Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Τουρκική κορβέτα πάλι στο Σούνιο! - "Επίδειξη σημαίας" και όχι αβλαβής διέλευση. Aνησυχία στα Επιτελεία για τις τουρκικές κινήσεις στο Αιγαίο

|

ImageΤουρκική κορβέτα πάλι στο Σούνιο! - "Επίδειξη σημαίας" και όχι αβλαβής διέλευση

Νότια της Σκύρου στα διεθνή χωρικά ύδατα κινείται πλέον η τουρκική κορβέτα, παρακολουθούμενη από σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού. Είχε προηγηθεί πέρασμά της από το στενό του Καφηρέα μετά από πορεία στα δυτικά παράλια της Αττικής. (Ανανέωση 13:40) Από τον δίαυλο Σουνίου-Κέας, εντός των ελληνικών χωρικών περνάει αυτή την στιγμή η τουρκική κορβέτα σε μία κλασική επιχείρηση προβολής ισχύος ή "επίδειξη σημαίας", όπως λέγεται στη ναυτική ορολογία.

Είναι η πέμπτη φορά από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα που γίνεται αυτή η κίνηση από σκάφη του τουρκικού στόλου, δηλαδή να περάσουν ανάμεσα από το στενό Σουνίου-Κέας. Είναι η δεύτερη φορά που το συγκεκριμένο σκάφος στην πορεία του που ξεκίνησε χθες το απόγευμα, περνάει μέσα από τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Η πρώτη ήταν χθες το απόγευμα μεταξύ Τύλου-Σύμης. Το τουρκικό σκάφος παρακολουθείται στενά από την πυραυλάκατο Ρ67 ΡΟΥΣΣΕΝ.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Τουρκική κορβέτα βρίσκεται αυτή την στιγμή στο δυτικό Αιγαίο, για την ακρίβεια δυτικά της Σερίφου, με βόρεια πορεία! Εκτιμάται ότι η κατεύθυνσή της είναι ο δίαυλος Σουνίου-Κέας και η ανατολική Αττική. Πρόκειται για την TCG Bozcaada (F-500), πρώην Commandant de Pimodan, κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό. Δείχνει να ακολουθεί την πορεία της φρεγάτας η F490 Gaziantep (πρώην USS Clifton Sprague) που πριν δύο εβδομάδες είχε φτάσει μέχρι το Σούνιο

Η κορβέτα παρακολουθείται από την ΤΠΚ Ρ67 «ΡΟΥΣΣΕΝ αυτή την στιγμή. Αρχικά παρακολουθείτο από την κανονιοφόρο ΤΟΛΜΗ (εντάχθηκε στον Στόλο στις 6 Μαρτίου 1990. Παραχωρήθηκε από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο στρατιωτικής βοήθειας. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία USA – Peterson Builders Co, Sturgeon Bay, Wisc’. Ιδίας κλάσης πλοίο η ΟΡΜΗ) από χθες το απόγευμα. Η παρακολούθηση ξεκίνησε βορειοανατολικά της Ρόδου στις 15:30. Αυτή την φορά η παρακολούθηση δεν είναι «διακριτική»...

Πρόκειται για κλασική πρόκληση, αφού το σκάφος συμμετείχε σε διεθνή επιχείρηση (UNFIL) στην Α.Μεσόγειο και κατευθυνόταν προς τον ναύσταθμο της Σμύρνης, όπου είναι η βάση των σκαφών της κλάσης. Μπήκε στον ναύσταθμο του Aksaz και βγαίνοντας, αντί να κατευθυνθεί βόρεια κατευθύνθηκε δυτικά σε ελληνικά νερά.

Το θέμα είναι κατά πόσον ισχύει πλέον ο κανόνας της "αβλαβούς διέλευσης": Είναι δυνατόν να δεχόμαστε αβλαβή διέλευση όταν έχουμε πορεία από το Αksaz προς την Σμύρνη (δηλαδή δύο κόλπους βορειότερα) και να χαράζει πορεία μέσω Σερίφου και απ'ότι φαίνεται μέσω Σουνίου, Τζιάς, Κερατέας κλπ; Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό...

Πρόκειται για αδελφό σκάφος της TCG Bodrum (F-501) που τον Αύγουστο είχε αφήσει ενθύμιο το θόλο του σόναρ στην βυθό έξω από το Καστελλόριζο.

Eίναι οπλισμένη με τέσσερα βλήματα επιφανείας-επιφανείας MM40 Exoset. Θα σας ενημερώσουμε άμεσα για οποιαδήποτε εξέλιξη.


Aνησυχία στα Επιτελεία για τις τουρκικές κινήσεις στο Αιγαίο - Πώς τις ερμηνεύουν, τι φοβούνται 

Ιδιαίτερα προσεκτικά μελετούν στο ΓΕΕΘΑ τις τελευταίες τουρκικές προκλήσεις, όπως ο χθεσινός πορεία της κορβέτας από το Aksaz στο εσωτερικό του διαύλου Σουνίου-Κέας σε μία προσπάθεια να «αποκωδικοποιήσουν» την διαρκώς αυξανόμενη. Τα συμπεράσματα και οι εκτιμήσεις διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, αλλά όλες συγκλίνουν σε ένα σημείο: Ο κίνδυνος «θερμού» επεισοδίου αυξάnεται καθημερινά. Δυστυχώς αυτό το συμπέρασμα έχει ένα παράπλευρο αρνητικό αποτέλεσμα σε πολιτικό επίπεδο. Σε ότι αφορά τα μαχητικά, οι αναχαιτίσεις γίνονται πλέον «με τα μάτια» προκειμένου να αποφευχθούν εφαρμογές σεναρίου τύπου «Βαριοπούλας». Πρακτικά δεν έχουμε αναχαιτίσεις μεταξύ 6 και 10 μιλίων. Για λόγους οικονομίας αποστέλλονται δύο ή το πολύ τέσσερα αεροσκάφη για να προχωρήσουν σε μία τυπική αναγνώριση και επιστρέφουν στη βάση τους χωρίς εμπλοκές.
Οι Τούρκοι χειριστές δεν έχουν κανένα λόγο να εμπλέκονται αφού αντικειμενικός τους στόχος είναι να «απονευρώσουν» τον εναέριο χώρο των 10 ν.μ., όπου εισέρχονται κατά κανόνα ανενόχλητοι και φτάνουν μέχρι τα έξι μίλια, οπότε οι εμπλοκές είναι πλέον μηδενικές!
Σε ότι αφορά τις προκλήσεις του τουρκικού Ναυτικού, αυτές είναι αμφίβολο αν θα απαντηθούν έστω και αν κάποιο τουρκικό σκάφος επιχειρήσει τον περίπολου της Σαλαμίνας! Άλλωστε μία πορεία από το Σούνιο μέχρι την Σαλαμίνα είναι πιο φυσιολογική από αυτή του Αksaz-Σούνιο-Σμύρνη που πραγματοποιούν σχεδόν κάθε μήνα από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα οι Τούρκοι.
Και βέβαια, όλα ξεκίνησαν πέρσι, τον Ιανουάριο του 2009, όταν η τουρκική φρεγάτα παραβίασε του κανόνες της αβλαβούς διεύλευσης και πραγματοποίησε κρουαζιέρα λίγα μίλια μακριά - και εντός ακτίνας βολής των πυροβόλων της - από την οικία του πρωθυπουργού στην Ραφήνα, χωρίς να υπάρξει καμία ελληνική πρακτική αντίδραση. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε ακραίες συνθήκες δεν μπορεί να σμβεί κάποιο ατύχημα.
Η υπέρπτηση επάνω από την φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟ στο Πεδίο Βολής Άνδρου κατά την ώρα εκτέλεσης αντιαεροπορικών βολών, θα μπορούσε να προκαλέσει το ατύχημα που προσδοκά η Άγκυρα. Η Άγκυρα έχει βεβαιωθεί ότι οραγνωμένη και συντονισμένη ελληνική αντίδραση δεν πρόκειται να υπάρξει, οπότε αν συμβεί κάποιο «ατύχημα» είναι βέβαιοι ότι η πολιτική-στρατιωτική αντίδραση θα είναι «στα μέτρα τους» με ότι αυτό σημαίνει.
Από εκεί και πέρα, όπως προαναφέραμε, οι εκτιμήσεις για την αύξηση της τουρκικής επιθετικότητας διαφέρουν: Οι περισσότεροι στο ΓΕΕΘΑ εκτιμούν ότι πρόκειται για τα συνήθη «ψυχολογικά παίγνια» της Άγκυρας. Πιέζουν για να εκτιμήσουν τις ελληνικές αντοχές. Η δεύτερη εκτίμηση είναι καθαρά πολιτική: Κάνουν επίδειξη των πολιτικών θέσεών τους στο Αιγαίο τόσο σε ότι αφορά τον εναέριο χώρο, όσο και τον θαλάσσιο.
«Μπορούμε να πάμε οπουδήποτε, το Αιγαίο είναι δική σας θάλασσα, όσο είναι και δική μας». Η τρίτη εκτίμηση προέρχεται από μια ολιγάριθμη ομάδα του ΓΕΕΘΑ που θεωρεί ότι «Η αύξηση των προκλήσεων σχετίζεται άμεσα με την κατάσταση στο εσωτερικό πολιτικό μέτωπο». Σενάρια που να σχετίζονται με «κατασκοπευτικές» αποστολές δεν θεωρούνται σοβαρά: Ούτε έχουν την δυνατότητα, έχει χρειάζεται να κάνουν τέτοιες κινήσεις. Μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες αλλιώς, όπως κι εμείς, άλλωστε».
Επί της ουσίας όλες καταλήγουν στον ίδιο συμπέρασμα. «Έχουν διακρίνει εσωτερική πολιτική αδυναμία την τελευταία διετία και συμπεριφέρονται όπως ο καρχαρίας που έχει μυρίσει αίμα: Κάνουν κύκλους, πλησιάζουν να τσεκάρουν τις αντοχές και τις δυνάμεις, απομακρύνονται και ξανάρχονται»...
Σήμερα από τα μεσάνυχτα έως νωρίς το πρωί καταγράφηκαν συνολικά 25(!) κλήσεις από τα τουρκικά ραντάρ προς το πολωνικό αεροσκάφος της FRONTEX, ενώ αυτό πετούσε βορειοδυτικά του Φαρμακονησίου, σε ύψος 3.000 ποδών και εντός ελληνικού εναέριου χώρου.
Όπως και τις προηγούμενες φορές, η κλήση έλεγε ότι το αεροσκάφος βρισκόταν εντός τουρκικού εναέριου χώρου και ότι έπρεπε να εγκαταλείψει την περιοχή γιατί θα διεξαχθεί τακτική επιχείρηση εναντίον του.
Το αεροσκάφος εκτέλεσε κανονικά την αποστολή του πραγματοποιώντας μάλιστα δύο πτήσεις, δεχόμενο δέκα εκπομπές ασυρμάτου στην πρώτη και άλλες δεκαπέντε στη δεύτερη.

Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york