Η διευθύντρια 1οβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, κ. Βασιλική Ξυθάλη, κρίνει πως οι δάσκαλοι μπορούν να διαχειριστούν ικανοποιητικά το πρόβλημα, καθώς το βιβλίο αποτελεί μόνον ένα μέσο για τη διεξαγωγή του μαθήματος.
Από τη Ζέτα Αγγελάτου
Το πρώτο κουδούνι ήχησε στον προαύλιο χώρο των σχολείων για μια ακόμη χρονιά. Ωστόσο, η φετινή σχολική χρονιά έχει κάτι το διαφορετικό και πολύ ανησυχητικό. Ο καλύτερος φίλος του μαθητή, το βιβλίο, είναι απών. Έντονες διαμαρτυρίες καθηγητών αλλά και γονέων έχουν προκληθεί λόγω των ελάχιστων τίτλων βιβλίων που έχουν φτάσει σε ορισμένες μόνο περιοχές της χώρας. Καθώς η Α. Αττική εντάσσεται στις περιοχές που δεν βρίσκονται στην πλεονεκτική θέση παραλαβής των απαραίτητων βιβλίων, αισθανθήκαμε την υποχρέωση να απευθυνθούμε στους διευθυντές 1οβάθμιας και 2οβάθμιας εκπαίδευσης Α. Αττικής, προκειμένου να μας δώσουν μία πιο σαφή και καθαρή εικόνα της αδιαμφισβήτητα δυσχερούς κατάστασης. Η έλλειψη βιβλίων εξάλλου αποτελεί μόνο ένα, ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Α. Αττική στον εκπαιδευτικό τομέα. Η κ. Βασιλική Ξυθάλη, διευθύντρια της 1οβάθμιας εκπαίδευσης, παρά τις αυξημένες υποχρεώσεις της, συνεργάστηκε μαζί μας απαντώντας στις ερωτήσεις που της θέσαμε. Αντιθέτως, ο διευθυντής 2οβάθμιας εκπαίδευσης, κ. Στέφανος Καπέλλας, δεν έδειξε πνεύμα συνεργασίας, αγνοώντας το αίτημα της ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΗΣ για μία σύντομη συνέντευξη προς ενημέρωση μαθητών και γονέων. Αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο ο κ. Καπέλλας αρνείται να ανοίξει τα χαρτιά του και κρατά τον κόσμο ανενημέρωτο. Η κ. Ξυθάλλη από την πλευρά της, βλέπει τις μεταρρυθμίσεις που λαμβάνουν χώρα με καλό μάτι. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζει στους δήμους Μαρκοπούλου, Κρωπίας, Παιανίας και Σαρωνικού, και αυτά έχουν να κάνουν κυρίως με την υπερβολική αύξηση των μαθητών.
-Σε τι κατάσταση βρίσκονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις της 1οβάθμιας εκπαίδευσης στην Αν. Αττική;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Η Αν. Αττική είναι μια περιοχή με ιδιαίτερα προβλήματα στη σχολική στέγη. Είναι γνωστό ότι αρκετές σχολικές μονάδες της και ιδιαίτερα των Δήμων που απευθύνεστε, στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια ή φιλοξενούνται σε προκατασκευασμένες αίθουσες. Κύριο μέλημα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τα συναρμόδια Υπουργεία είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις κατασκευής σχολικών κτιρίων, τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα εκπαιδευτικά μας αποτελέσματα. Η ίδια προσπάθεια και συνάμα αγωνία καταγράφεται και από τους Δημάρχους, οι οποίοι προσπαθούν να στεγάσουν όλους τους μαθητές, προσθέτοντας αίθουσες ελαφριού τύπου σε ελεύθερους χώρους του σχολείου. Ειδικά εφέτος παρατηρούμε αύξηση του μαθητικού δυναμικού της περιοχής και παρά τον προγραμματισμό του Ιουνίου, οι εγγραφές και μετεγγραφές το Σεπτέμβριο ξεπέρασαν κάθε όριο. Όλοι μας, τοπική αυτοδιοίκηση και εκπαίδευση κάνουμε προσπάθεια αυτά τα προβλήματα να μην σταθούν εμπόδιο στην εκπαίδευση των παιδιών, γιατί πέρα από τις ανάγκες για σχολικά κτίρια, το σχολείο έχει ανάγκη από «ψυχή» και αυτή μόνο το έμψυχο δυναμικό την έχει και αναφέρομαι στους δασκάλους, τους μαθητές και στους γονείς τους, που είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι στη μαθησιακή διαδικασία.»
-Τι έχει αλλάξει με τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων; Θεωρείτε πως έγινε για καλό ή σιγά-σιγά υποβαθμίζεται η δωρεάν εκπαίδευση στη χώρα μας;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Οι συγχωνεύσεις στην Αν. Αττική ήταν μόνο δυο και έγιναν με σκοπό την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τα σχολεία που συγχωνεύτηκαν στο Δήμο Λαυρεωτικής ήταν συστεγαζόμενα, επομένως κανένας μαθητής δεν άλλαξε περιβάλλον. Το νέο σχολείο μετατράπηκε σε Ολοήμερο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα και έτσι τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν περισσότερες ώρες Αγγλικά, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και Πληροφορική. Το σχολείο θα έχει πλέον τη δυνατότητα να προσφέρει τα μέγιστα στους μαθητές του.»
-Σε ποιες περιοχές εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Α. Αττική;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Τα προβλήματα που μας απασχολούν τώρα συνδέονται με την υπερβολική αύξηση των μαθητών στους Δήμους Μαρκοπούλου, Κρωπίας, Παιανίας και Σαρωνικού.»
-Έχουν καλυφθεί οι θέσεις των εκπαιδευτικών; Εάν όχι, πότε προβλέπεται;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Η κάλυψη των θέσεων των εκπαιδευτικών γίνεται καθημερινά, αναλόγως κάθε φορά με την ειδικότητα που μας διαθέτει το Υπουργείο. Είμαστε γενικά ευχαριστημένοι γιατί το Υπουργείο ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματά μας και σύντομα ευελπιστούμε ότι θα καλύψουμε τα λειτουργικά κενά των σχολικών μας μονάδων.»
-Φέτος η παράδοση των βιβλίων θα γίνει εγκαίρως;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Τα παιδιά της περιοχής μας θα έχουν στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς τα απαραίτητα βιβλία. Οι Δ/ντές έχουν ήδη ενημερωθεί για το πώς θα χειριστούν θέματα που αφορούν στην έλλειψη κάποιων τευχών, εκτός εκείνων της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Ένα είναι βέβαιο, οι δάσκαλοι μπορούν να διαχειριστούν το πρόβλημα αυτό ικανοποιητικά, γιατί το βιβλίο είναι ένα από τα μέσα που εκείνοι χρησιμοποιούν για να κάνουν μάθημα. Έχουν αποδείξει πολλές φορές, ότι η διδασκαλία μπορεί να γίνει εξ ίσου αποδοτική με την ενεργοποίηση της συμμετοχής και της δημιουργικότητας των μαθητών, ξεπερνώντας κατά πολύ την επίτευξη των στόχων που θέτει το Αναλυτικό Πρόγραμμα.»
-Γενικότερα θεωρείτε πως χρειάζονται αλλαγές στην 1ο βάθμια εκπαίδευση;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Η ζωή αλλάζει και μαζί της αλλάζουν όλα όσα εμπεριέχει. Είναι φυσικό και η εκπαίδευση να αλλάζει και γι' αυτό το Υπουργείο με τους αρμόδιους φορείς μετά από πολύ συγκεκριμένες μελέτες προωθούν όλες εκείνες τις αλλαγές που χρειάζεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα.»
http://www.exanatolis.gr
Από τη Ζέτα Αγγελάτου
Το πρώτο κουδούνι ήχησε στον προαύλιο χώρο των σχολείων για μια ακόμη χρονιά. Ωστόσο, η φετινή σχολική χρονιά έχει κάτι το διαφορετικό και πολύ ανησυχητικό. Ο καλύτερος φίλος του μαθητή, το βιβλίο, είναι απών. Έντονες διαμαρτυρίες καθηγητών αλλά και γονέων έχουν προκληθεί λόγω των ελάχιστων τίτλων βιβλίων που έχουν φτάσει σε ορισμένες μόνο περιοχές της χώρας. Καθώς η Α. Αττική εντάσσεται στις περιοχές που δεν βρίσκονται στην πλεονεκτική θέση παραλαβής των απαραίτητων βιβλίων, αισθανθήκαμε την υποχρέωση να απευθυνθούμε στους διευθυντές 1οβάθμιας και 2οβάθμιας εκπαίδευσης Α. Αττικής, προκειμένου να μας δώσουν μία πιο σαφή και καθαρή εικόνα της αδιαμφισβήτητα δυσχερούς κατάστασης. Η έλλειψη βιβλίων εξάλλου αποτελεί μόνο ένα, ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Α. Αττική στον εκπαιδευτικό τομέα. Η κ. Βασιλική Ξυθάλη, διευθύντρια της 1οβάθμιας εκπαίδευσης, παρά τις αυξημένες υποχρεώσεις της, συνεργάστηκε μαζί μας απαντώντας στις ερωτήσεις που της θέσαμε. Αντιθέτως, ο διευθυντής 2οβάθμιας εκπαίδευσης, κ. Στέφανος Καπέλλας, δεν έδειξε πνεύμα συνεργασίας, αγνοώντας το αίτημα της ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΗΣ για μία σύντομη συνέντευξη προς ενημέρωση μαθητών και γονέων. Αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο ο κ. Καπέλλας αρνείται να ανοίξει τα χαρτιά του και κρατά τον κόσμο ανενημέρωτο. Η κ. Ξυθάλλη από την πλευρά της, βλέπει τις μεταρρυθμίσεις που λαμβάνουν χώρα με καλό μάτι. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζει στους δήμους Μαρκοπούλου, Κρωπίας, Παιανίας και Σαρωνικού, και αυτά έχουν να κάνουν κυρίως με την υπερβολική αύξηση των μαθητών.
-Σε τι κατάσταση βρίσκονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις της 1οβάθμιας εκπαίδευσης στην Αν. Αττική;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Η Αν. Αττική είναι μια περιοχή με ιδιαίτερα προβλήματα στη σχολική στέγη. Είναι γνωστό ότι αρκετές σχολικές μονάδες της και ιδιαίτερα των Δήμων που απευθύνεστε, στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια ή φιλοξενούνται σε προκατασκευασμένες αίθουσες. Κύριο μέλημα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τα συναρμόδια Υπουργεία είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις κατασκευής σχολικών κτιρίων, τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα εκπαιδευτικά μας αποτελέσματα. Η ίδια προσπάθεια και συνάμα αγωνία καταγράφεται και από τους Δημάρχους, οι οποίοι προσπαθούν να στεγάσουν όλους τους μαθητές, προσθέτοντας αίθουσες ελαφριού τύπου σε ελεύθερους χώρους του σχολείου. Ειδικά εφέτος παρατηρούμε αύξηση του μαθητικού δυναμικού της περιοχής και παρά τον προγραμματισμό του Ιουνίου, οι εγγραφές και μετεγγραφές το Σεπτέμβριο ξεπέρασαν κάθε όριο. Όλοι μας, τοπική αυτοδιοίκηση και εκπαίδευση κάνουμε προσπάθεια αυτά τα προβλήματα να μην σταθούν εμπόδιο στην εκπαίδευση των παιδιών, γιατί πέρα από τις ανάγκες για σχολικά κτίρια, το σχολείο έχει ανάγκη από «ψυχή» και αυτή μόνο το έμψυχο δυναμικό την έχει και αναφέρομαι στους δασκάλους, τους μαθητές και στους γονείς τους, που είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι στη μαθησιακή διαδικασία.»
-Τι έχει αλλάξει με τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων; Θεωρείτε πως έγινε για καλό ή σιγά-σιγά υποβαθμίζεται η δωρεάν εκπαίδευση στη χώρα μας;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Οι συγχωνεύσεις στην Αν. Αττική ήταν μόνο δυο και έγιναν με σκοπό την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τα σχολεία που συγχωνεύτηκαν στο Δήμο Λαυρεωτικής ήταν συστεγαζόμενα, επομένως κανένας μαθητής δεν άλλαξε περιβάλλον. Το νέο σχολείο μετατράπηκε σε Ολοήμερο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα και έτσι τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν περισσότερες ώρες Αγγλικά, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και Πληροφορική. Το σχολείο θα έχει πλέον τη δυνατότητα να προσφέρει τα μέγιστα στους μαθητές του.»
-Σε ποιες περιοχές εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Α. Αττική;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Τα προβλήματα που μας απασχολούν τώρα συνδέονται με την υπερβολική αύξηση των μαθητών στους Δήμους Μαρκοπούλου, Κρωπίας, Παιανίας και Σαρωνικού.»
-Έχουν καλυφθεί οι θέσεις των εκπαιδευτικών; Εάν όχι, πότε προβλέπεται;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Η κάλυψη των θέσεων των εκπαιδευτικών γίνεται καθημερινά, αναλόγως κάθε φορά με την ειδικότητα που μας διαθέτει το Υπουργείο. Είμαστε γενικά ευχαριστημένοι γιατί το Υπουργείο ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματά μας και σύντομα ευελπιστούμε ότι θα καλύψουμε τα λειτουργικά κενά των σχολικών μας μονάδων.»
-Φέτος η παράδοση των βιβλίων θα γίνει εγκαίρως;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Τα παιδιά της περιοχής μας θα έχουν στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς τα απαραίτητα βιβλία. Οι Δ/ντές έχουν ήδη ενημερωθεί για το πώς θα χειριστούν θέματα που αφορούν στην έλλειψη κάποιων τευχών, εκτός εκείνων της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Ένα είναι βέβαιο, οι δάσκαλοι μπορούν να διαχειριστούν το πρόβλημα αυτό ικανοποιητικά, γιατί το βιβλίο είναι ένα από τα μέσα που εκείνοι χρησιμοποιούν για να κάνουν μάθημα. Έχουν αποδείξει πολλές φορές, ότι η διδασκαλία μπορεί να γίνει εξ ίσου αποδοτική με την ενεργοποίηση της συμμετοχής και της δημιουργικότητας των μαθητών, ξεπερνώντας κατά πολύ την επίτευξη των στόχων που θέτει το Αναλυτικό Πρόγραμμα.»
-Γενικότερα θεωρείτε πως χρειάζονται αλλαγές στην 1ο βάθμια εκπαίδευση;
-Βασιλική Ξυθάλη: «Η ζωή αλλάζει και μαζί της αλλάζουν όλα όσα εμπεριέχει. Είναι φυσικό και η εκπαίδευση να αλλάζει και γι' αυτό το Υπουργείο με τους αρμόδιους φορείς μετά από πολύ συγκεκριμένες μελέτες προωθούν όλες εκείνες τις αλλαγές που χρειάζεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα.»
http://www.exanatolis.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου