Ο βουλευτής της Περιφέρειας Αττικής της Ν.Δ. και τ. Υφυπουργός, Θανάσης Μπούρας, μιλώντας στη Βουλή για το Σχέδιο Νόμου για την Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των Ελεγκτικών Υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών, επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η συζήτηση για το Φορολογικό Νομοσχέδιο στη Βουλή, διεξάγεται στη σκιά των εξαιρετικά δυσμενών οικονομικών εξελίξεων. Όλοι οι οικονομικοί δείκτες, αποτυπώνουν ανάγλυφα το μέγεθος του προβλήματος μέσα από το οποίο επιβεβαιώνεται η αστοχία της οικονομικής και ειδικότερα της φορολογικής πολιτικής της Κυβέρνησης. Η ύφεση έχει ξεπεράσει κάθε όριο, η ανεργία σκαρφάλωσε στο 15%, ο πληθωρισμός πήγε στο 5,2%. Η ανταγωνιστικότητα της χώρας έπεσε 12 ολόκληρες θέσεις.
Η Κυβέρνηση εξαντλείται στην υπέρμετρη αυστηροποίηση των ήδη υφιστάμενων ποινών. Οι εξοντωτικές αυτές ποινές παραβιάζουν τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας και επιβάλλονται αδιάκριτα, ενοχοποιώντας την αποτυχία στην επιχειρηματικότητα, αποτυχία την οποία εξισώνουν με τους κατά συνείδηση φοροφυγάδες.
Η Κυβέρνηση έχει δημιουργήσει ένα αντιαναπτυξιακό φορολογικό σύστημα με πολύ υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, γεμάτο αντιφάσεις, πολύπλοκο και γραφειοκρατικό. Αγνοεί τη συρρίκνωση της οικονομίας, την υψηλή ανεργία, την ύφεση και τα λουκέτα και προσπαθεί με άδικο τρόπο να εφαρμόσει επαχθή μέτρα αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Γενικά το νομοσχέδιο αυτό είναι το 9ο φορολογικό νομοσχέδιο που φέρνει η Κυβέρνηση μέσα σε ένα χρόνο. Είναι ένα νομοσχέδιο «ράβε-ξήλωνε».
Η φορολογική πολιτική, πρέπει να υπηρετεί δυο στόχους. Αυτόν της ανάπτυξης και αυτόν της είσπραξης, δηλαδή της υλοποίησης των στόχων του Προϋπολογισμού. Η φορολογική πολιτική πρέπει να χρησιμοποιείται και ως αναπτυξιακό εργαλείο και ως μηχανισμός είσπραξης. Δυστυχώς, η κυβέρνηση δείχνει ότι αγνοεί αυτή την αναγκαιότητα. Όσο δεν εφαρμόζει πολιτικές που στόχο έχουν να αναχαιτίσουν την ύφεση και να δημιουργήσουν αναπτυξιακή προοπτική, τόσο οι θυσίες του ελληνικού λαού δεν θα πιάνουν τόπο.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ότι η μάχη κατά της φοροδιαφυγής μας βρίσκει σύμφωνους. Διαφοροποιούμαστε, όμως, στον τρόπο και στη μεθοδολογία. Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής, είναι μια επίπονη και διαρκής προσπάθεια, που απαιτεί δέσμη μέτρων, τα οποία σήμερα απουσιάζουν από την φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης.»
Συνεχίζοντας ο κος Μπούρας, πρόσθεσε ότι «η πολιτεία πρέπει να έχει διαχρονική ευθύνη και σοβαρότητα. Όταν έγινε το νέο αεροδρόμιο στα Σπάτα, και συγκεκριμένα όταν έγινε η μεταφορά από το ελληνικό, είχε ψηφιστεί ο νόμος 2338/1995 ο οποίος προέβλεπε ότι μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας στα Σπάτα, ο αερολιμένας του Ελληνικού παύει να λειτουργεί και ο χώρος που καταλαμβάνει προορίζεται κυρίως για τη δημιουργία μητροπολιτικής ζώνης πρασίνου. Σύμφωνα με αυτό το νόμο τα Σπάτα, η Αρτέμιδα και οι άλλοι Δήμοι των Μεσογείων διατηρούν στο ακέραιο το δικαίωμά τους να συμμετάσχουν στην επιχειρούμενη διαδικασία του Ελληνικού. Και τώρα έρχεστε με το άρθρο 42 του παρόντος νομοσχεδίου και προβλέπετε τη σύσταση ανώνυμης εταιρείας για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού καταργώντας επί της ουσίας τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που νόμιμα και δίκαια θεσπίστηκαν το 1995, προβλέποντας ότι ποσοστό τουλάχιστον 10% των εσόδων του διαχειριστικού φορέα που ιδρύθηκε με το άρθρο 9 του Νόμου 2338/1995 διατίθεται για τη δημιουργία σύγχρονης υποδομής, ωφελώντας την ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων, με αιχμή τα Σπάτα, στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου χωροταξικού, οικιστικού και αναπτυξιακού σχεδιασμού.» Σε αυτό το σημείο ο κος Μπούρας κατέθεσε το τελευταίο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Σπάτων Αρτέμιδος, ενώ θα αναφερθεί εκτενώς στη συζήτηση του άρθρου 42.
Κλείνοντας μίλησε για το άρθρο 47 και για το πρόβλημα που δημιούργησαν οι αυξήσεις των φόρων που επιβλήθηκαν από την αρχή του 2010 και μείωσαν τα κέρδη της αλυσίδας των καπνικών προϊόντων. Σήμερα οι φόροι των καπνικών προϊόντων είναι οι υψηλότεροι σε όλη την Ευρώπη. Αν θέλει η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στη ρίζα του χρειάζεται άμεση αναδόμηση των φόρων για μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους προς το δίκτυο. Μόνο έτσι δεν θα καταρρεύσουν και οι δύο κλάδοι (χονδρικής και λιανικής).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου