Μια ανάσα από την υλοποίηση του έργου που θα συνδέσει την πόλη του Μαραθώνα με τη Σταμάτα, μέσω του Βρανά και της Οινόης, βρίσκεται η δημοτική αρχή μετά από ενέργειες του Σπύρου Ζαγάρη.
Εχει αναγγελθεί επανειλημμένα, τα τελευταία χρόνια. Αυτή τη φορά όμως, όλα δείχνουν ότι, η υλοποίησή του, δεν πρόκειται να καθυστερήσει άλλο. Ο λόγος, για το δρόμο που πρόκειται να συνδέσει το Μαραθώνα με τη Σταμάτα, μέσω της περιοχής Βρανά και Οινόης Μαραθώνα.
«Είμαστε πολύ κοντά στην πραγματοποίηση αυτού του έργου, που είναι έργο πνοής, για όλη την περιοχή, αφού μας συνδέει άμεσα, με τα Βόρεια Προάστια. Ο δρόμος του Διονύσου δεν επαρκεί, είναι μακριά από το Μαραθώνα, ενώ το φράγμα της λίμνης Μαραθώνα, έχει επιβαρυνθεί πολύ από τη διέλευση βαρέων οχημάτων με κίνδυνο την απαγόρευση κυκλοφορίας. Ο δρόμος που πρόκειται να διανοιχθεί -υπάρχει ήδη, η χάραξη με τρεις λύσεις- θα τονώσει την τοπική οικονομία, αφού θα συντομεύσει την απόσταση από τα πολυπληθή βόρεια προάστια της Αθήνας» δηλώνει ο δήμαρχος Μαραθώνα Σπύρος Ζαγάρης.
Οι προτάσεις - χαράξεις είναι τρεις με χιλιομετρική διαφορά και ο δήμαρχος προτείνει στο Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου να κάνει αποδεκτές και τις τρεις και το Συμβούλιο Περιβάλλοντος να αποφασίσει ποια είναι η πιο σωστή.
«Βέλτιστη λύση η πρώτη, για το Μαραθώνα»
Η Λύση Ι, η πιο σωστή κατά την εκτίμηση του Δήμου Μαραθώνα, κινείται γενικά με βόρεια και βορειοδυτική κατεύθυνση, διερχόμενη από τους πρόποδες των λόφων της εκεί περιοχής και εκτός ορίων του αρχαιολογικού χώρου «Μάνδρα Γριάς» σε αντίθεση με τις Λύσεις ΙΙ και ΙΙΙ οι οποίες διέρχονται αρχικά μέσα από αυτόν.
Η χάραξη σε γενικές γραμμές, κινείται από γεωλογικής απόψεως σε καλά εδάφη (ασβεστόλιθους) έχει άνετες οριζοντιογραφικές καμπύλες, χωρίς περιπορείες και με μικρότερο μήκος συνδέει το δήμο Μαραθώνα με την κοινότητα της Σταμάτας. Έχουν δε, ληφθεί υπόψη οι περιβαλλοντικέ απαιτήσεις (γέφυρα ανοίγματος 170μ, μέγιστο ύψος ορυγμάτων 13.0μ και επιχωμάτων 10.00μ.).
Η Λύση ΙΙ κινείται γενικώς, με νότια και νοτιοδυτική κατεύθυνση, διερχόμενη σε ορεινότερες μάζες σε σχέση με τη Λύση Ι. Παρόλο που από γεωλογικής άποψης η χάραξη διέρχεται μέσα από καλά εδάφη (ασβεστόλιθοι) προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη υψομετρική διαφορά κατά τη σύνδεση του δήμου Μαραθώνα με την κοινότητα της Σταμάτας προκύπτει μεγάλο μήκος χάραξης και περιπορείες. Δεδομένου και του έντονου ανάγλυφου στη ζώνη διέλευση της χάραξης απαιτούνται μεγάλα τεχνικά έργα όπως Cut & Cover, Γέφυρα και τοίχοι αντιστήριξης. Όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση του έργου κατά πολύ σε σχέση με τη Λύση Ι.
Η Λύση ΙΙΙ κινείται αρχικά με βόρεια και βορειοδυτική κατεύθυνση, μέσα σε πεδινά εδάφη κι εν συνεχεία, στρεφόμενη νότια διέρχεται σε ορεινότερες μάζες σε σχέση με τη Λύση Ι. Παρόλο που από γεωλογικής άποψης η χάραξη διέρχεται μέσα από καλά εδάφη (ασβεστόλιθοι) προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη υψομετρική διαφορά, κατά τη σύνδεση του δήμου Μαραθώνα με την κοινότητα της Σταμάτας προκύπτει μεγαλύτερο μήκος χάραξης, απαιτείται ένας ελιγμός, περιπορείες, υψηλά επιχώματα και περισσότεροι τοίχοι αντιστήριξης σε σχέση με την Λύση Ι.
Συμπερασματικά, η προτεινόμενη Λύση Ι είναι αυτή που καλύπτει τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις με το βέλτιστο τρόπο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου