Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ: Παρουσίαση προγραμμάτων από την ΚΕΠΕΔA

Δύο νέα διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα για τον Θολωτό Τάφο και τον Καραγκιόζη που στοχεύουν στην ανάδειξη και προαγωγή του πολιτισμού και τελούν υπό την αιγίδα του Αρχαιολογικού Τμήματος της ΚΕΠΕΔΑ παρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 3 Φεβρουαρίου.

Επισημαίνοντας πως η πολιτιστική κληρονομιά των Αχαρνών μπορεί να αποτελέσει ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης και αναμόρφωσης της περιοχής, η Προϊστάμενη του Αρχαιολογικού Τμήματος της ΚΕΠΕΔΑ Έλενα Κασσωτάκη ευχαρίστησε το Πρόεδρο του Δ.Σ. Ιωάννη Γρηγοριάδη για τη τιμή που έκανε στην ομάδα να παρουσιάσει το έργο της, παρουσία Δημοτικών Συμβούλων και Εκπαιδευτικών. "Στόχος μας είναι μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων να δημιουργήσουμε ευσυνείδητους πολίτες που θα ασχολούνται με τα κοινά. Είναι δύσκολο εγχείρημα, αλλά έχω βάλει στοίχημα με τον εαυτό μου και πιστεύω πως θα τα καταφέρουμε" δήλωσε μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΚΕΠΕΔΑ Θεόφιλος Αφουξενίδης συγχάρηκε την ομάδα του Αρχαιολογικού Τμήματος για την εκπληκτική δουλειά του. "Με την ενίσχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στοχεύουμε στο να αναδείξουμε και άλλο τον Θολωτό Τάφο και να επενδύσουμε ουσιαστικά σε αυτόν", τόνισε.



Θολωτός Τάφος


Έχοντας ως στόχο την ανάδειξη του επιβλητικότερου και καλύτερα διατηρημένου θολωτού τάφου μυκηναϊκής περιόδου, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το Δήμο Αχαρνών και πραγματοποιείται από τη Προϊσταμένη του Αρχαιολογικού Τμήματος Έλενα Κασσωτάκη και εκπαιδευμένο προσωπικό, απευθύνεται σε μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και περιλαμβάνει μια γκάμα διαδραστικών δραστηριοτήτων -επισκέψεις, προβολή διαφανειών κ.λ.π. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρία στάδια. Μέσα στη τάξη, όπου τα παιδιά λαμβάνουν το αντίστοιχο βιβλίο, τουλάχιστον 20 ημέρες πριν την επίσκεψη στο χώρο. Ανήμερα της επίσκεψης όπου οι μαθητές ενημερώνονται στο Πολιτιστικό Κέντρο των Κάτω Αχαρνών για τη μηκυναϊκή περίοδο και τέλος με την ξενάγηση στον Αρχαιολογικό Χώρο. Οι μαθητές συμμετέχουν σε θεατρικό δρώμενο -γνωστό ως δραματοποίηση- και αναπαριστούν ουσιαστικά τη διαδικασία ταφής του νεκρού άρχοντα. Σημειώνεται ότι στα νηπιαγωγεία η παρουσίαση της ιστορίας του Τάφου γίνεται κυρίως με τη μορφή δραματοποιημένου παραμυθιού, το οποίο επιμελήθηκε εξ ολοκλήρου η κ. Κασσωτάκη και φέρει το τίτλο "Σαν παραμύθι, το τραγούδι της Λύρας" ενώ οι μαθητές δημοτικού συμμετέχουν και σε ομαδικά παιχνίδια γνώσεων και παρατηρητικότητας που βασίζονται στην επιστημονική πληροφόρηση από το κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό.


"Ο Μαγικός Κόσμος του Καραγκιόζη"

Εκφράζοντας τη πεποίθηση πως η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος για τη τέχνη του θεάτρου σκιών θα συμβάλλει καθοριστικά στη πολυπολιτισμική κοινωνία των Αχαρνών, η κ. Κασσωτάκη παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που η θεματική ιδέα του πηγάζει από την αντιρατσιστική εκπαίδευση.

Όπως ακριβώς και με το πρόγραμμα του Θολωτού Τάφου, η τέχνη του Θεάτρου Σκιών απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδοντας και εδώ βάση σε σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ειδικές ομάδες πληθυσμού, καθώς και σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Οι ομάδες συγκεντρώνονται στην αίθουσα προβολών της Βιβλιοθήκης όπου μέσα από προβολές ταινιών γνωρίζουν τη πορεία και τις διάφορες μορφές που έχει λάβει το θέατρο σκιών ανά τον κόσμο. Με τη καθοδήγηση των μουσικοπαιδαγωγών και αξιοποιώντας τη τεχνική της σκιάς οι μαθητές πειραματίζονται με το σώμα τους και παίζουν με τη σκιά τους, ενώ παράλληλα, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν σε ένα τεράστιο μπερντέ υπό τη καθοδήγηση του καραγκιοζοπαίχτη Θανάση Σπυρόπουλο.

Με το πέρας της διαδικασίας η ομάδα των μαθητών καλείται να αξιοποιήσει τη τεχνική του θεάτρου σκιών και να δημιουργήσει τη δική της παράσταση μέσα από λογοτεχνικά κείμενα, παραμύθια και δημοτικά τραγούδια.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york