Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΡΩΠΙΑΣ 2011 από τον επικεφαλή της μείζονος Αντιπολίτευσης κ. Αριστείδη Γκίκα

b_129_145_16777215_0___images_gkikas.jpgΣτη συνεδρίαση της 30/3/2011 ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο  ο Προϋπολογισμός του Δήμου. Ο προϋπολογισμός αυτός που συντάχθηκε σε χρονιά πρωτοφανούς κρίσης και ύφεσης δεν διαφέρει ουσιαστικά από τους προηγούμενους. Διερωτώμαι αν έγινε κάποια προετοιμασία από τη Δημοτική Αρχή σε επίπεδο υπηρεσιών για να αντιμετωπίσει την κρίση και πώς αυτό αντανακλάται στη σύνθεση του προϋπολογισμού; Κατά ην άποψη μου καμία εκτός από την αναφορά του κ. Δημάρχου ότι δεν προτίθεται να προβεί σε αύξηση δημοτικών τελών. Την απόφαση αυτή επικροτούμε και στηρίζουμε. 
Ο Προϋπολογισμός 2011 (Π2011) ακολουθεί το πνεύμα του Π2010 με κύρια εξαίρεση τη μείωση των εσόδων από επιχορηγήσεις κατά ποσό €4.394.000 και κατά συνέπεια τη μείωση αντίστοιχων δαπανών. Η Δημοτική Αρχή χαρακτήρισε τον Π2011 ως ρεαλιστικό και η Αναγέννηση, σε αντίθεση με την προηγούμενη αντιπολιτευτική στάση του κ. Δημάρχου, ψήφισε τον Προϋπολογισμό με τις ακόλουθες εξαιρέσεις θέλοντας έτσι να καταδείξει τη στήριξή της στη σύνταξη ενός δύσκολου λόγω της κρίσης προϋπολογισμού. Η Αναγέννηση καταψήφισε : α) τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη επειδή δεν συναινεί ώστε να ξαναπληρωθεί νέα μελέτη με επιβάρυνση των δημοτών αφενός οικονομική και αφετέρου της ποιότητας της ζωής τους αφού έτσι θα καθυστερήσει η άμεση επίλυση των προβλημάτων τους.
Μετά από πόσον καιρό άραγε θα τελεσφορήσει το σχέδιο του κ. Δημάρχου που θα ανατρέψει το ΦΕΚ της πεζοδρόμησης; Σημειωτέον ότι η διαδικασία έκδοσης του εν λόγω ΦΕΚ με τις συνήθεις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις απαίτησε χρονικό διάστημα 5 ετών. Ποιό θα είναι το τελικό κόστος της μελέτης αυτής και της υλοποίησής της, για την οποία προβλέπεται ποσό €100.000 στον Π2011; Θα είναι μόνο €100.000;
β) την παροχή νομικών υπηρεσιών για την εναρμόνιση της λειτουργίας του Δήμου σύμφωνα με τον Καλλικράτη.  Η Αναγέννηση είχε καταψηφίσει το θέμα αυτό τόσο στην Οικονομική Επιτροπή με υποβολή υπομνήματος όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο για λόγους τύπου και ουσίας.
Ο τυπικός λόγος ήταν ότι δεν είχε συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό όταν έγινε η προκήρυξη και ο ουσιαστικός λόγος ήταν ότι η δαπάνη αυτή, κατά την άποψή μας θα μπορούσε να αποφευχθεί αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου με την παρεχόμενη εκπαίδευση και υποστήριξη του Υπουργείου.
Εκτός από όσα αναφέρθηκαν  παραπάνω, προτείναμε να συμπεριληφθούν στον Π2011 :
1) η διαμόρφωση της Πλατείας της Ανάληψης γιατί αποτελεί βιτρίνα της πόλης μας

2) αυξημένες δαπάνες κατά €25.000 για κάθε Σχολική Επιτροπή, αφού έκτακτες επιχορηγήσεις δεν εγκρίνονται πλέον από τον Επίτροπο, με αποτέλεσμα να μην είναι πλήρως διασφαλισμένη η εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων και

3) δαπάνες για τη λειτουργία του Πολεοδομικού Γραφείου του Δήμου εφόσον ο Π2011 προβλέπει τη λειτουργία του και την πραγματοποίηση εσόδων.
Οι προτάσεις της  Αναγέννησης δεν έγιναν αποδεκτές. Γιατί άραγε;  Εμείς έχουμε ξεκάθαρη πολιτική στάση υποστηρίζοντας τη Δημοτική Αρχή στο έργο της και υποβάλλοντας προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας του Δήμου.
Έχω τονίσει επανειλημμένα ότι ο Δήμος οφείλει να έχει συνέχεια στη λειτουργία του. Ως εκ τούτου, πάντοτε, όπως και σε οποιαδήποτε οικονομική μονάδα, θα υπάρχουν απαιτήσεις και υποχρεώσεις. Το ουσιαστικό οικονομικό ενδιαφέρον βρίσκεται στη διαφορά μεταξύ α) των απαιτήσεων (οφειλές τρίτων προς τον Δήμο) και των ταμιακών διαθεσίμων και β) των υποχρεώσεων (οφειλές του Δήμου προς τρίτους).
Με βάση τα δεδομένα του Π2011 που συνέταξε η Δημοτική Αρχή προκύπτει ότι :

Εισπράξεις  Προηγούμενων Οικονομικών  Ετών (Απαιτήσεις)        : € 10.753.000

Πλέον : Ταμιακά Διαθέσιμα :  € 2.436.000

Μείον : Πληρωμές Προηγούμενων Οικονομικών Ετών (Οφειλές) :  € 12.888.000

Πλεόνασμα ρευστότητας  :      € 301.000
Επισημαίνεται ότι  οι πληρωμές Προηγούμενων Οικονομικών Ετών ποσού €12.888.000 (οφειλές του Δήμου) περιλαμβάνουν με βάση τους κανόνες σύνταξης του προϋπολογισμού ένα υπολογιστικό ποσό (ποσό που προκύπτει με μια μεθοδολογία προσέγγισης της πραγματικότητας με βάση τις συντηρητικές αρχές της λογιστικής – στην ουσία δηλαδή όχι πραγματικό ποσό) €2.825.000, που αφορά προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων. 
Από τα ανωτέρω προκύπτει  ότι οι απαιτήσεις του Δήμου από τρίτους καθώς και τα διαθέσιμά του υπερβαίνουν τις υποχρεώσεις του προς τρίτους κατά ποσό €301.000 με αποτέλεσμα ο Δήμος μας να είναι σήμερα οικονομικά εύρωστος. Παρά την αλήθεια, ο κ. Δήμαρχος δεν χάνει την ευκαιρία, όπου μπορεί, να επαναλαμβάνει προς τους Δημότες ότι παρέλαβε χρέη από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και να απειλεί με στοιχεία που θα παρουσιάσει κατά την απογραφή. Ευελπιστώ ότι ο κ. Δήμαρχος θα αντιληφθεί την αμείλικτη αλήθεια των αριθμών και θα αποφύγει εφεξής τοποθετήσεις που θα τον καταδικάσουν στη συνείδηση των Δημοτών. Επεσήμανα στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι έχει καθυστερήσει η διαδικασία της απογραφής αφού σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» η επιτροπή απογραφής έπρεπε να έχει παραδώσει αντίγραφο της έκθεσης απογραφής στον Δήμαρχο και στην Οικονομική επιτροπή στο τέλος Φεβρουαρίου. Εκτιμώ ότι ο κ. Δήμαρχος οφείλει να σταματήσει να ασχολείται με το παρελθόν, να εγκαταλείψει το σύνδρομο της αντιπολίτευσης που τον διακατέχει και να προσπαθήσει να είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του από τη θέση του Δημάρχου απέναντι στους δημότες και στον «Καλλικράτη». Διαπιστώνω ότι μέχρι σήμερα ο κ. Δήμαρχος εστιάζει την προσοχή του σε επικοινωνιακές σκοπιμότητες και αποπροσανατολίζει την λειτουργία του Δήμου είτε ενεργώντας την τελευταία στιγμή είτε ακόμα χειρότερα εκπρόθεσμα. Είναι χαρακτηριστικό επίσης, αν και διέφυγε της προσοχής στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι η Δημοτική Αρχή δεν τήρησε ούτε την υποχρεωτική κοινοποίηση του Τεχνικού Προγράμματος, που ενσωματώνεται στον προϋπολογισμό, προς τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης αφού δεν έχει καταφέρει να τη συστήσει ακόμα, παρά το ότι ο «Καλλικράτης» ορίζει προθεσμία έως την 28/2/2011. Ο «Καλλικράτης» όμως, αναφέρει ρητά (άρθρο 76) ότι η γνωμοδότηση  της Επιτροπής Διαβούλευσης, γνωστοποιείται στο Δημοτικό Συμβούλιο, και ότι η Επιτροπή συνέρχεται υποχρεωτικά για το θέμα του Προϋπολογισμού, γεγονός που ενδέχεται να καταστήσει την εισήγηση της Δημοτικής Αρχής για τον προϋπολογισμό ελλιπή για τυπικούς λόγους!
Πιστεύω ότι ο προϋπολογισμός πρέπει να αποτελεί προϊόν σύνθεσης απόψεων όλων των ενδιαφερομένων: των δημοτικών παρατάξεων, των δημοτικών συμβούλων, των κοινωνικών φορέων της πόλης και του κάθε δημότη.   
Κλείνοντας οφείλω να επισημάνω ότι στη συζήτηση του Π2011 στο Δημοτικό Συμβούλιο  ο κ. Δήμαρχος ανέφερε ότι εκκρεμεί η δικαστική υπόθεση για τις  μελέτες της αποχέτευσης όπου ο μελετητής διεκδικεί από το Δήμο €12.500.000. Αφού επανέλαβε τη θέση της Αναγέννησης, ότι δηλαδή δεν θεωρείται αποδεκτό από το Δήμο ποσό μεγαλύτερο των €2.000.000, εξετίμησε ότι κατά τη γνώμη του η υπόθεση «θα μπορούσε να κλείσει κάπου στη μέση», δηλαδή στα €6.000.000. Επί του θέματος χαρακτήρισα ηττοπαθή την άποψη αυτή του κ. Δημάρχου θεωρώντας απαράδεκτη την τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο αφού με αυτόν τον τρόπο δεν προασπίζει τα συμφέροντα των Δημοτών αλλά του μελετητή. Είχα επισημάνει επίσης σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ότι οποιοσδήποτε εξωδικαστικός συμβιβασμός πάνω από τα €2.000.000 θα μπορεί να θεωρηθεί ύποπτος. Για το λόγο αυτό είχα εισηγηθεί τη σύσταση επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 70 του «Καλλικράτη» που προβλέπει την παρουσία μεταξύ άλλων και ειδικών εμπειρογνωμόνων για την παρακολούθηση του θέματος αυτού λόγω της ιδιαίτερης σοβαρότητας του και των οικονομικών και ποινικών διαστάσεων του. Είχα δηλώσει τότε ότι θα είμαι απέναντι σε οποιαδήποτε ενέργεια δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Δήμου.

Αριστείδης Γκίκας
Δημοτικός Σύμβουλος
Επικεφαλής  μείζονος μειοψηφίας



Για την πλήρη ενημέρωσή σας επισκεφτείτε τη νέα μας ιστοσελίδα

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york