ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης):
Εισερχόμαστε τώρα στην τελευταία προς συζήτηση ερώτηση, την με αριθμό 19246/11-7-2011, του Ανεξάρτητου Βουλευτή κ. Βασίλειου Οικονόμου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σχετικά με τη δημοσίευση του ΦΕΚ που επιτρέπει τη νόμιμη λειτουργία των επιχειρήσεων του Δήμου Μαραθώνα στη Νέα Μάκρη.
Στην ερώτηση του κ. Βασίλειου Οικονόμου θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Νικόλαος Σηφουνάκης.
Το λόγο έχει ο ερωτών, Ανεξάρτητος Βουλευτής Αττικής κ. Βασίλειος Οικονόμου, προκειμένου να διατυπώσει την ερώτησή του.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, με αφορμή αυτή την ερώτηση που φέρνω στο Σώμα εδώ, ενώπιον του κυρίου Υπουργού, νομίζω ότι φανερώνεται η κλασική παθογένεια του ελληνικού κράτους αλλά και η αδυναμία και των δύο παλαιών κομμάτων να αντιμετωπίσουν το αυτονόητο.
Ο κύριος Πρωθυπουργός τις προηγούμενες ημέρες ζήτησε να συντελεστεί η επανάσταση του αυτονόητου. Νομίζω ότι με αυτήν την ερώτηση που καταθέτω σήμερα του δίνω μια λαμπρή ευκαιρία να γίνει ένας επιτυχημένος επαναστάτης, με το φόβο βέβαια να υποστεί και τις συνέπειες ενός επιτυχημένου επαναστάτη! Όμως εδώ υπάρχει ένα καλό δέλεαρ. Δηλαδή ποιο; Η ενδεικτική περίπτωση της Νέας Μάκρης. Προσέξτε να δείτε. Αναφέρω μία περίπτωση από την εκλογική μου περιφέρεια, η οποία ταλανίζει δεκάδες συμπολίτες μας, αλλά θέλω να ενημερώσω το Σώμα ότι δεν αφορά μόνο τη Νέα Μάκρη. Είναι ενδεικτική η περίπτωση. Αφορά χιλιάδες επιχειρήσεις και δεκάδες μέρη στην Ελλάδα.
Από το 2008 εκκρεμεί η δημοσίευση του ΦΕΚ, όπου εκεί θα καταγράφεται ότι η περιοχή είναι γενικής κατοικίας και άρα μη οχλούσες επιχειρήσεις, όπως εργαστήρια, συνεργεία, φούρνοι κ.λπ. μπορούν να λειτουργούν. Δηλαδή, μπορούν σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές καταστάσεις που ζούμε, άνθρωποι οι οποίοι έχουν επενδύσει το βιός τους και έχουν καταβάλλει τη μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια μέσα από αυτές τις επιτυχημένες επιχειρήσεις, να συνεχίζουν να τις λειτουργούν. Και αυτοί οι άνθρωποι συνεχίζουν να τις έχουν ανοιχτές, να απασχολούν εργαζόμενους και τους εαυτούς τους κόντρα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες.
Τι τους εμποδίζει αυτή τη στιγμή; Τι έρχεται ως Γολγοθάς μπροστά τους; Το ότι το κράτος δεν κάνει το αυτονόητο, κύριε Υπουργέ, δεν κάνει το απλό, δηλαδή να εκδώσει το ΦΕΚ, αν και ο ίδιος ο Οργανισμός της Αθήνας έχει πει ότι ναι, είναι γενικής κατοικίας η περιοχή και όχι αμιγούς κατοικίας και άρα μπορούν αυτές οι επιχειρήσεις να λειτουργήσουν.
Όσο για την επανάσταση του αυτονόητου, εγώ θα υποστήριζα, κύριε Υπουργέ, ότι χρειάζονται και άλλες επαναστάσεις για την σωτηρία της πατρίδας. Δώστε, όμως, εδώ δείγματα γραφής και πείτε τι σκοπεύετε να κάνετε, έτσι ώστε να καταγραφείτε στην ιστορία γι’ αυτό το μεγάλο και σπουδαίο επίτευγμα, το να γίνει δηλαδή το αυτονόητο στη χώρα μας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ευχαριστούμε τον κ. Βασίλειο Οικονόμου.
Παρακαλείται ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Νικόλαος Σηφουνάκης να λάβει το λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Κύριε Πρόεδρε, κύριε συνάδελφε, όπως όλοι γνωρίζουμε, τις τελευταίες δεκαετίες η εξάπλωση της πόλης της Αθήνας μεταβάλει τις περιαστικές περιοχές από παραθεριστικές σε περιοχές πρώτης κατοικίας. Αυτό βεβαίως συμβαίνει και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος.
Αυτή η μεταβολή σαφώς δημιουργεί την ανάγκη για άλλες χρήσεις γης, ώστε να εξυπηρετηθούν οι βασικές ανάγκες των κατοίκων, να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις που είναι αναγκασμένοι να κάνουν καθημερινά, χωρίς να επιβαρυνθούν οι όμοροι δήμοι. Δηλαδή, απαιτείται πράγματι τροποποίηση του πολεοδομικού σχεδιασμού.
Συγκεκριμένα για τη Νέα Μάκρη, ο Δήμος κατέθεσε στον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας το 2005 πρόταση τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του 1987, ώστε να καθοριστούν οι χρήσεις γης και οι συντελεστές δόμησης με βάση το ν.2508/1997. Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας επεξεργάστηκε την πρόταση το 2006 και στα πλαίσια της διαδικασίας τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου έστειλε τη δική του πρόταση-απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής, της 7ης συνεδρίασης, στις 8-3-2001, στους φορείς για γνωμοδότηση, μεταξύ των οποίων και στη Δασική Υπηρεσία και στο Δασαρχείο.
Στο σημείο αυτό πρέπει να πω ότι το 2006 ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας απέστειλε επανειλημμένως έγγραφα προς την αρμόδια Δασική Υπηρεσία και το Δασαρχείο, για να γνωμοδοτήσουν σχετικά με την πρόταση αναθεώρησης του ΓΠΣ και παρ’ όλο που δεν έλαβε απάντηση, προώθησε το θέμα στην εκτελεστική του επιτροπή το 2008, όπου και πάρθηκε η δεύτερη απόφαση στις, 30-1-2008, η οποία προβλέπει τον καθορισμό χρήσης γης ανά πολεοδομική ενότητα, μεταξύ των οποίων και τη χρήση γενικής κατοικίας του πολεοδομικού κέντρου, δημοσιευμένο στο ΦΕΚ το 1987. Περιλαμβάνει και τις χρήσεις χαμηλής όχλησης, δηλαδή συνεργεία, φούρνους κ.λπ..
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας απέστειλε αυτήν την απόφαση στο Υπουργείο μας για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ωστόσο, το 2008, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ επέστρεψε το σχέδιο απόφασης έγκρισης του ΓΠΣ, με την επισήμανση ότι η γνωμοδότηση των αρμοδίων φορέων για την προτεινόμενη τροποποίηση και ειδικότερα για τα θέματα που αφορούν σε εκτάσεις δασικές, αναδασωτέες κ.λπ. είναι απαραίτητη, καθώς και η προώθηση της διαδικασίας θεσμοθέτησης, η οποία είναι καθοριστική για τη λήψη τελικής απόφασης.
Έκτοτε, παρά την αποστολή σχετικών εγγράφων από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου, δεν υπήρξε απάντηση από το Δασαρχείο, με αποτέλεσμα να έχει ουσιαστικά διακοπεί η διαδικασία.
Τα υπόλοιπα, κύριε Πρόεδρε, θα τα πω στη δευτερολογία μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Μάλιστα, κύριε Υπουργέ.
Παρακαλείται ο ερωτών Ανεξάρτητος Βουλευτής Αττικής κ. Βασίλειος Οικονόμου να αναπτύξει την ερώτησή του.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, όπως καταλαβαίνετε, θα συμφωνήσω απολύτως με την ανάπτυξη του ιστορικού από τον κύριο Υπουργό, όπου περιγράφει ανάγλυφα αυτό που είπα προηγουμένως, τη σχιζοφρένεια και τη γελοιότητα του ελληνικού κράτους και των παλαιών κομμάτων, όπως διοίκησαν αυτό το κράτος.
Έτος 1987! Το 1987 ξεκινάει η υπόθεση. Φθάσαμε στο 2011! Για να γίνει τι; Για να πούμε ότι η Νέα Μάκρη είναι γενική κατοικία, δηλαδή μία μεγάλη πόλη πέριξ των Αθηνών, με πάνω από είκοσι χιλιάδες –και το καλοκαίρι εκατό χιλιάδες- κατοίκους που πρέπει να έχει τις υπηρεσίες, τα μαγαζιά –τους φούρνους, τα συνεργεία κ.λπ.- για να λειτουργήσει σαν πόλη!
Συμφωνώ απολύτως, αυτή είναι η περιγραφή και τα βήματα, τα οποία σημείωσε με αργό ρυθμό η διοίκηση της Ελλάδας. Είναι αυτή η διοίκηση, η οποία καλεί σήμερα, με την πολιτική της ηγεσία, αυτούς τους ανθρώπους να καταβάλουν θλιβερούς και τραγικούς φόρους, οι οποίοι εξασθενούν και ουσιαστικά διαλύουν αυτές τις επιχειρήσεις. Είναι η ίδια η διοίκηση και η πολιτική ηγεσία που για να πάρει αποφάσεις αφαίμαξης του εισοδήματος και του βιοτικού επιπέδου του λαού είναι αποτελεσματικότατη! Το κάνει σε ένα δευτερόλεπτο! Αμέσως! Όμως, αυτή η διοίκηση και αυτή η πολιτική ηγεσία του σημερινού Κόμματος και του προηγούμενου κόμματος που κυβέρνησε, δείχνει χαρακτηριστική αδυναμία και αργοπορία.
Εγώ, κύριε Υπουργέ, πρέπει να σας πω τα εξής. Μέχρι στιγμής έχετε περιγράψει πολύ ωραία την υπόθεση. Στην απάντηση και στο κλείσιμό σας θα ήθελα σας παρακαλώ να μας δώσετε απαντήσεις, γιατί μας παρακολουθεί όλη η πόλη, μας παρακολουθεί όλη η περιοχή, μας παρακολουθεί ο Εμπορικός Σύλλογος, μας παρακολουθούν δεκάδες επιχειρηματίες και δεκάδες άνθρωποι που εργάζονται σε αυτές τις επιχειρήσεις και δεν μπορούν να βρίσκονται στον αέρα, επειδή το κράτος δεν κάνει τη δουλειά του.
Σε ποιο κράτος αναφέρομαι; Στον πυρήνα του κράτους. Λέτε ότι δεν πήρε απάντηση από το Δασαρχείο ο Οργανισμός της Αθήνας. Ποιος σας απαγορεύει να πείτε στον κύριο Δασάρχη να δώσει την απάντηση; Ποιος απαγορεύει και ποιος αποτρέπει τη διοίκηση να κάνει το χρέος και την υποχρέωσή της, δηλαδή να υπηρετήσει και να εξυπηρετήσει τον πολίτη;
Εδώ, όμως, γίνεται το εξής σχιζοφρενικό: Αφήνουμε μετέωρους τους επαγγελματίες, τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους και «πλάθουμε κουλουράκια», όπως λέει και ο λαός. Τελικά, πρέπει να υπάρξει μία απάντηση. Θα δώσετε λύση; Θα βγάλετε αυτό το περιβόητο και περιώνυμο ΦΕΚ, το οποίο θα αποτυπώνει την πραγματικότητα, ότι δηλαδή η Νέα Μάκρη θα είναι γενική κατοικία;
Σας ξαναλέω πως δεν είναι θέμα μόνο της Νέας Μάκρης, του Δήμου Μαραθώνος. Είναι ενδεικτική περίπτωση που τη φέρνω στη Βουλή, γιατί –όπως γνωρίζετε και όπως καταλαβαίνετε- αυτά αφορούν πάρα πολλές πόλεις σε όλη την Ελλάδα, αφορούν δεκάδες και εκατοντάδες επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα.
Θα πρέπει και στη νομοθετική πρωτοβουλία που θα πάρετε προσεχώς, αυτό το πράγμα να το καταγράψετε. Δεν είναι θέμα μόνο για τη Νέα Μάκρη. Το ξανατονίζω. Το παίρνω ως αφορμή, γιατί ειδικά στη Νέα Μάκρη το θέμα πλέον ταλανίζει ιδιαιτέρως την τοπική κοινωνία και βέβαια όλοι οι φορείς έχουν καταθέσει τις απόψεις τους και τις θέσεις τους. Δεν υπάρχει εκεί πρόβλημα σχετικά με δασικά και συναφή θέματα.
Όμως, τέλος πάντων, πάρτε τη γνωμοδότηση από το Δασαρχείο –αν δεν την έχουν φέρει μέχρι στιγμής- για να τελειώνουμε και κάντε το με ένα τηλεφώνημα αύριο –σας παρακαλώ!- έτσι ώστε να δώσουμε δείγματα γραφής προς τους πολίτες ότι υπάρχει μία πολιτεία, η οποία μεριμνά για το αυτονόητο.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ευχαριστούμε τον κ. Οικονόμου.
Ο κ. Νικόλαος Σηφουνάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, έχει το λόγο για να δευτερολογήσει.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Κύριε Πρόεδρε, το θέμα το γνωρίζω, διότι στο γραφείο μου στο Υπουργείο με έχουν κάνει κοινωνό όλοι οι συνάδελφοι, όλων των Κομμάτων.
Πρέπει, όμως, να πω ότι για παρόμοια πιεστικά θέματα –και γι’ αυτό είπα στην αρχή ότι μία πόλη που ξέραμε πριν είκοσι, τριάντα ή ακόμη και δέκα χρόνια έχει αλλάξει πλέον φυσιογνωμία και η παραθεριστική κατοικία έχει γίνει πρώτη κατοικία και άρα τα θέματα λειτουργίας της πόλης ή των πόλεων έχουν αλλάξει- και προς αυτήν την κατεύθυνση εμείς προχωρούμε στην κωδικοποίηση και απλοποίηση της πολεοδομικής νομοθεσίας και κυρίως του βασικού ν. 2508/1997 και στην τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος για τις χρήσεις γης και πιστεύω ότι αυτό θα γίνει κατορθωτό μέχρι το τέλος του 2011.
Στόχος μας είναι να υπάρξει ένα ξεκάθαρο περιεχόμενο που θα ενεργοποιεί πολεοδομικά μια περιοχή, να υπάρξει δηλαδή εξορθολογισμός των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων, έγκριση των πολεοδομικών σχεδίων με την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων που θα αποτελούν το γενικό κανονιστικό πλαίσιο των οικισμών πόλεων και βεβαίως του περιαστικού τους χώρου πλέον.
Ειδικά για την Αττική στο αμέσως επόμενο διάστημα θα τεθεί σε διαβούλευση το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας-Αττικής, το οποίο το παρουσιάσαμε τον Ιούνιο, και θα δώσει κατευθύνσεις για τον υποκείμενο ουσιαστικά σχεδιασμό. Σ’ αυτό το πλαίσιο στις περιοχές της Βορειανατολικής Αττικής μεταξύ των οποίων και η Νέα Μάκρη θα εξεταστεί η δυνατότητα μετατροπής της περιοχής παραθεριστικής κατοικίας, σε κύρια κατοικία και ότι αυτό συνεπάγεται.
Ευχαριστώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου