Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Στην τελική ευθεία οι βιολογικοί καθαρισμοί στην Ανατολική Αττική

Οριστικοποιείται μέσα στις επόμενες μέρες ο νέος σχεδιασμός για την κατασκευή των τριών βιολογικών καθαρισμών στην Ανατολική Αττική. Η συναίνεση κατοίκων και φορέων, που μέχρι χθες αντιδρούσαν σκληρά στη δημιουργία κέντρων διαχείρισης λυμάτων στις περιοχές τους, φαίνεται πως έχει επιτευχθεί ύστερα από συνεχείς συσκέψεις και επαφές του υπουργείου Περιβάλλοντος με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι πόροι, ύψους άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, έχουν διασφαλιστεί από τα Περιφερειακά Προγράμματα (ΠΕΠ) Αττικής. Στόχος τώρα είναι να μπορέσουν να δημοπρατηθούν τα έργα κατά το τέλος του 2010, αρχές 2011.
Χρειάστηκε βέβαια να φθάσουμε στο κατώφλι επιβολής προστίμου από την Ευρωπαϊκή Ενωση που θα ήταν ιδιαίτερα τσουχτερό, αφού θα ίσχυε αναδρομικά από το 2000.
Ο κίνδυνος δεν έχει εκλείψει και τα συναρμόδια υπουργεία αγωνίζονται να προλάβουν τις προθεσμίες και να υποβάλουν στην ΕΕ ένα ρεαλιστικό και σφιχτό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε χθες κρίσιμη σύσκεψη, στην οποία έλαβαν μέρος η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, ο ειδικός γραμματέας Υδάτων Ανδρέας Ανδρεαδάκης και ο περιφερειάρχης Αττικής Η. Λιακόπουλος.
Σε νέα συνάντηση, την ερχόμενη Τετάρτη, αναμένεται να οριστικοποιηθούν ορισμένα τεχνικά ζητήματα που αφορούν τις μελέτες και τις δημοπρατήσεις. Θα εφαρμοστεί ο σχεδιασμός του 2003, επικαιροποιημένος όπου χρειάζεται. Προβλέπονται τρεις βιολογικοί καθαρισμοί για πέντε δήμους- Κορωπί, Παιανία και ένας για Ραφήνα, Αρτέμιδα και τμήμα της Νέας Μάκρης.
Στη χθεσινή σύσκεψη συζητήθηκαν και άλλα θέματα, όπως η κατασκευή των νέων χώρων διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική. Επίσης, το θέμα της προστασίας της περιοχής Καϊάφα από τη διέλευση του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου. Και εδώ υπάρχει ένσταση της ΕΕ, η οποία απειλεί με επιβολή προστίμων σε περίπτωση που δεν υπάρξει προστασία της περιοχής. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συναρμόδια υπουργεία έχουν καταλήξει σε δύο εναλλακτικές προτάσεις, συμβατές, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά αρμόδια πηγή, με τις επιταγές της Ενωσης αλλά και τις ενστάσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων και των κατοίκων.
Ενα ακόμα θέμα που απασχόλησε, είναι το Μετρό της Αττικής. Για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών αποτελεί άμεση προτεραιότητα η ολοκλήρωση των επεκτάσεων του δικτύου, όπως και η ολοκλήρωση των μελετών για τη γραμμή 4. Παρ’ όλη την οικονομική κρίση, εκτιμάται πως η νέα γραμμή θα μπορέσει να προχωρήσει, με κατασκευή κατά τμήματα.

πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york