Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Η Οικονομική Τουριστική Πραγματικότητα

|

Σαν χώρα και σαν πολιτισμός πάντα φημιζόμασταν από αρχαιοτάτων ετών για την εγκάρδια φιλοξενία μας, μάλιστα είχαμε δώσει και το προσωνύμιο Ξένιος στον αρχαίο Θεό των Θεών Δια, για να αποτυπώσουμε με το καλύτερο τρόπο την έμφυτη αξία του Έλληνα οικοδεσπότη να προσφέρει το καλύτερο δυνατό περιβάλλον στον φιλοξενούμενο του.
Στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία το όλο θέμα του τουρισμού σαν οικονομική διάσταση και εθνικό εισόδημα πρέπει να αναμορφωθεί.

Θυμάμαι σαν μικρό παιδί στη Σαντορίνη τη γενέτειρα της μητέρας μου να νοικιάζονται ακόμα και τα μπαλκόνια σε τουρίστες που δεν μπορούσαν καν να βρουν ένα κατάλυμα σε οποιαδήποτε τιμή και καταφεύγανε σε στέγες και υπαιθρίους χώρους λόγω έλλειψης διαθεσίμων ελευθέρων κλινών.

Παλιές καλές εποχές, θα αναλογιζότανε κάποιοι.

Οι εποχές όμως και οι ανάγκες των ανθρώπων αλλάζουν από εποχή σε εποχή και έτσι σήμερα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα νέο φαινόμενο στον τουρισμό.
Την ποιότητα σε συνδυασμό με το ανταγωνιστικότερο κόστος που πολλές χώρες που γειτνιάζουμε, είτε εδαφικά είτε έχουμε παρόμοιο κλίμα, παρέχουν, όπως η Τουρκία η Τυνησία το Μαρόκο, η Αίγυπτος.

Βεβαία είναι σίγουρο ότι οι φυσικές ομορφιές και η ιστορία που κουβαλάει η Ελλάδα δεν μπορούν να βρεθούν στα ανταγωνιστικά τουριστικά μέρη των γειτόνων, αλλά με την εξέλιξη των μέσων μετακίνησης η Ελλάδα αντί να είναι η βάση του τουρίστα μετατρέπεται σιγά σε πέρασμα-στάση κάποιων ωρών ή λιγοστών ημερών με βάση μια κοντινή και φθηνότερη χώρα.

Όλοι γνωρίσουμε ότι το home port μέρος που επιλέγει ο τουρίστας είναι εκείνο που έχει τη μερίδα του λέοντος στο οικονομικό κομμάτι.

Τρανό παράδειγμα το πανέμορφο νησί της Ρόδου που αν και δεν μπορει να συγκριθεί με τα παραλία της Τουρκίας έχει μονό 800.000 άτομα στο θαλασιο τουρισμό όταν ο μαρμαράς η Αλικαρνασσό έχουν 3.5000.000 χωρίς την ιδία φυσική και πολιτισμική κληρονομιά που έχει το νησί των Ιπποτών στα Δωδεκάνησα


Είναι σαφές ότι υπάρχει έλλειμμα υποδομών που θα κάνουν την χώρα μας ακόμα πιο ανταγωνιστική και ποιοτική.

• Αναβάθμιση των αεροδρομίων και των υποδομών
• Κατασκευή νέων συγχρόνων λιμανιών με χώρους αναμονής( terminals)
• Αναβάθμιση της ποιότητας νέων μορφών τουρισμού( συνεδριακού , θρησκευτικού, μεταολυμπιακου, νεανικού κ.α)
• Καλλιέργεια τουριστικής παιδείας από την εκπαίδευση και αναμόρφωση των τουριστικών σχολών μας
• Έγκαιρη και μελετημένη προβολή της χώρας στα διεθνή τουριστικά foroum

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού δεν πρόλαβε φέτος, όπως θα επιθυμούσαν οι αρμόδιοι ικανότατοι Υπουργοί του να σχεδιάσουν την τουριστική περίοδο που ήδη έχει ξεκινήσει, αφού αυτή έχει δομηθεί, ανεπιτυχώς κατά την συνολική γενική άποψη της πλειοψηφίας, από τα προηγούμενα χρόνια.
Ευχή μας τα επόμενα χρόνια να δούμε μια συνολική τουριστική πολιτική που θα ξαναφέρει την Ελλάδα στην κορυφή των προτιμησεων με ποιοτικό και ποσοτικό τουρισμό.
Καλό μας Καλοκαίρι

του Αντώνη Γάκη Αντιπρόεδρου Νομαρχιακού Συμβουλίου Ανατολικής Αττικής

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york