Πρώτη και προτελευταία συνεδρίαση του παρόντος Δημοτικού Συμβουλίου Βούλας πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα το πρωί(!) στις 12 με μια σειρά θεμάτων, όχι όλα ρουτίνας θα έλεγα.
Δυσκολεύτηκαν να συμπληρώσουν απαρτία· λογικό αφού γίνεται πρωί, αλλά κάποιοι σύμβουλοι της μειοψηφίας, που από την 1η του έτους γίνονται πλειοψηφία, είχαν κάνει πηγαδάκι στην είσοδο. Μαζί και ο νεοεκλεγείς για τα 3Β δήμαρχος.
Τελικά η συνεδρίαση ξεκίνησε. Δεν υπήρξαν προ ημερησίας θέματα.
Ο Δήμαρχος Γ. Μάντεσης ζήτησε το λόγο και διάβασε ένα “αποχαιρετιστήριο” θα έλεγα. Καλωσόρισε το νέο Δήμαρχο και του ευχήθηκε καλό έργο.
“Την αποστολή μου τετέλευκα...”. Καθ’ όλη το διάστημα των 12 χρόνων καινοτομώντας με μέτρο δημιούργησα έργα που φαίνονται. Ισως έκανα και λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε η καλή πίστη να προαγάγω έργα, ήταν λίγα από τα λόγια που είπε ο δήμαρχος.
Τα θέματα πέρασαν γρήγορα - γρήγορα, τα περισσότερα ομόφωνα. Σε ένα όμως θέμα στάθηκαν οι σύμβουλοι· Τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου στο Ο.Τ. 178. Θα το αναλύσουμε παρακάτω.
Ποδηλατόδρομοι παγίδες
Ψηφίστηκε η έγκριση απολογισμού της Πνευματικής Εστίας Βούλας του οικονομικού έτους 2009. Η Ηλέκτρα Τσιριγώτη το καταψήφισε με το αιτιολογικό ότι: “εδώ και δύο χρόνια δεν ψηφίζω, γιατί θεωρώ ότι ενώ η δυνατότητα είναι πολύ μεγαλύτερη, δεν ανταποκρίνεται”.
Οι αναμορφώσεις του προϋπολογισμού ψηφίστηκαν όλες ομόφωνα.
Μόνο κατ’ όνομα
Στο θέμα που αφορούσε τους ποδηλατόδρομους σκόνταψαν, αν και δεν αφορούσε την κατασκευή, η οποία σημειωτέον έχει ξεκινήσει αποσπασματικά. Το θέμα αφορούσε ορισμό Επιτροπής για τον χαρακτηρισμό εδαφών του έργου.
Η Επιτροπή αποτελείται από δύο μηχανικούς του Δήμου (Δράμη και Ζαχαρόπουλο) και έμεινε ανοιχτό, αν θελήσει η νέα Δημοτική Αρχή, να ορίσει και έναν εκπρόσωπο από το Δ.Σ., αφού υπήρξαν ενστάσεις για το θέμα.
Η Ηλέκτρα Τσιριγώτη τόνισε ότι είχε διαφωνήσει γενικότερα με τη χάραξη του ποδηλατόδρομου.
Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, επεσήμανε ότι ο εργολάβος έχει ξεκινήσει, και υπάρχουν ποινικές ρήτρες σε όποιες καθυστερήσεις, απαντώντας σε συμβούλους που ζήτησαν αναβολή του θέματος για να το προχωρήσει η νέα Δημοτική Αρχή.
Η πρόταση της αναβολής δεν πέρασε και το θέμα πέρασε πλειοψηφικά.
Ομως εδώ γεννάται ένα μεγάλο θέμα αν και κατά πόσο τελικά ο ποδηλατόδρομος θα ωφελήσει ή θα βλάψει την πόλη. Αλλη μελέτη έγινε, άλλη είδαμε, άλλη εφαρμόζεται. Είναι κομματιαστή, αποσπασματική και λείπουν τα κυριότερα στοιχεία που θα έδιναν μία συνέχεια. Δεν είναι δυνατόν να ξεκινάει από τη μέση του πουθενά να μη λαμβάνονται υπόψιν οι κόμβοι και να θεωρούνται ποδηλατόδρομοι, που θα ανακουφίσουν την πόλη. Τουναντίον από το στένεμα των δρόμων δημιουργούνται τεράστια προβλήματα...
Συγκεκριμένα από στοιχεία της Δ/νσης Μελετων & Εργων του Δημου προκύπτει ότι η αφετηρία του ποδηλατόδρομου ήταν η οδος Ματρόζου από την Πρ. Πέτρου, συνεχιζε Παπάγου, Ιριδος, Σωκράτους, Περικλέους και Ηρας.
Μειώνουν το δικτυο
Καταργούν τη Ματρόζου, γιατί δεν επαρκούν οι ποσότητες(!) και γιατί έχει φρεάτια υδροσυλλογής (όταν σχεδίαζαν δεν το έβλεπαν;).
Η Παπάγου είναι λεωφορειόδρομος, διπλης κατευθυνσης, πυκνοδομημένη, έτσι που καταργώντας την μια πλευρά στάθμευσης, και των πεζοδρομίων, αφού βρίσκονται εσωτερικά του ποδηλατόδρομου και σε πολλά σημεια ανύπαρκτα, θα γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνη για τροχαία ατυχήματα. Πρώτα δημιουργείς την υποδομή και μετα κάνεις ποδηλατόδρομους. Στην Σωκράτους επίσης καταργούνται οι θέσεις στάθμευσης στη δεξιά πλευρά (αλλά μειώνονται και οι θέσεις στάθμευσης λόγω διέλευσης του ποδηλατοδρόμου από το εσωτερικο τους! Η κατασκευή του κόμβου Σωκράτους - Αθηνάς - Ιπποκράτους θα υλοποιηθεί μετά την έγκριση σχετικής μελέτης που θα περιλαμβάνει και τον ποδηλατόδρομο (δεν έχει ακόμη γίνει;)
Στην οδός Ηρας η κατασκευή είναι επισφαλής λόγω περιορισμού των ποσοτήτων(!) από την εγκεκριμένη μελέτη. Εχει επισημανθεί η αλλάγη της θέσης που ήταν προς τις κατοικίες, να πάει προς το πάρκο. Παρ’ όλα αυτα έμεινε από την πλευρα των κατοικιών. Και βεβαια ενώ η Ηρας καταλήγει στην παραλιακή, ο ποδηλατόδρομος σταματαει εκεί, στην τομή. Στη συνεχεια ο ποδηλάτης παίρνει το ποδήλατο στην πλάτη και προσπαθεί να περασει την καρμανιόλα της παραλιακής, που σ’ αυτό το σημείο δεν υπάρχει ούτε φανάρι!!
Στην οδό Ιριδος, που ήδη δουλεύουν στενεύοντας απελπιστικα την οδό δημιουργώντας έμφραγμα· έχουν γίνει ενστάσεις από ιδιοκτήτες.
Στην Ιριδος λοιπον φθάνει ο ποδηλάτης μέχρι την οδό Ξενίας, λίγο πριν φθάσει στην οδό Ζεφύρου, στο πάρκο του Αγ. Ιωάννη και μετά ...το χάος.
Ολα αυτά συνηγορούν ότι, μόνο τους ποδηλάτες δεν είχαν στο μυαλό τους αυτοί που κατεληξαν σ’ αυτό το σχέδιο!
Το τι είχαν το γνωρίζουμε όλοι, άλλωστε είναι κοινό μυστικό.
Επιτέλους κάποιος πρέπει να παρέμβει, έστω και την ύστατη ώρα.
Τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου για κατασκευή γραφείων
Στο Οικοδομικό Τετράγωνο (Ο.Τ.) 178, Λ. Βουλιαγμένης και Αντιοχείας, ο ενδιαφερόμενος Κ. Τσικίρογλου επιχείρησε να χτίσει κτίριο γραφείων με υπόγειους χώρους, αλλά έπεσε πάνω σε αρχαία, που ίσως να είναι και σημαντικής αξίας.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο ήρθε ως θέμα, προκειμένου να γίνει τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου του Ο.Τ. 178, για να μπορέσει να χτίσει.
Οι σύμβουλοι δεν ήταν ενημερωμένοι, δεν είχαν στα χέρια τους εισήγηση για το θέμα, αφού, όπως είπε και ο Πρόεδρος Α. Κάσδαγλης την πήρε την ίδια ημέρα.
Ο ιδιοκτήτης είχε κάνει αίτηση στην Εφορία Αρχαιοτήτων το 2005, το έψαξαν το ακίνητο το 2009, και του απαντούν τον Μάιο του 2010 ότι μπορεί να χτίσει, αλλά πρέπει να μετακινήσει το ακίνητο κόβοντας από το προκήπιο από 12 μέτρα που είναι σήμερα να γίνει 4.
Εντονη η διαφωνία του Πέτρου Θανόπουλου: Είναι ιδιαιτέρας σημασίας μια τροποποίηση ρυμοτομικού για την πόλη. Από 12μ η πρασιά να γίνει 4μ. Μετατίθεται η οικοδομικη γραμμή προς το δρομο.
Υστερα υπάρχει απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ ότι δεν επιτρέπονται γραφεία επί της Λεωφ. Βουλιαγμένης.
Δαβάκης και Τσιριγώτη ζητούν αναβολή.
Ο Δήμαρχος προσπαθεί να εξηγήσει ότι το θέμα είναι απλό, αφού μετακινείται το κτίριο και δεν καλύπτονται τα αρχαία· καλει δε και τον νέο δήμαρχο Γρ. Κασιδόκωστα που μπήκε στην αίθουσα, να πάρει θέση. Του ζήτησε μάλιστα να καθίσει στο προεδρείο, όπως και έγινε.
Κομψή άρνηση...
Αρνητική η απάντηση του Γρ. Κασιδόκωστα: «Νομίζω ότι το θέμα είναι λίγο σοβαρό. Επομένως καλόν είναι να το χειριστεί η επόμενη Δημοτική Αρχή».
Αυτο είναι Δημόσιο!!!
Αλλά παρακολουθείστε ταχύτητα δημοσίου!! Οπως σημειώνεται στο υπ. αρ. πρωτ. 4064 (25.5.2010) έγγραφο της ΚΣΤ Εφορείας Προϊστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων, παρέλαβαν αίτηση του Δ. Ράμφου στις 21.1.2005 με αρ. πρωτ. 276 που αφορά στη ανέγερση νέου κτιρίου με υπόγειο και υπόγειους χώρους στάθμευσης, στο οικόπεδο επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αντιοχείας μαζί με όλο το φάκελο της υπόθεσης.
Το έγγραφο το απευθύνουν στο Υπουργείο Πολιτισμού και τουρισμού με ημερομηνία 25.5.2010. Δηλαδή μετά από 5 χρόνια και 3 μήνες!!!
Αντιγράφουμε: Μετά από δοκιμαστικές τομές εντοπίστηκαν αρχαία αρχιτεκτονικά κατάλοιπα. Ενημερώθηκε ο ιδιοκτήτης για την ανάγκη ανασκαφικής έρευνας και πρόθυμα δέχθηκε να αναλάβει τα έξοδα...
Οι ανασκαφικές εργασίες που διενήργησε η Υπηρεσία μας, ξεκίνησαν στις 18.6.2009 (τέσσερα χρόνια μετά την αίτηση!). Ολοκληρώθηκαν στις 23.10.2009 και απασχολήθηκαν συνολικά 12 εργατοτεχνίτες».
Δηλαδή ο ενδιαφερόμενος έκανε την αίτηση το 2005, οι ανασκαφές άρχισαν το 2009 και η απάντηση της υπηρεσίας δόθηκε τον 5ο του 2010!
Αθάνατο Δημόσιο. Κανένα ΔΝΤ δεν πρόκειται να σε φτιάξει!
Τι βρήκε η Αρχαιολογική Υπηρεσία
Αντιγράφουμε από το έγγραφο: “Ηρθαν στο φως σημαντικές αρχαιότητες που καταλαμβάνουν έκταση 400τ.μ. Συγκεκριμένα εντοπίστηκε κτηριακό συγκρότημα αποτελούμενο από οκτώ δωμάτια, που με βάση τα ευρήματα θεμελιώνεται στους ελληνιστικούς χρόνους, μετασκευάζεται στους ρωμαϊκούς για να εγκαταλειφθεί στον 5ο αιώνα μ.Χ. Τα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα εντοπίζονται σε βάθος που κυμαίνεται από 0,13μ έως 0,85μ. από τη στάθμη του πεζοδρομίου παρά το όριο της όμορης προς Ν. ιδιοκτησίας...»
Τι πρόκειται να χτιστεί
Οπως σημειώνεται στο έγγραφο της αρχαιολογίας το εν λόγω οικόπεδο είναι συνολικού εμβαδού 1226,95τ.μ. και η μελέτη προβλέπει υπόγεια κατασκευή και υπόγεια πάρκινγκ, πράγμα που η αρχαιολογία αποκλείει μετά την αποκάλυψη των αρχαίων. Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει: «Η ύπαρξη των αρχαίων αποκλείει την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης και περιορίζει δραστικά το χώρο του ισογείου, γεγονός που ουσιαστικά στερεί στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα αξιοποίησης και εκμετάλλευσης της ιδιοκτησίας του».
Κάνει δε την πρόταση της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου και τον περιορισμό από 12μ σε 4μ.
Σ.Σ.: Διαβάζοντας όλα αυτά, μου ήρθε στο νου ένα ακίνητο στην οδό Καλύμνου πολλών στρεμμάτων, που έχει μείνει άχτιστο και εγκαταλειμένο δεκαετίες ολόκληρες, γιατί βρέθηκαν αρχαία μέσα στο οικόπεδο και παρά τις προσπάθειες του ιδιοκτήτη (Καλαμπόκα) να χτίσει σε μία άκρη ένα σπίτι και να αναδείξει όλο τον υπόλοιπο χώρο, χωρίς να αλλάζει καμία οικοδομική γραμμή, δεν κατέστη δυνατόν.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΒΔΟΜΗ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου