Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΒΑΡΝΑΒΑ. Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΧΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

|

180 Η ιστορία της κατασκευής του Αγωγού Φυσικού Αερίου Στεφάνη Βοιωτίας - Βαρνάβα Αττικής - Αλιβέρι Ευβοίας, έχει μακριά ιστορία και πέρασε από πολλά στάδια.
Η ΔΕΣΦΑ σχεδίασε την κατασκευή ενός αγωγού, χωρίς καμία διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και αυθαίρετα προσπάθησε να επιβάλλει την κατασκευή του, με την στήριξη του κρατικού μηχανισμού.
Ο αγωγός αυτός από την Στεφάνη Βοιωτίας κατευθυνόταν σε έναν κολπίσκο στο Βαρνάβα, δια μέσου του Αυλώνα, της Μαλακάσας και του Καλάμου.
Από την αρχή συγκροτήθηκε Επιτροπή Αγώνα από αιρετούς και πολίτες, η οποία ξεκίνησε κύκλο διαβουλεύσεων με την ΔΕΣΦΑ, την -τότε- Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατ. Αττικής, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και λοιπούς εμπλεκόμενους Φορείς.
Παρ΄ ότι η Νομαρχιακή Επιτροπή Χωροταξίας και Περιβάλλοντος απέρριψε τους περιβαλλοντικούς όρους της μελέτης, όπως και το -τότε- Κοινοτικό Συμβούλιο της κοινότητας Βαρνάβα το έργο δεν σταμάτησε, ούτε τροποποιήθηκε στο ελάχιστο.
Σημειωτέον ότι ο  αγωγός σχεδιαζόταν να διέλθει μέσα από περιοχές με ιδιοκτησίες μικροϊδιοκτητών με καλλιέργειες (κυρίως ελιάς), τις οποίες κατέστρεφε ολοκληρωτικά.
Ξεκίνησαν οι εργασίες από την Αυλώνα και συνεχίστηκαν στην Μαλακάσα, χωρίς ουσιαστική αντίδραση. Στην περιοχή του Καλάμου υπήρξαν αντιδράσεις των Φορέων και των κατοίκων, αλλά το έργο συνεχίστηκε και έφτασε στα όρια του Βαρνάβα.
Στο μεταξύ είχε ολοκληρωθεί η Μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τον Κάλαμο να ανήκει πλέον στον Δήμο Ωρωπού και τον Βαρνάβα στον Δήμο Μαραθώνα.
Η υπάρχουσα Επιτροπή Αγώνα (Τσιμίνης Παναγιώτης, Κόλλιας Γιώργος και Τουρκαντώνης Πέτρος) ενισχύθηκε και με τους Στάμο Χρήστο Αντιδήμαρχο Μαραθώνα και Στάμου Πέτρο Δημοτικό Σύμβουλο Μαραθώνα.
Αρχικά η ΔΕΣΦΑ επιχείρησε να πείσει την νέα Δημοτική Αρχή για την μη ύπαρξη δυνατότητας αλλαγής της όδευσης και - δια εμμέσων απειλών - τους κατοίκους για το άσκοπο των αντιδράσεών τους. Για τις δύο εναλλακτικές οδεύσεις, που προτάθηκαν από τους κατοίκους και τον Δήμο Μαραθώνα, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική αντιπρόταση.
Στην συνέχει η κατασκευάστρια εταιρία επιχείρησε την συνέχιση του έργου εντός των ορίων της Δημοτικής Κοινότητας Βαρνάβα αιφνιδιαστικά, απόπειρα η οποία αποκρούστηκε, με αποτέλεσμα να επιστρέψουν τα μηχανήματα στα όρια του Καλάμου.
Μετά από ένα διάστημα υπήρξε και δεύτερη απόπειρα εισόδου των μηχανημάτων με την συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων, η οποία επίσης αποκρούστηκε από τους κατοίκους.
Μετά από αυτά τα γεγονότα θα ήταν φυσικό να αρχίσει ένας κύκλος διαβούλευσης από την ΔΕΣΦΑ, κάτι που ποτέ δεν έγινε. Αντίθετα επιχειρήθηκε τρίτη φορά να γίνει "εισβολή" των μηχανημάτων στον Βαρνάβα, τούτη την φορά με την συνοδεία των ΜΑΤ. Δύο διμοιρίες των ΜΑΤ, ασφαλίτες και αστυνομικοί επιχείρησαν να απωθήσουν τους συγκεντρωμένους κατοίκους, αλλά δέχθηκαν βροχή από πέτρες και τράπηκαν σε άτακτη φυγή.
Ακολούθησε ένας κύκλος απειλών, "νουθεσιών" των μελών της Επιτροπής και του Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας, οι οποίες δεν απέδωσαν.
Και ... ξαφνικά εμφανίζονται και πάλι οι εκπρόσωποι της ΔΕΣΦΑ και σε συνάντησή τους με τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας πρότειναν ΝΕΑ ΟΔΕΥΣΗ, η οποία - κατά το μεγαλύτερο μέρος της-  ήταν η δεύτερη εναλλακτική πρόταση της Επιτροπής Αγώνα, των κατοίκων και του Δήμου Μαραθώνα.
Κι όχι μόνο αυτό, αλλά μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, αποδέχθηκαν και την ασφαλτόστρωση του δρόμου Παραλία Βαρνάβα - Λιμιώνα, ως αντισταθμιστικού οφέλους.
Το Τοπικό Συμβούλιο Βαρνάβα στην συνεδρίασή του της 22/11/2011, σε ανοιχτή διαδικασία, με την παρουσία δεκάδων κατοίκων του Βαρνάβα, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Αγώνα και του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου αποφάσισε ομόφωνα την αποδοχή της πρότασης της ΔΕΣΦΑ, η οποία, όπως προειπώθηκε, ήταν πρόταση των κατοίκων του Βαρνάβα, θέτοντας συγκεκριμένους όρους.
Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει:
Το Τοπικό Συμβούλιο Βαρνάβα του Δήμου Μαραθώνα:
α. Αποδέχεται την νέα όδευση του αγωγού φυσικού αερίου, όπως αυτή εμφανίζεται στο διαβιβασθέντα από την ΔΕΣΦΑ χάρτη.
β. Η αποδοχή αφορά το συγκεκριμένο έργο και μόνο και δεν αποδέχεται καμία άλλη δραστηριότητα της ΔΕΣΦΑ στην περιοχή του Βαρνάβα, σήμερα ή στο μέλλον.
γ. Η αποδοχή γίνεται υπό τον όρο να διαπλατυνθεί και ασφαλτοστρωθεί ο δρόμος που συνδέει την Παραλία Βαρνάβα με την Αγκώνα Αγ. Αποστόλων Καλάμου, δια της θέσης Λιμιώνας Βαρνάβα.
δ. Η κατασκευή και των δύο έργων θα ξεκινήσει ταυτόχρονα, προκειμένου να διασφαλισθεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη.
ε. Θα επιδιωχθεί οι ελάχιστοι θιγόμενοι ιδιοκτήτες να υποστούν τις μικρότερες δυνατές ζημιές.

ΣΧΟΛΙΟ:
Σίγουρα δεν πρόκειται για την άριστη λύση, αλλά είναι η καλύτερη δυνατή, υπό της παρούσες συνθήκες.
Πρόκειται για τεράστια επιτυχία, η οποία πιστώνεται στους αγωνιστές κατοίκους του Βαρνάβα, άντρες και γυναίκες, που υπερασπίσθηκαν με σθένος και αποφασιστικότητα τον τόπο τους.
Το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί απόδειξη ότι ο ασυμβίβαστος αγώνας αποτελεί την μόνη επιλογή για τους θιγόμενους από την κρατική αυθαιρεσία και οδηγεί - αν όχι στην ριζική αλλαγή των σχεδίων των μηχανισμών του κράτους, σίγουρα στην αναδίπλωση και την επανεξέταση σχεδιασμών, οι οποίοι, αρχικά, προβάλλονται ως αναπόφευκτοι και αδιαπραγμάτευτοι.
Από εδώ και πέρα χρειάζεται εγρήγορση, σκληρή διαπραγμάτευση και σωστοί χειρισμοί για την κατοχύρωση των συμφερόντων των κατοίκων του Βαρνάβα.
Η απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου αναφέρει ότι "Η αποδοχή αφορά το συγκεκριμένο έργο και μόνο και δεν αποδέχεται καμία άλλη δραστηριότητα της ΔΕΣΦΑ στην περιοχή του Βαρνάβα, σήμερα ή στο μέλλον" γιατί οι πληροφορίες μας λένε ότι σχεδιάζεται για το μέλλον νέα γραμμή, η οποία θα συνδέει τον υπάρχοντα αγωγό με τον χώρο του ΧΥΤΑ στο Γραμματικό. Κι αυτό δεν πρόκειται να γίνει δεκτό από την τοπική κοινωνία του Βαρνάβα, με κανένα τρόπο.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ:

ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ: ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ!

http://gekollias.blogspot.com/2011/11/blog-post_23.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york