Οι μαθητές της ομάδας Αγωγής Σταδιοδρομίας & Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων επισκέφθηκαν το «ΣΕΙΣΜΟΠΟΛΙΣ» και εκπαιδεύτηκαν.
Αξιοποιώντας τη δυνατότητα που πρόσφερε το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επισκέφθηκαν το μοναδικό στην Ευρώπη μη στεγαζόμενο σε μουσείο, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «ΣΕΙΣΜΟΠΟΛΙΣ» όπου προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, γεωλόγοι, ανέπτυξαν επιστημονικό υλικό για το σεισμικό φαινόμενο, έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες για τους τρόπους προφύλαξης και λήψης μέτρων, εκπαίδευσαν μαθητές και καθηγήτριες σε προσομοιωτή σεισμού και έδωσαν πληροφορίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού σχετικά με τις σπουδές, το επάγγελμα και τις προοπτικές απασχόλησης του γεωλόγου, σεισμολόγου, ωκεανολόγου, γεωπεριβαλλοντολόγου.
Την επίσκεψη οργάνωσε η υπεύθυνη του Γραφείου Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ) του σχολείου κ. Καίτη Ζηνέλη (G.C.D.F.) Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, η οποία αναπτύσσει σχετικό πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέμα: «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ & ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΑΖΟΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. ΠΡΟΛΗΨΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ & ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς κ. Ζαχαρούλα Μαρκοπούλου (D.E.A.) υπεύθυνη του πολιτιστικού προγράμματος, κ. Φιλιώ Πέππα, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, το Δήμο Αγίου Ιωάννη Ρέντη, το τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος – τομέα Γεωφυσικής & Γεωθερμίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η συμμετοχή των μαθητών στη δράση ήταν εντυπωσιακή, η οργάνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος που αναπτύχθηκε από τα στελέχη του Πανεπιστημίου για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου, τα κύματα βαρύτητας (τσουνάμι), αποτιμήθηκε θετικά συμβάλλοντας σε μέγιστο βαθμό στη διεύρυνση του βιωματικοεμπειρικού κύκλου των εφήβων μαθητών, μελλοντικών, ενεργών, ευαισθητοποιημένων, πληροφορημένων πολιτών κατά την αξιολόγηση που έγινε μετά την επίσκεψη από τους μαθητές και τις υπεύθυνους συνοδούς- εκπαιδευτικούς.
Η άσκηση στη σεισμική τράπεζα έδωσε την ευκαιρία για βιωματική άσκηση και γνώση, «φόβισε» μα κι ενεργοποίησε, κινητοποίησε αντανακλαστικά, ανατροφοδότησε τους ασκούμενους εδραιώνοντας και στερεώνοντας γνώσεις και στάσεις καλής πρακτικής ατομικής προστασίας και κοινωνικής δικτύωσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου