Κυριακή 2 Μαΐου 2010

«ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ» οι διαφημιστικές πινακίδες στους Δήμους της Μαραθωνιου διαδρομής

Θολό είναι το τοπίο που επικρατεί στους Δήμους της Λεωφόρου Μαραθώνος για το θέμα των διαφημιστικών πινακίδων, καθώς η καταγραφή θεωρείται στις περισσότερες περιπτώσεις αδύνατη. Η ασυδοσία των προηγούμενων χρόνων, από τη μεριά των εταιρειών και τα κενά στους ελέγχους από τη μεριά της πολιτείας, έχουν οδηγήσει τα πράγματα σε ένα χάος.

Για να μη γενικεύουμε όμως, να διευκρινίσουμε ότι όπως λένε άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για κάποιες από αυτές έχουν εκδοθεί άδειες, οι οποίες βασίζονταν στο νομικό καθεστώς προηγούμενων χρόνων. Σε αυτό το φύλλο συγκεντρώσαμε τις εξελίξεις που υπάρχουν στην περιοχή μας σχετικά με την αποξήλωση των παράνομα, εγκατεστημένων κι επικίνδυνων για τους οδηγούς, πινακίδων, λίγες μέρες πριν επέμβουν τα συναρμόδια υπουργεία. Παράλληλα, μιλήσαμε με το Μανώλη Σταυρουλάκη, ο οποίος έχασε το παιδί του σε τροχαίο δυστύχημα πριν από μια τετραετία, πάνω σε μια από αυτές τις πινακίδες στην περιοχή του Αμαρουσίου.

Μαραθώνας

Πέντε με έξι είναι σύμφωνα με το δήμαρχο Σπύρο Ζαγάρη, οι μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες που υπάρχουν στην Λεωφόρο Μαραθώνος, στο ύψος της πόλης. Επίσης, ο δήμαρχος μας εξήγησε ότι, οι υπόλοιπες που είναι τοποθετημένες σε άλλα σημεία του Μαραθώνα δεν είναι πάρα πολλές.

Παρόλ’ αυτά, δε λείπουν τα προβλήματα καθώς κάποιες από αυτές εμφανίζονται… ξαφνικά και από το πουθενά! «Φυτρώνουν κατά καιρούς σε διάφορα σημεία. Παραταύτα εμείς, επιδεικνύοντας εγρήγορση, ξηλώνουμε συνεχώς» αναφέρει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, ο οποίος συμπληρώνει στη συνέχεια ότι, πρόσφατα ξηλώθηκαν όλες οι πινακίδες που υπήρχαν στο εθνικό πάρκο του Σχινιά, στο πλαίσιο της εκδήλωσης

«Πράσινη δράση, καθαρά δάση». Στις σκέψεις του Δήμου πάντως, είναι να τοποθετηθούν τρία σταντ σε κεντρικά σημεία, στα οποία θα φιλοξενούνται όλες οι διαφημίσεις.

Νέα Μάκρη

Στη Νέα Μάκρη δεν έχει γίνει καμία καταγραφή των πινακίδων. «Δεν ξέρουμε τον ακριβή αριθμό, αλλά είναι ως επί το πλείστον αυθαίρετες» ομολογεί ο αντιδήμαρχος Ιάκωβος Αρμάος. «Αν δεν υπάρξει βούληση από την κεντρική εξουσία, κάτι που φαίνεται να συμβαίνει τώρα, δεν πρόκειται να φύγουν οι πινακίδες.

Ο Δήμος δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, καθώς δεν έχει τα μέσα και -σε κάποιες περιπτώσεις- τις αρμοδιότητες να ξηλώσει. Για παράδειγμα, δεν μπορούμε να επέμβουμε στη Λεωφόρο Μαραθώνος, καθώς ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ούτε στη Λεωφόρο Διονύσου που είναι στις αρμοδιότητες της Νομαρχίας. Η προσπάθεια που γίνεται σήμερα πάντως είναι και δικό μας αίτημα. Εμείς αυτήν την περίοδο κάνουμε μια μελέτη, για να ψηφιστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο κανονισμός πινακίδων. Περιμένουμε όμως πρώτα να δούμε τι θα γίνει με τον «Καλλικράτη». Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι, πριν μερικά χρόνια, όπως μας εξήγησε ο αντιδήμαρχος, είχε επιληφθεί του θέματος ο εισαγγελέας αλλά ήταν τόσα πολλά τα εμπόδια που αναγκάστηκε να σταματήσει την προσπάθεια.

Γέρακας

Για την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη του Γέρακα μιλήσαμε με τον αντιδήμαρχο Φώτη Αβαρκιώτη. «Έχουμε ξηλώσει όλες τις μεγάλες πινακίδες που υπήρχαν στα πεζοδρόμια της Λεωφόρου Μαραθώνος, σε συνεργασία με τον εισαγγελέα και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αυτές ήταν περίπου δεκαπέντε. Τώρα συνεχίζουμε και στον υπόλοιπο Γέρακα. Το πρόβλημα που έχουμε είναι ότι, κάθε μέρα «ξεφυτρώνουν» και άλλες.

Η αποξήλωσή τους δεν είναι κάτι το απλό. Αρχικά, ψάχνουμε να βρούμε ποιας εταιρείας είναι και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε μαζί της, μήπως και τις κατεβάσει μόνη της.

«Όσον αφορά αυτές που βρίσκονται σε ταράτσες, εκεί είναι δύσκολο να επέμβουμε αφού χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη δεν μπορούμε να μπούμε στα σπίτια. Έχουμε ειδοποιήσει πάντως και με έντονο τρόπο, τους περισσότερους ιδιοκτήτες για το κατέβασμά τους».

Για το ίδιο θέμα, κινητοποιήθηκε πρόσφατα και ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Βίτσιος, ο οποίος προχώρησε σε ενδεικτική καταγραφή των διαφημιστικών πινακίδων (παντός είδους) και σύμφωνα με την καταγραφή αυτή, εντόπισε σε ορισμένες οδούς της πόλης, περισσότερες πινακίδες από όσες το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει να τοποθετηθούν (σ.σ 63 αντί για 35). Συγκεκριμένα, ο κ. Βίτσιος, σύμφωνα με γραπτή του καταγγελία που έστειλε στο «ΔΗΜΟΤΗ» αναφέρει ότι «παρά την υφιστάμενη νομοθεσία που αφορά στην τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων και παρά την ήδη ληφθείσα απόφαση από το Δημοτικό μας Συμβούλιο, προκειμένου να τοποθετηθεί συγκεκριμένος αριθμός πινακίδων σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, εν γνώσει ή με την ανοχή της Δημοτικής μας Αρχής, οι διαφημιστές έχουν τοποθετήσει σχεδόν, το διπλάσιο αριθμό πινακίδων από τον αριθμό πινακίδων που αποφασίσαμε και μάλιστα τις τοποθέτησαν και σε σημεία για τα οποία όχι μόνο δεν αποφασίσαμε αλλά εγκυμονούν και κινδύνους να προκαλέσουν ατυχήματα (δίπλα σε σήματα του ΚΟΚ, σε φανάρια, στη ζώνη ελεύθερης διέλευσης πεζών στα πεζοδρόμια κλπ.) Θεωρώ ότι είναι σοβαρότατες οι παραλείψεις της Δημοτικής Αρχής της πόλης μας και ότι από τις παράνομα τοποθετηθείσες διαφημιστικές πινακίδες, κάποιοι επωφελούνται και εισπράττουν χρήματα».

Ραφήνα

Για την πόλη της Ραφήνας δεν μπορέσαμε να συγκεντρώσουμε αρκετές πληροφορίες, καθώς η μία υπηρεσία μας παρέπεμπε στην άλλη. Το μόνο που καταφέραμε να μάθουμε είναι ότι, αν και στην περιοχή επικρατεί ένα χάος, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια -μέχρι την ώρα τουλάχιστον που κλείναμε το κείμενο- για την αποξήλωση τους. Σύμφωνα με πηγές επίσης, δεν έχει εκδοθεί καμία άδεια για την τοποθέτησή τους.

Παλλήνη

«Οι θέσεις στις οποίες έχουμε τοποθετήσει πινακίδες είχαν δηλωθεί με βάση ένα νόμο του 2001. Για την τοποθέτησή τους έχουμε ακολουθήσει όλη την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία. Στο δήμο μπορείτε να βρείτε και το έγγραφο της αρχιτεκτονικής επιτροπής.

Τώρα, αν υπάρχουν και κάποιες παράνομες αυτές θα αφαιρεθούν» εξηγεί ο δήμαρχος Παλλήνης Σπύρος Κωνσταντάς, ο οποίος στη συνέχεια, συμπληρώνει ότι, ο δήμος εισπράττει κανονικά τα τέλη από τις καταγεγραμμένες πινακίδες. «Αυτά τα χρήματα χρησιμοποιούνται από τη δημοτική επιχείρηση για να καλύψουμε τις ανάγκες του τμήματος δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με ειδικές ανάγκες. Δεν είναι μια δικαιολογία, είναι η πραγματικότητα. Αν υπάρξει βεβαίως εγκύκλιος η οποία θα λέει να αφαιρεθούν και όσες είναι προβλεπόμενες από το νόμο, βεβαίως αυτό να γίνει. Ιδιαίτερα αν είναι επικίνδυνες. Ας μας υποδείξουνε ποιες είναι αυτές να τις ξηλώσουμε και από τώρα, μόνοι μας.» Οι πινακίδες που έχουν άδεια στην Παλλήνη είναι περίπου 35 και τα έσοδα από αυτές υπολογίζονται γύρω στις 250.000€ το χρόνο.

Πικέρμι

Στην κοινότητα Πικερμίου, όπως ενημερώνει ο πρόεδρος Θανάσης Αδαμόπουλος έχουν χορηγηθεί άδειες σε επτά με εννιά μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες από την Επιτροπή Αρχιτεκτονικού και Πολεοδομικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ). Ωστόσο, μαζί με αυτές έχουν «ξεφυτρώσει» και καμιά δεκαριά άλλες.

«Όλες οι υπόλοιπες έχουν τοποθετηθεί αυθαίρετα, από διάφορες εταιρείες κι έχουν σταλθεί ειδοποιήσεις από την κοινότητα για την αποξήλωσή τους.

Η άποψή μου είναι ότι, ή θα πρέπει να ξηλώνονται όλες οι ταμπέλες από παντού (ακόμα και αυτές που ανήκουν σε καταστήματα και είναι τοποθετημένες σε πεζοδρόμια) ή να υποδεικνύονται από τις δημοτικές αρχές κάποια σημεία για την τοποθέτησή τους και να δίνονται άδειες, ώστε να μην επικρατεί ένα «μπάχαλο».


«Είναι πολλά τα λεφτά για τους Δήμους»

«Από το 2005 που έχασα το παιδί μου, έχουν προστεθεί στον κατάλογο δεκάδες θύματα εξαιτίας των διαφημιστικών πινακίδων».

Ο Μανώλης Σταυρουλάκης έχει ασχοληθεί, σε συνεργασία και με άλλους γονείς θυμάτων, επισταμένως, με το θέμα. «Το φαινόμενο ξεκίνησε τη δεκαετία του 80 σε χαμηλούς ρυθμούς. Από το 96 και μετά, έγινε σε όλη την Ελλάδα το… έλα να δεις! Από το 1986 η Ελλάδα έχει υπογράψει τη διεθνή συνθήκη της Βιέννης, η οποία απαγορεύει ρητώς, να μπαίνουν διαφημιστικές πινακίδες στο οδικό δίκτυο. Πρόσφατα, τοποθετήθηκε για το ζήτημα και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ και λέει ανατριχιαστικά πράγματα.

Ότι το 30% των ατυχημάτων που γίνονται μέσα στις πόλεις οφείλονται στα «παρόδια εμπόδια» στα οποία εντάσσονται οι διαφημιστικές πινακίδες. Το Παρατηρητήριο βέβαια δεν αναφέρεται στην «απόσπαση προσοχής».

Τη φιλοσοφία δηλαδή, του νόμου που έχει υπογράψει η χώρα μας (ν.1604/1986) σύμφωνα με τον οποίο δεν μπορεί να μπαίνει διαφημιστική πινακίδα στο οδικό δίκτυο διότι μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού για κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου και να έχουμε τραγικά αποτελέσματα. Εμείς είμαστε γονείς παιδιών που έχουν καταλήξει πάνω σε αυτά τα «παρόδια εμπόδια» αλλά δεν ξέρουμε πόσα ατυχήματα έχουν γίνει από απόσπαση προσοχής εξαιτίας διαφημιστικών πινακίδων».

Στη συνέχεια με τον κ. Σταυρουλάκη συζητήσαμε για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι το πρόβλημα. «Είναι πολλά τα λεφτά για να υπάρχει ευαισθητοποίηση. Οι δήμαρχοι δεν εφαρμόσανε τόσα χρόνια τη νομοθεσία. Ειδικά από το 2001 η νομοθεσία απαγόρευε ρητώς, τις υπαίθριες διαφημίσεις.

Το 2007 εκδόθηκαν και πάλι αποφάσεις του ΣΤΕ, αλλά δεν έδωσαν σημασία και τώρα αναγκάστηκε ο πρωθυπουργός να παρέμβει προσωπικά, για να εφαρμοστεί ο νόμος. Σήμερα που βλέπεται να ξηλώνουν τις πινακίδες τις ξηλώνουν με τη νομοθεσία του 2001. Οι Δήμοι, όταν διακυβεύονται μεγάλα συμφέροντα ειδικά, σε κεντρικούς οδικούς άξονες που είναι πολλά τα λεφτά, δεν έχουν καμία διάθεση να εφαρμόσουν τη νομοθεσία και ρίχνουν το μπαλάκι ο ένας στον άλλον.

Όλες οι πινακίδες που βλέπουμε σήμερα στο οδικό δίκτυο, όλες είναι παράνομες. Ήδη έχουν βγει οι πρώτες καταδικαστικές αποφάσεις εναντίον του δημοσίου και των δημάρχων για όλα αυτά».

πηγή Εφημερίδα Ο ΔΗΜΟΤΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york