Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Αφιερωμένο εξαιρετικά στη διοίκηση του Δήμου Παλλήνης

|

Η Διοίκηση του Δήμου

021 Ο Δήμος διοικείται από το Δημοτικό Συμβούλιο, την Οικονομική Επιτροπή, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, την Εκτελεστική Επιτροπή και τον Δήμαρχο.(άρθρο 7 του Ν.3852/2010)

Το Δήμαρχο επικουρούν οι Αντιδήμαρχοι. Αντιδήμαρχοι είναι οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας που ορίζει ο δήμαρχος και στους οποίους μεταβιβάζει την άσκηση αρμοδιοτήτων καθ’ ύλην και κατά τόπο. Οι κατά τόπον αρμοδιότητες ασκούνται στα όρια μιας ή περισσότερων δημοτικών ενοτήτων του Δήμου.(άρθρο 59 του Ν.3852/2010) . Ο Δήμος Πατρέων έχει εννέα (9) Αντιδημάρχους. Περισσότερες πληροφορίες για τις αρμοδιότητες & υποχρεώσεις των Αντιδημάρχων(άρθρο 61 του Ν.3852/2010)

Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το δήμο, εκτός από εκείνα που ανήκουν εκ του νόμου στην αρμοδιότητα του δημάρχου ή άλλου οργάνου του δήμου ή το ίδιο το δημοτικό συμβούλιο μεταβίβασε σε επιτροπή του .Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί με απόφασή του να μεταβιβάζει στην επιτροπή ποιότητας ζωής, αρμοδιότητές του σχετικές με το αντικείμενό της. (άρθρο 65 του Ν.3852/2010). Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων αποτελείται από σαράντα εννέα (49) μέλη (άρθρο 7 του Ν.3852/2010). Περισσότερες πληροφορίες για τις αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου.(άρθρο 65 του Ν.3852/2010)

Στην Εκτελεστική Επιτροπή μετέχουν ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι. Η εκτελεστική επιτροπή είναι συλλογικό συντονιστικό και εκτελεστικό όργανο του δήμου και παρακολουθεί την εφαρμογή της δημοτικής πολιτικής σε όλους τους τομείς καθώς και την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου του δήμου, του μεσοχρόνιου, ετήσιου και πενταετούς προγράμματος δράσης. Πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής είναι ο Δήμαρχος. Στις συνεδριάσεις καλείται ο πρόεδρος του συμβουλίου της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας, όταν συζητείται θέμα που την αφορούν ειδικά, καθώς και οι πρόεδροι των νομικών προσώπων του δήμου και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες όποτε τούτο κρίνεται αναγκαίο(άρθρο 62 του Ν.3852/2010).Περισσότερες πληροφορίες για τις αρμοδιότητες της Εκτελεστικής Επιτροπής. (άρθρο 63 του Ν.3852/2010)

Οικονομική Επιτροπή

Η οικονομική επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου. Μερικές από τις κυριότερες αρμοδιότητές της είναι οι παρακάτω: α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου, β) ελέγχει την υλοποίηση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου, γ) προελέγχει τον απολογισμό, μελετά την ανάγκη συνάψεως δανείων, καταρτίζει τους όρους τους και εισηγείται σχετικά στο δημοτικό συμβούλιο, δ) εισηγείται προς το δημοτικό συμβούλιο την επιβολή τελών, δικαιωμάτων και εισφορών, ε) αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών,

στ) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο ετήσιο σχέδιο διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του δήμου. Παρακολουθεί την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου και ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο, ζ) αποφασίζει για ζητήματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Περισσότερες πληροφορίες για τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής (άρθρο 72 του Ν.3852/2010), την συγκρότηση και τις λειτουργίες της (άρθρο74 & άρθρο 75 του Ν.3852/2010).

Επιτροπή Ποιότητας Ζωής

Η επιτροπή ποιότητας ζωής συνιστάται σε δήμους άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων, είναι αποφασιστικό και εισηγητικό όργανο άσκησης των σχετικών με την ποιότητα ζωής, τη χωροταξία, την πολεοδομία και την προστασία του περιβάλλοντος αρμοδιοτήτων του δήμου. Κατά την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων της λαμβάνει ειδική μέριμνα για το σχεδιασμό δράσεων που αποβλέπουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και εν γένει την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρίες. Είναι αρμόδια, με την επιφύλαξη του άρθρου 83, για: α) τη χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης καταστημάτων και επιχειρήσεων μετά από προέλεγχο του σχετικού αιτήματος του ενδιαφερομένου, β) την ανάκληση ή την οριστική αφαίρεση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων επιχειρήσεων και λοιπών εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων αρμοδιότητας του δήμου, γ) τη χορήγηση ή ανάκληση της άδειας λειτουργίας μουσικής. Περισσότερες πληροφορίες για τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (άρθρο 73 του Ν.3852/2010), την συγκρότηση και τις λειτουργίες της (άρθρο 74 & άρθρο 75 του Ν.3852/2010).

πηγή ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΕΡΑΚΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york