Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ: Οι Προγραμματικές μας Θέσεις για την Παιδεία

|



 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
(Business Plan)
 
 
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ  2010
Οι  Προγραμματικές μας  Θέσεις
για  την  Παιδεία

3.5.1 Παιδεία

  Στο επίκεντρο της πολιτικής μας βρίσκεται ο άνθρωπος.
Στο επίκεντρο  της πολιτικής μας για την  εκπαίδευση βρίσκεται η μαθήτρια και ο μαθητής.
Στο Δήμο μας επιδιώκουμε οι βασικές συνιστώσες των σχολείων να χαρακτηρίζονται  από τη σύνδεση του περιεχομένου σπουδών με τις ανάγκες της κοινωνίας και τη διάθεση των πόρων στην εξυπηρέτηση πρακτικών αναγκών για τη γνώση και τον πολιτισμό της τοπικής μας κοινωνίας.
 
Άξονες  της πολιτικής  μας:
  • Επιδιώκουμε την ανάπτυξη του νέου ανθρώπου, τη χειραφέτηση, τον αυτοπροσδιορισμό του
  • Αγωνιζόμαστε για  ισότητα ευκαιριών στους νέους, για την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και της μαθητικής διαρροής
  • Επιδιώκουμε την αποκέντρωση, τη διάχυση εξουσιών και αρμοδιοτήτων προς τους εκπαιδευτικούς φορείς και τους πολίτες
  • Ενδιαφερόμαστε για την ενεργοποίηση του νέου  ανθρώπου, την ανάπτυξη της κριτικής του σκέψης, τη συμμετοχή του στα κοινά και στη λήψη των αποφάσεων, που αφορούν τον τόπο του
  • Επιδιώκουμε τη στήριξη των εκπαιδευτικών στο έργο τους
  • Ενδιαφερόμαστε για την ανάπτυξη και στήριξη της Δια-Βίου Εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες

3.5.1.1.  Αναβάθμιση Σχολικού  Περιβάλλοντος

  • Ο Δήμος, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα  και τους Συλλόγους Γονέων, προχωρά  στην ανέγερση νέων διδακτηρίων, που  ικανοποιούν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Φροντίζουμε για τη λειτουργική επάρκεια και αισθητική των σχολείων και των αύλειων χώρων.
  • Ο Δήμος φροντίζει για την καθαριότητα του χώρου των σχολείων με κάθε πρόσφορο μέσο. Οργανώνεται, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, η ανακύκλωση των απορριμμάτων. Τοποθετούνται καλαίσθητοι κάδοι στους εξωτερικούς χώρους των σχολείων με το σήμα του Δήμου. Τοποθετούνται φυτά και δέντρα σε κατάλληλους χώρους στην αυλή του σχολείου, που θα αναλάβουν να συντηρούν και να φροντίζουν οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς.
  • Βραβεύεται συγκεκριμένο σχολείο για την υποδειγματική λειτουργία του.
  • Συντηρούνται συστηματικά τα κτήρια (θέρμανση, ύδρευση, ελαιοχρωματισμοί κλπ).
   3.5.1.2.  Σχολείο & Κουλτούρα-  Μορφωτικές δραστηριότητες
  • Ενθαρρύνεται  και ενισχύεται η πραγματοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων και  συναντήσεων στις σχολικές μονάδες  του Δήμου.
  • Αναζητούνται τρόποι αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών ζητημάτων, που απασχολούν τον πλανήτη μας και αναπτύσσουν την περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές και τους πολίτες.
  • Ενισχύεται το ήδη λειτουργούν Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης και δημιουργείται Σχολή Γονέων. Καθιερώνεται η επιμόρφωση των γονιών σε θέματα αγωγής. Προωθείται η δημιουργία διεπιστημονικής ομάδας από παιδοψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό για την αντιμετώπιση θεμάτων, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες, ο ρατσισμός, τα προβλήματα συμπεριφοράς, η χρήση ουσιών.
  • Δημιουργείται Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας.
  • Οργανώνονται Ημερίδες Παιδείας, που θα συμμετέχουν πρωτίστως οι διδάσκοντες, οι μαθητές και οι μαθήτριες.
  • Ορίζεται κάθε χρόνο ένα τουλάχιστον (θεματικό) Δημοτικό Συμβούλιο, αποκλειστικά για τη συζήτηση θεμάτων παιδείας.
  • Δημιουργείται στο Δήμο υπηρεσιακή μονάδα με αντικείμενα: Παιδεία, Πολιτισμό, Αθλητισμό, Νέα Γενιά.
  • Δημιουργείται Παιδαγωγικό Σπουδαστήριο για τη βοήθεια στη μελέτη της ελληνικής γλώσσας, στελεχωμένο από έμπειρους εθελοντές εκπαιδευτικούς.
 3.5.1.3.  Σχολικές Δραστηριότητες
  • Ο Δήμος  συμβάλλει στη δημιουργία καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων και τις ενισχύει.
  • Διαθέτει τα δημοτικά λεωφορεία για τη μετακίνηση των μαθητών, με σκοπό τη διεύρυνση της πολιτιστικής γνώσης τους.
  • Διοργανώνει Φεστιβάλ Μαθητικού Πολιτισμού, διάρκειας ενός Σαββατοκύριακου, στο τέλος του σχολικού έτους, όπου παρουσιάζονται προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Σταδιοδρομίας, Πολιτιστικών θεμάτων –Χορωδίες, Χορός, Εικαστικά, Θέατρο, Ποίηση – από τους υπεύθυνους καθηγητές και μαθητές όλων των Σχολείων της περιοχής, έτσι ώστε το κάθε Σχολείο να παρουσιάζει ένα θέμα και όλα μαζί να συμμετέχουν σε μουσικές – θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ζωγραφικής κλπ.
  • Στηρίζει οικονομικά την έκδοση βιβλίων, που αφορούν το Δήμο Διονύσου και επιβραβεύει τις σχολικές εργασίες, που έχουν ήδη γίνει.
  • Διευρύνει και εμπλουτίζει τις Βιβλιοθήκες και πραγματοποιεί εκθέσεις βιβλίου. Προωθεί την απογευματινή λειτουργία της βιβλιοθήκης του Λυκείου Αγ. Στεφάνου και την αξιοποίηση της από τους πολίτες.
  • Στηρίζει, αναδεικνύει και διαδίδει συστηματικά τον πλούτο των δραστηριοτήτων, των εμπειριών και ιδεών, που παράγονται από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Βοηθά τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής μας.
  • Αναβαθμίζει τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (Δ.Ε.Π.) και την αναδεικνύει σε κύριο σύμβουλό του για τα εκπαιδευτικά θέματα. Η τακτική λειτουργία της συμβάλλει σε προωθητικές συνθέσεις των απόψεων και των προτάσεων των επιμέρους φορέων, δημιουργεί κλίμα αλληλοκατανόησης και συνεννόησης μεταξύ τους.

3.5.1.4.  Δια-Βίου Εκπαίδευση

 Η δια-βίου μάθηση παρέχεται σε νέους ή μεγάλους, στα σχολεία ή σε αίθουσες του Δήμου, στοχεύει στην αναζωογόνηση της κοινωνικής ζωής και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Συντηρεί και ανανεώνει τις γνώσεις και παρέχει προσόντα αναγκαία για την εργασία και τη ζωή. Αποτελείται από δύο κύκλους σπουδών με γραμματισμούς (μαθήματα), όπως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, η Ψυχολογία/ Αυτογνωσία, η Φιλοσοφία/ Αισθητική, ο Πολιτισμός της Εικόνας, η Ξένη Γλώσσα, η Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης, η Εισαγωγή στην Ιστορία της Μουσικής, η Ελληνική Γλώσσα και  Λογοτεχνία, η Τεχνολογία, η κυκλοφοριακή αγωγή κλπ. 
Ο Δήμος  θα ενταχθεί στο Δίκτυο της Διά  Βίου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης  Ενηλίκων, διαμορφώνοντας  τα απαραίτητα εργαστήρια. 
Επιπλέον, υλοποιεί τα εξής εκπαιδευτικά – επιμορφωτικά προγράμματα σε τομείς αιχμής, όπως: 
  • Εκπαίδευση  ενηλίκων για την απόκτηση βασικών  δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες
  • Διαχείριση κινδύνων, κρίσεων και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και καταστροφών
  • Εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε εργαζόμενους μετανάστες
  • Αγωγή Υγείας – Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα – Aids—Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
  • Ψυχολογία της διατροφής
  • Φιλαναγνωσία

 
Σταθερή επιδίωξή μας είναι η εδραίωση ενός Δήμου ανοικτού και ευαίσθητου στην κοινωνία και τις προκλήσεις της, φορέα γνώσης και πολιτισμού στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york