Οι γονείς έχουν να επιτελέσουν ένα πολύ δύσκολο έργο, για το οποίο δεν έχουν λάβει την ανάλογη εκπαίδευση. Πολλοί δεν κατανοούμε ότι συχνά η εικόνα μας στον κόσμο είναι τα συναισθήματά μας με πόδια. Ενώ δίνουμε μεγάλη σημασία στους εξωγενείς παράγοντες, που επηρεάζουν την ύπαρξη και τη ζωή μας, ξεχνάμε ν’ αξιολογήσουμε την τεράστια δύναμη που έχουν τα συναισθήματά μας, που έρχεται από μέσα μας και πολύ συχνά μας σαρώνει. Η Κοινωνική και Συναισθηματική Νοημοσύνη είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη των παιδιών, είναι η κινητήριος δύναμη και ο μοχλός ενδυνάμωσης και έμπνευσής τους. Η Κοινωνική Νοημοσύνη με απλά λόγια είναι ο τρόπος με τον οποίο κάποιος είναι ευφυής, ώστε να αντιλαμβάνεται πολλά για τις ανθρώπινες σχέσεις και να μπορεί να λειτουργεί ορθά μέσα σε αυτές. Πώς, δηλαδή, χειριζόμαστε σωστά τις παρορμήσεις μας και βρίσκουμε τον τρόπο, ώστε να αναπτύξουμε ενσυναίσθηση, αυτοπειθαρχία, προσαρμοστικότητα, ζήλο και κοινωνική ικανότητα.
Έτσι βοηθείται κανείς αποτελεσματικά, τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική του ζωή, αυξάνοντας την ικανότητά του για επίτευξη στόχων και λήψη πρωτοβουλιών, βελτιώνοντας τον αυτοέλεγχό του, τονώνοντας την αυτοεκτίμηση και την αποφασιστικότητά του. Αντιμετωπίζουμε το φόβο της αποτυχίας κατασταλτικά και μαθαίνουμε να προβάλλουμε τους θετικούς επικοινωνιακούς μας διαύλους. Όλα αυτά και με την ίδια ακριβώς σειρά οφείλουμε ως γονείς και ως δάσκαλοι να τα μεταλαμπαδεύσουμε και στα παιδιά μας. Να τα οδηγήσουμε, δηλαδή, ώστε να κατακτήσουν την κοινωνική ταυτότητα μέσα από το δρόμο της συναισθηματικής και της κοινωνικής νοημοσύνης.
Περιμένετε από το παιδί σας να εκπληρώσει τα δικά σας όνειρα ή ξέρετε να του σταθείτε να ανοίξει τα δικά του όνειρα; Το παραχαϊδεύετε, είστε αυστηροί ή το αναπτύσσετε σωστά; Η συναισθηματική και κοινωνική μας ανάπτυξη είναι εμπνευστική; Μήπως βάζουμε το γάμο μας σε τελευταία μοίρα; Αξιοποιούμε καθημερινές ευκαιρίες για να μεταδώσουμε αρχές, αξίες, δικαιοσύνη, επαγγελματισμό, κοινωνική ηθική, οργάνωση, εργατικότητα στα παιδιά μας; Η διαχείριση των κοινωνικών θεμάτων θα παίξει αποφασιστικό ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών μας, όχι μόνο ως ατομικές προσωπικότητες, αλλά και στη μελλοντική επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η εξέλιξη του ατόμου στο κοινωνικό γίγνεσθαι απαιτεί δεξιότητες, οι οποίες διδάσκονται. Οι γεννημένοι «κοινωνικοί τύποι» ή «ηγετικοί τύποι» μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα αν αναπτυχθούν - εκπαιδευτούν κατάλληλα.
Αν δεν αναπτύξουμε τον ηγέτη που δυνητικά κρύβει μέσα του το κάθε παιδί, δεν θα μάθουμε ποτέ το μέγεθος των ηγετικών δυνατοτήτων του και το ύψος που θα μπορούσαν να αγγίξουν. Το να ενισχύουμε τις προϋποθέσεις για δημιουργική και αποτελεσματική απόδοση των παιδιών μας μέσα στο πλαίσιο της ομάδας, είναι ο θεμέλιος λίθος για την ανάπτυξη της κοινωνικής τους ευφυΐας και της γόνιμης ανάπτυξης των ηγετικών τους δυνατοτήτων σε κάθε τομέα της προσωπικότητάς τους. Στο νευραλγικό τρίπτυχο σχολείο-κοινωνία-οικογένεια, μπορεί να ελεγχθεί μόνο ο ρόλος του σχολείου και ο ρόλος της οικογένειας. Η κοινωνία, καλώς ή κακώς, μας περιμένει απέναντι. Η σωστή, λοιπόν, ανάπτυξη των δύο από αυτά τα στοιχεία μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά στον σωστό προσωπικό και επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών μας. Συντονίζοντας μεθοδικά και δομημένα το ρόλο σχολείου και οικογένειας, μπορούμε με σιγουριά να δημιουργήσουμε συναισθηματικά και κοινωνικά ευφυή άτομα (EQ & SQ).
πηγή
πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου