Συγκεκριμένες προτάσεις, για να μπει τέλος στο «θολό» τοπίο της λειτουργίας των εισπρακτικών εταιρειών υποβάλλει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Με αφορμή τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση προκειμένου ν’ αλλάξει το καθεστώς που ισχύει από το 2009 η Αρχή εκφράζει τις παρατηρήσεις της σε έγγραφο που απέστειλε προς το Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή.
Στόχος των νέων ρυθμίσεων που προωθούνται από την κυβέρνηση είναι η προστασία των δανειοληπτών από αθέμιτες πρακτικές, με την εφαρμογή κανόνων που θα πρέπει να ακολουθούν οι εισπρακτικές εταιρείες ή οι «εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών», όπως ονομάζονται πλέον, οι Τράπεζες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, τα πολυκαταστήματα κλπ.
Μεταξύ άλλων, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αναφέρει στο πολυσέλιδο έγγραφο της:
- Η εταιρεία μπορεί να τηλεφωνεί στον οφειλέτη και να τον ειδοποιεί για τη ληξιπρόθεσμη απαίτηση ύστερα από 10 ημέρες από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη.
- Η τηλεφωνική επικοινωνία επιτρέπεται να πραγματοποιείται από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ και μόνο τις εργάσιμες ημέρες. Σε καμία περίπτωση ωστόσο η συχνότητα των τηλεφωνημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα ανά δεύτερη ημέρα.
- Εάν ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης, η εταιρία οφείλει να μην αρχίσει ή να σταματήσει την ενημέρωση.
- Η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επιτρέπεται μόνον εφόσον έχει δηλωθεί από τον ίδιο ως ο μοναδικός τηλεφωνικός αριθμός χωρίς να γίνεται γνωστό το περιεχόμενό της σε τρίτα πρόσωπα.
- Απαγορεύεται η επικοινωνία εταιριών με τους οφειλέτες μετά την έναρξη δικστικών πράξεων ή αναγκαστικής εκτέλεσης.
- Απαγορεύεται στις εταιρείες να διαβιβάζουν τα στοιχεία των οφειλετών σε τρίτους, καθώς και να τα χρησιμοποιούν για άλλους σκοπούς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου