Στο 3,1% αυξήθηκε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού το Σεπτέμβριο, από 1,7% που ήταν τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 5,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2011, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3% το Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η αύξηση αυτή ερμηνεύεται κατά κύριο λόγο από τη λήξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων. Συγκεκριμένα κατά το Σεπτέμβριο, ο δείκτης «Ένδυση - υπόδηση» σημείωσε άνοδο της τάξης του 35,8% λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα προ εκπτώσεων. Ακολουθεί ο δείκτης «Διαρκή αγαθά - είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» κατά 5% και ο δείκτης «αλκοολούχα ποτά και καπνός» κατά 3% λόγω της αύξησης κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
Εν τω μεταξύ, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 10 - Σεπτεμβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 09 - Σεπτεμβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,9%, ίδια με την αύξηση που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : λαχανικά νωπά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 3,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 35,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις .
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φυσικού αερίου.
ε) Κατά 5,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
στ) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνης).
ζ) Κατά 0,2% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ
β) Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.
β) Κατά 5,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
ε) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
στ) Κατά 4,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
η) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
θ) Κατά 2,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.
β) Κατά 0,3% «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών και του πακέτου διακοπών.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου