Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ “ΑΠΟΨΗ” ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!!! Συνέντευξη της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στον Εκδότη της εφημερίδας «Άποψη» κ. Ανδρέα Γλαβά.

DSCF1070-2

Η πιο δύσκολη σχολική χρονιά κατά γενική ομολογία είναι η φετινή. Γνωρίζουμε πως εδώ και αρκετούς μήνες το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με “θεσμικά εργαλεία” να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που παρουσιάζονται πάντα λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Πιστεύετε πως οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών θα έχουν αποτέλεσμα έτσι ώστε να αναπληρώσουν τα κενά των εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτήθηκαν σε συνάρτηση με τον περιορισμένο αριθμό προσλήψεων που έχει αναγγείλει για φέτος το Υπουργείο; Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου θα γίνουν λιγότερες από 600 προσλήψεις ενώ τα κενά είναι περίπου 5.500. Επίσης, σε περσινή σας δήλωση είχατε αναφέρει πως “το καθεστώς που υπήρχε μέχρι τώρα στο χώρο της Εκπαίδευσης πρέπει  πλέον να το ξεχάσουμε. Εκπαιδευτικοί που ήταν σε γραφεία θα πρέπει να είναι στα σχολεία”. Με την δήλωσή σας αυτή θα έπρεπε τα πράγματα να έχουν εξομαλυνθεί από τις μετακινήσεις αυτές και να λειτουργούν όλα κανονικά. Φέτος που υπάρχουν περισσότερες ελλείψεις και λιγότερες προσλήψεις πως σχεδιάζει το Υπουργείο να ανταποκριθεί;

Όντως η φετινή χρονιά είναι η πιο δύσκολη, ακόμη δυσκολότερη και από την περσινή, στην οποία είχαμε 11.000 συνταξιοδοτήσεις και 2825 διορισμούς και παρόλα αυτά καταφέραμε να ανοίξουν τα σχολεία με ελάχιστα κενά. Στο Υπουργείο Παιδείας δουλεύουμε σκληρά και συστηματικά από τον περασμένο Σεπτέμβρη για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις δύσκολες απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς. Με την κατάλληλη αξιοποίηση του αξιόμαχου εκπαιδευτικού μας δυναμικού καθώς και με τους πόρους που έχουμε στη διάθεσή μας, λόγω της  δημοσιονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα, κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να καταφέρουμε και φέτος το «αυτονόητο». Κάτι που δεν μπορούσαμε να πετύχουμε σε καιρούς με περισσότερους διαθέσιμους πόρους και χωρίς τους περιορισμούς που μας επιβάλλονται. Να ανοίξουν τα σχολεία με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, χωρίς κενά. Θα υπάρξουν βέβαια στην πορεία και λειτουργικά κενά, εξαιτίας ασθενειών κάποιων εκπαιδευτικών, επαπειλούμενων εγκυμοσύνων κτλ, τα οποία όμως θα καλυφθούν το συντομότερο δυνατό.

Τα νέα μέτρα έχουν φέρει σε αντιπαράθεση τους εκπαιδευτικούς με το Υπουργείο. Οι εξαγγελίες για τις κινητοποιήσεις των συνδικαλιστών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δημιουργεί ανασφάλεια τόσο στους γονείς όσο και στους μαθητές για το πώς θα αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που θα προκύψουν από τα «κλειστά» σχολεία. Πιστεύετε πως ο ουσιαστικός διάλογος θα βοηθήσει στην εκτόνωση της κατάστασης και στην εύρεση λύσεων;

Το Υπουργείο Παιδείας είναι πάντα ανοιχτό σε εποικοδομητικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και για όλα τα επί μέρους θέματα. Τα όποια προβλήματα υπάρχουν, πρέπει και θα ξεπεραστούν με το διάλογο και τις αμοιβαίες προσπάθειες και υποχωρήσεις από όλες τις πλευρές. Με το θεσμό του open­gov όλες οι απόψεις των πολιτών, προσμετρούνται στην διαδικασία λήψεως αποφάσεων. Δεν παίρνουμε αποφάσεις από καθέδρας.

Οι διαφωνίες των συνδικαλιστών είναι σεβαστές, εφόσον κινούνται στα πλαίσια της δημοκρατίας. Οι πάντες κρίνονται για το πότε και το πώς κοινωνούν την αντίθεσή τους, καθώς και το αποτέλεσμα που έχουν οι διαμαρτυρίες τους.  Κοινός στόχος και προτεραιότητα και του Υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών είναι και πρέπει να είναι ο μαθητής. Οποιαδήποτε απόφαση και ενέργεια, η οποία στρέφεται εναντίον αυτής της αρχής, θεωρώ ότι μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει στους μαθητές και στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Εκτός από Υφυπουργός Παιδείας είστε και πολιτικός που πολιτεύεστε στην δική μας περιοχή. Όπως ήδη γνωρίζετε η περιοχή μας βρίσκεται σε διαρκή πληθυσμιακή αύξηση με αποτέλεσμα ο αριθμός των μαθητών να μεγαλώνει συνεχώς ενώ τα σχολεία να παραμένουν δυστυχώς στην ίδια αριθμητική κατάσταση. Το κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι σοβαρό, τέτοιο που αναγκάζει πολλούς μαθητές να κάνουν μάθημα σε τάξεις-κοντέινερ, σχολεία-κοντέινερ, και στις περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας οι μαθητές να ξεπερνούν τα προβλεπόμενα από το νόμο, όρια «28–30 παιδιά σε κάθε τμήμα». Γνωρίζετε ότι ο επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών σύμφωνα πάντα με το νόμο που αναφέρεται σε αίθουσες σχολικών κτιρίων και όχι σε λυόμενα είναι 25. Ο ανώτατος όμως αριθμός μαθητών που μπορούν να δεχτούν αυτού του είδους οι αίθουσες βάσει του ΟΣΚ είναι μόλις 18! Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα το μάθημα των παιδιών να υποβαθμίζεται, να θεωρείται πολυτέλεια τα παιδιά να χρησιμοποιούν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων όταν αυτές έχουν διαμορφωθεί σε αίθουσες διδασκαλίας λόγω του αυξημένου αριθμού μαθητών. Τα προβλήματα όπως καταλαβαίνετε είναι πολλά και θα έπρεπε να δαπανήσουμε πολύ χρόνο για τα αναλύσουμε. Πιστεύετε όμως, πως το όνειρο όλων των γονέων και μαθητών για σύγχρονα και εξοπλισμένα σχολεία θα μπορέσει να επιτευχτεί και στην δική μας περιοχή;

Η Ανατολική Αττική είναι μια περιοχή με μεγάλη οικιστική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί έντονη ανάγκη για ενίσχυση της σχολικής στέγης στην περιοχή. Δυστυχώς δεν υπήρξε πρόνοια στο παρελθόν από τους αρμόδιους φορείς , ώστε να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση. Με τον Καλλικράτη η αρμοδιότητα για την σχολική στέγη πέρασε στην αρμοδιότητα των Δήμων. Το Υπουργείο Παιδείας- ως ενδιαφερόμενο Υπουργείο- αλλά και εγώ προσωπικά, βρισκόμαστε σε συνεχή συνεργασία με τον ΟΣΚ και το Υπουργείο Υποδομών (στο οποίο ανήκει η εποπτεία του οργανισμού), αλλά και το Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος, για να ανταποκριθούμε στις άμεσες αλλά και μακροχρόνια βιώσιμες λύσεις στο πρόβλημα σχολικής στέγης. Ήδη έχουν βρεθεί οικόπεδα ιδιοκτησίας του Δήμου, στα οποία δρομολογείται η κατασκευή του 5ου Νηπιαγωγείου, του 4ου Δημοτικού και 6ου Νηπιαγωγείου και του 2ου Γυμνασίου στα Σπάτα, καθώς και του 4ου Νηπιαγωγείου και του 2ου Γυμνασίου στην Αρτέμιδα, μέσω κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ. 

Για τις άμεσες ανάγκες σε αίθουσες έχει εγκριθεί η έκτακτη επιχορήγηση των Δήμων από τον ΟΣΚ για την προμήθεια προκάτ αιθουσών, οι οποίες παρέχουν μια προσωρινή λύση για τη φετινή χρονιά. Οι προκάτ αίθουσες όμως δεν αποτελούν λύση για το οξύ πρόβλημα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει ο Δήμος. Όπως προανέφερα, με σωστό προγραμματισμό και επιτάχυνση των διαδικασιών που απαιτούνται, κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το σχολικό χάρτη των επόμενων δεκαετιών, ώστε να μην βρεθεί η περιοχή ξανά στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.

Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, με εγκύκλιο που εξέδωσα, στις 14.03.2011 ορίζεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη, σε 25 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε 25 με προσαύξηση 10% για τη δευτεροβάθμια. Αποκλίσεις από αυτά τα νούμερα θα είναι ελάχιστες και αφού πρώτα εξαντλήσουμε όλες τις άλλες πιθανές λύσεις. Πέρσι αυτές οι περιπτώσεις δεν ξεπέρασαν τις 10 και ευελπιστώ ότι με τον προγραμματισμό που έχουμε αρχίσεις από το Νοέμβριο, φέτος θα είναι λιγότερες ή και μηδενικές.

Πριν από λίγες ημέρες επετεύχθη μια σημαντική για τη χώρα μας συναίνεση στο χώρο της παιδείας. Με πλειοψηφία άνω των 250 βουλευτών ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Το εντυπωσιακό όμως δεν είναι ότι υπήρξε μια απλή συμφωνία κομμάτων, αλλά το ότι στην ουσία με τον διάλογο πέτυχαν μια υγιή σύνθεση των απόψεών τους. Εκτός από το σχόλιο που θέλουμε να μας κάνετε για το νομοσχέδιο, πιστεύετε πως μπορεί τέτοιου είδους πολιτική να ευδοκιμήσει και για άλλα εξίσου σημαντικά πολιτικά θέματα στην χώρα μας;

Ο υγιής διάλογος είναι πάντοτε εποικοδομητικός. Η εποχή και οι εξελίξεις που ζούμε επιβάλλουν την προσπάθεια όλων μας για να βγούμε από αυτή την δυσμενή συγκυρία στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας. Είναι απόλυτα υγιές να διαφωνείς πολιτικά. Όταν όμως μετατρέπεις τις διαφωνίες σου σε εποικοδομητικό διάλογο και μπορείς να συναινείς με αποφάσεις που προορίζονται για το κοινό καλό, τότε έχεις δημοκρατία. Μια δημοκρατία ουσιαστική απαλλαγμένη από με λογικές στείρας αντιπολίτευσης. Είμαι αισιόδοξη ότι υπάρχει η καλή διάθεση από όλες τις πλευρές για εποικοδομητικό διάλογο και ουσιαστική συνεισφορά για τις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη χώρα. Η συναίνεση δεν είναι συγκυριακή. Οι καιροί που ζούμε το επιβάλουν. Βρισκόμαστε σε περίοδο κρίσης και αυτό που χρειάζεται άμεσα η Ελλάδα είναι ανάπτυξη. Να επιστρέψουμε και πάλι σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Επιβάλλεται λοιπόν να δούμε τα θέματα συναινετικά. Για το καλό των παιδιών μας και των επερχόμενων γενεών.

Τελειώνοντας αφού σας ευχαριστήσουμε για τον χρόνο που αφιερώσατε σε μας και στους αναγνώστες της εφημερίδας μας θα θέλαμε να κλείσετε με μια ευχή για την νέα σχολική χρονιά.

Ευελπιστώ και προσβλέπω στην εύρυθμη και άρτια λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της χώρας. Εύχομαι καλή αρχή σε όλους και καλή δύναμη στους τελειόφοιτους μαθητές της Γ’ Λυκείου, γιατί ομολογουμένως έχουν μπροστά τους μια σημαντική χρονιά, που απαιτεί πολύ διάβασμα και θυσίες. Εμείς, από την πλευρά μας, ως Υπουργείο Παιδείας, καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους και να περιμένουν τους μαθητές στην τάξη. Κάθε χρόνο, αυτό που μοιάζει και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, δεν παύει να αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για το Υπουργείο Παιδείας. Φέτος, όπως και πέρυσι, το στοίχημα κερδήθηκε, αλλά δεν επαναπαυόμαστε σε αυτό. Σε μερικές μέρες αρχίζει μια νέα σχολική χρονιά και όλοι εμείς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και το αξιόμαχο εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας διαθέτουμε όλες μας τις δυνάμεις προς όφελος των μαθητών.

πηγή http://press.apopsinews.net

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york