Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Σχολικές βιβλιοθήκες

12 Στις 31-8-2011 τελειώνει η θητεία των υπευθύνων των σχολικών βιβλιοθηκών. Από το υπουργείο δεν βλέπουμε καμία κίνηση -μέχρι στιγμής-για το αν θα λειτουργήσουν τη νέα σχολική χρονιά οι σχολικές βιβλιοθήκες.

Σας παραθέτω την επιστολή των υπευθύνων των σχολικών βιβλιοθηκών, και ελπίζω το υπουργείο να δώσει σύντομα λύση,ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς,να ανοίξουν και οι σχολικές βιβλιοθήκες.
Η αλήθεια για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες
Είμαστε εκπαιδευτικοί-υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών που δημιουργή-θηκαν την περίοδο 1999-2000 με το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ του Β΄ Κοι-νοτικού Πλαισίου στήριξης σε 499 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στην υπουργική απόφαση που καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «καθώς η εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου επιβάλλει την απρόσκοπτη και ελεύθερη αναζήτηση της γνώσης από τον μαθητή, η σχολική βιβλιοθήκη αποτελεί μέσο και ακρογωνιαίο λίθο αυτής της διαδικασίας». Τονίζεται επίσης ότι η βιβλιοθήκη «αποτελεί κεντρικό εκπαι-δευτικό τμήμα του σχολείου».
Αυτά στη θεωρία, γιατί στην πράξη η Πολιτεία, όλα αυτά τα χρόνια, έκανε ελάχιστα πράγματα για να υποστηρίξει αυτές τις διακηρύξεις.
Δεν δόθηκε ποτέ από το ΥΠΕΠΘ η ετήσια επιχορήγηση που προβλέπεται, ούτε υπήρξε σχεδιασμός που να περιλαμβάνει τη χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης ώστε να την καταστήσει «εργαστήρι άσκησης του μαθητή στην κριτική σκέψη που απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία», όπως ευαγγελίζεται το πλαίσιο λειτουργίας.
Οι σχολικές βιβλιοθήκες αφέθηκαν να βουλιάξουν στο τέλμα που υπάρχει στο εξεταστικοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που επικρατεί στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια παρά τις όποιες μεταρρυθμίσεις.
Κι όμως, εμείς οι εκπαιδευτικοί-υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών είμαστε εδώ, κρατάμε ζωντανό, μέσα σε δύσκολες συνθήκες, αυτό το πολύτιμο κύτταρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη μεγάλη πλειοψηφία παράγουμε έργο πολύπλευρο και σημαντικό.
Δυστυχώς, το έργο αυτό είναι ελάχιστα γνωστό. Και εμφανίζονται συχνά αρθρογράφοι, αλλά και φορείς και πολιτικά κόμματα, άλλοι κινούμενοι από προσω-πικά συμφέροντα και άλλοι από κακή πληροφόρηση, να μιλούν κατά κανόνα απαξιω-τικά για τις σχολικές βιβλιοθήκες. Ορισμένοι έφτασαν στο σημείο να μιλήσουν για «άδειες», «έρημες», «ανενεργές», «αραχνιασμένες» και «νεκρές» σχολικές βιβλιοθή-κες. Συγχέουν την τύχη που επιφυλάσσει η Πολιτεία γιʼ αυτές, με το έργο που γί-νεται από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών-υπευθύνων των σχολικών βιβλιο-θηκών, μέσα στις υπάρχουσες συνθήκες, με αγάπη και μεράκι για την εκπαίδευ-ση, σε πείσμα των ελλείψεων και της ανεπάρκειας της Πολιτείας.
Εν όψει του διαλόγου για την παιδεία, εμείς οι εκπαιδευτικοί – υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών ζητάμε να ακουστεί η φωνή μας και να ενισχυθεί το έργο μας, τόσο οικονομικά όσο και θεσμικά. Παράλληλα θεωρούμε αναγκαία την επέ-κταση του θεσμού των βιβλιοθηκών στο σύνολο των σχολικών μονάδων πρωτοβάθ-μιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να ανταποκριθούμε ως κοινωνία στις απαιτήσεις των καιρών που επιβάλλουν τη καλλιέργεια της ικανότητας για έρευ-να και συγκριτική μάθηση, καθώς και την εξοικείωση με τη δια βίου εκπαίδευ-ση.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york