Μια ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή προσέγγιση από το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας ζητά ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Ο ΣΕΣ υπογραμμίζει ότι η έμφαση που δίνεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στους πεζούς και το ποδήλατο δεν είναι ούτε αναπτυξιακή ούτε περιβαλλοντική και βασίζεται στην άρνηση ή και την κατάργηση των μεγάλων έργων που μπορούν να δώσουν ουσιαστικές λύσεις στη συγκοινωνιακή ασφυξία της Αθήνας. Χαρακτηρίζει τις προτάσεις του ρυθμιστικού ως ατεκμηρίωτες και ατελείς και τονίζει την ανάγκη σαφούς πρόβλεψης για την οδική σύνδεση των τεσσάρων λιμανιών της Αττικής (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα) με οδικό δίκτυο υψηλών προδιαγραφών. Σύμφωνα με το ΣΕΣ θα πρέπει να προβλεφθεί η επέκταση της Αττικής Οδού στο τμήμα Σταυρού-Ραφήνας (απομένει ένα μικρό μόνο τμήμα μέχρι την Ραφήνα) ενώ απαιτείται η σύνδεση του λιμανιού με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Πρέπει επίσης να προβλεφθεί και η οδική επέκταση μέχρι το νέο ανακατασκευασμένο λιμάνι του Λαυρίου, επέκταση σχετικά εύκολη κατασκευαστικά και μικρού κόστους.Η σύνδεση του Κέντρου της Αθήνας (περιοχή Χίλτον) με την Περιφερειακή Υμηττού (μέσω παράκαμψης της Καισαριανής), καθώς και οι άξονες για τη μελλοντική ανάπτυξη των περιοχών της Ανατολικής και Βόρειας Αττικής (Ραφήνα -Κρυονέρι) πρέπει να συμπεριληφθούν στο Ρυθμιστικό, ώστε να υπάρξει ανακούφιση του κορεσμένου κυκλοφοριακά δικτύου της Καισαριανής. Πάντως ο ΣΕΣ χαρακτηρίζει πολύ θετική την πρόταση για εισαγωγή διαδρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων περιλαμβάνουν:
- Τη ριζική αλλαγή του υφιστάμενου πολύπλοκου και αναποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου.
- Το συνδυασμό των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οι οικονομικών στόχων, με απώτερο στόχο την ισορροπημένη εξυπηρέτηση των αναγκών και δυνατοτήτων της πόλης.
- Την κατάρτιση νέας ολοκληρωμένης και ρεαλιστικής συγκοινωνιακής μελέτης της Αθήνας, η οποία θα επικαιροποιείται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα ανά δεκαετία.
- Την παράταση του χρονικού ορίζοντα του ρυθμιστικού σχεδίου από το 2021 κατά μία 15ετία τουλάχιστον, με την απαραίτητη συνεργασία των καθ' ύλην αρμοδίων (ΥΠΥΜΕΔΙ, Περιφέρεια Αττικής & Δήμους) για την υλοποίησή του.
- Την υιοθέτηση μέτρων οικονομικής επιβάρυνσης σε οχήματα και μέσα μεταφορών που επιβαρύνουν το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής σε συγκεκριμένες περιοχές, είτε μέσω «αστικών» διοδίων είτε μέσω άλλου τρόπου είσπραξης.
- Τη δημιουργία αποκλειστικών διαδρόμων χρήσης για τα ΜΜΜ, δίκυκλα και ποδήλατα, καθώς και εκτεταμένων πεζοδρομήσεων.
- Τη διακοπή της διαμπερούς κυκλοφορίας στο κέντρο με τη δημιουργία δικτύου περιφερειακών οδικών αξόνων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου