουργίας εντυπώσεων, και έλλειψη από ορισμένους, βασικών κανόνων ευγενείας, στερούνται ουσιαστικής πολιτικής αντιμετώπισης των προβλημάτων του τόπου μας και αυτό οφείλετε στην χρονίζουσα εξουσία και στην διαρκώς φθίνουσα όρεξη για ουσιαστικό έργο, άποψη η οποία συμπίπτει με την άποψη όλο και περισσότερων πολιτών.
Κώστας Στρίκος
Σύμβουλος Δημ. Ενότητας Γέρακα
&
Υποψήφιος δημοτικός Σύμβουλος Παλλήνης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου