Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Επίσκεψη μαθητών και εκπαιδευτικών του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων στο Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μελετών στη Βενετία [Φωτογραφίες]

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Εκπαιδευτική επίσκεψη της Ομάδας Αγωγής Σταδιοδρομίας του ΓΡΑΣΕΠ του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων στο  Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μελετών στη Βενετία.

Μεγάλη τιμή για τη σχολική κοινότητα του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων   αποτέλεσε  η επίσημη  πρόσκληση που απηύθυνε το Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μελετών, στους μαθητές – μαθήτριες,  μέλη της ομάδας Αγωγής Σταδιοδρομίας και τη Σύμβουλό τους  - Υπεύθυνη  του Γραφείου Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού του σχολείου, κ. Καίτη Ζηνέλη (G.C.D.F.) να επισκεφθούν το ιστορικό κτίριο και το μουσείο με τους θησαυρούς της Ορθοδοξίας  στη Βενετία.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη  28 Απριλίου 2011, στo πλαίσιo του προαιρετικού προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέμα:  «Γνώσεις και Δεξιότητες για ισχυρές οικονομίες και κοινωνίες.   Εκπαίδευση & Κατάρτιση: Μέρος ολοκληρωμένου συστήματος Μάθησης». 

Η συνεργασία με τους υπεύθυνους του Istituto Greci  για την προετοιμασία της επίσκεψης ήταν εξαιρετική και ενθαρρυντική για τη δράση. Οι 25  μαθητές και μαθήτριες,  με αρχηγό της αποστολής τη Διευθύντρια του σχολείου κ. Σοφία Γαλιατσάτου (M.Ed) και συνοδούς τις εκπαιδευτικούς κ. Ζαχαρούλα Μαρκοπούλου (D.E.A.) και κ. Καίτη Ζηνέλη (G.C.D.F.),  ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του Istituto, ενημερώθηκαν για την ιστορία, τις δράσεις, το έργο και το ρόλο του Ινστιτούτου καθώς είναι το μοναδικό Ελληνικό Ίδρυμα Μεταπτυχιακών Σπουδών  εκτός Ελλάδος, παίρνοντας πληροφορίες για τις εκπαιδευτικές, επαγγελματικές δυνατότητες και προοπτικές που παρέχει.

Τα μέλη της αποστολής μελέτησαν τις εικόνες και τα λοιπά εκκλησιαστικά εκθέματα του Μουσείου και αντελήφθησαν το μέγεθος και το μεγαλείο της πολιτιστικής μας από το Βυζάντιο κληρονομιάς.

Είχαν επίσης την ευκαιρία να επισκεφθούν την Ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και να ενημερωθούν για την Ελληνική παροικία, τις πολιτιστικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές δράσεις της, από την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως έως σήμερα.

Οι εργασίες που είχαν ανατεθεί στους μαθητές από την παιδαγωγική ομάδα, τους φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμες, διότι έχοντας ασχοληθεί προσωπικά με τα θέματα  μπόρεσαν να συμμετάσχουν ενεργά, να κατακτήσουν τις γνώσεις και τις πληροφορίες που κατείχαν θεωρητικά και να τις εμπεδώσουν στο πεδίο.  Πριν και μετά την κάθε δραστηριότητα, τους διανέμονταν σχετικά φυλλάδια εργασίας από την παιδαγωγική ομάδα των συνοδών καθηγητών.  Η  ομάδα μετέβη στο Παλάτι των Δόγηδων, όπου ξεναγήθηκε από επαγγελματία Έλληνα ξεναγό, καθώς και στην  Εκκλησία του Αγίου Μάρκου.  Επιπροσθέτως, έγινε επίσκεψη επαγγελματικού-βιοτεχνικού ενδιαφέροντος τόσο σε εργαστήριο παραγωγής καλλιτεχνικών δημιουργημάτων τεχνοτροπίας  “MURANO” όσο και σε εργαστήριο παραγωγής καλλιτεχνικών δημιουργημάτων βενετσιάνικης μάσκας. 

Η ομάδα επισκέφθηκε την πόλη Βερόνα και ανέπτυξε πολιτιστική  δράση σχετική με το θεατρικό έργο του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα».

Επίσης τα μέλη της εκπαιδευτικής αποστολής ξεναγήθηκαν  στο Εθνικό Μουσείο «Il Bargello» και στη γκαλερί « Uffizi» της Φλωρεντίας, όπου  στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος του σχολείου: «Πολιτιστική κληρονομιά – Πολιτιστικά μνημεία της Unesco στις χώρες της Μεσογείου με την οπτική της γαλλικής γλώσσας. Πολιτιστικά δρώμενα» υπό την εποπτεία της  συνοδού κ. Ζαχαρούλας Μαρκοπούλου,  ανέπτυξαν ελκυστικές, βιωματικές  δράσεις, τις  οποίες παρακολούθησαν και ξένοι επισκέπτες μέσα στην υποβλητική ατμόσφαιρα αυτών των εκπληκτικών μουσείων. Επίσης πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις και σε άλλα  μουσεία (Παλάτσιο Βέκκιο,  Βαπτιστήριο του Αγίου Ιωάννου,  Καθεδρικός Ναός Ντουόμο κ.τ.λ.) και ιστορικά κτίρια της  Φλωρεντίας.

Κατά τη διάρκεια του πλου από και προς την Πάτρα,  η ναυτιλιακή εταιρεία και  το πλήρωμα των πλοίων με τα οποία ταξίδεψε η αποστολή,  ανταποκρίθηκαν με προθυμία στο αίτημα της Συμβούλου του Επαγγελματικού Προσανατολισμού του σχολείου, με σκοπό την βιωματική ενημέρωση των μαθητών για τα επαγγέλματα ναυτικού προσανατολισμού, την εκπαίδευση, το αντικείμενο, την επαγγελματική αποκατάσταση, την ανάπτυξη καριέρας και τις συνθήκες εργασίας – διαβίωσης  του ναυτικού κλάδου. 

Επειδή τα μέλη της ομάδας (Διευθύντρια, συνοδοί  εκπαιδευτικοί και μαθητές) είναι  ευαισθητοποιημένα σε θέματα πολιτικής προστασίας – ιδιαίτερα στα σωστικά μέσα, μέτρα και τις Πρώτες Βοήθειες – το πλήρωμα των  πλοίων, οργάνωσε και πραγματοποίησε παρουσίαση και εικονική άσκηση ασφαλούς εγκατάλειψης πλοίου, καθώς και ολιγόλεπτη επίσκεψη στη Γέφυρα των  πλοίων.

Η εμπειρία ήταν άριστη, το ενδιαφέρον μεγάλο, τα προγράμματα αυτά πραγματικά απαραίτητα για την παιδεία των μαθητών μας.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας, καθώς και το εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ιταλία, έδειξαν πως η βιωματική γνώση και η εκπαίδευση στο πεδίο, κατακτά όλους τους μαθητές και κατακτάται απ’ αυτούς, σε πολύ υψηλό ποσοστό, όπως δείχνουν και τα στοιχεία των αξιολογήσεων που συγκεντρώθηκαν από τους μαθητές.

Η ανταπόκριση σε όλες τις δράσεις (δρώμενα, ομάδες, συνεργασίες, παρουσιάσεις, αρθρογραφία), η ευαισθητοποίηση, η αξιολόγηση με τα φυλλάδια καταγραφής προσδοκιών, υπάρχουσας γνώσης, φυλλάδια καταγραφής για κάθε επιστημονικό και πολιτιστικό χώρο, τα φυλλάδια Αξιολόγησης Εφαρμογής στο πεδίο (on site), τα φυλλάδια Αξιολόγησης (κατά πόσον η υπάρχουσα γνώση εφαρμόστηκε, πώς και τι αποκομίστηκε από κάθε δράση) και τέλος το έντυπο Τελικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ταξιδιού που περιείχε και την αυτοαξιολόγησή του, ανέδειξαν την προαναφερόμενη τάση.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

IMG_1899a IMG_1682a

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york