Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του Βουλευτή Περιφέρειας Αττικής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γεώργιου Βλάχου

Αθήνα, 16/08/2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

image001 Ο Βουλευτής Περιφέρειας Αττικής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γεώργιος Βλάχος, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΚΑ» έθεσε διάφορα θέματα που αφορούν στην περιφέρεια Νομού Αττικής.

Πιο συγκεκριμένα στην διάρκεια της ομιλίας του τόνισε τα εξής:

1. Τα πρόστιμα και γενικά η οικονομική επιβάρυνση για κατασκευές εκτός σχεδίου είναι υπερβολικά. Είναι ιδιαιτέρως απαγορευτικά για τους ιδιοκτήτες τους, αφού τα ποσά που ζητούνται όχι μόνο δεν είναι διαθέσιμα, αλλά πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται και στην αξία του κτίσματος.

2. Στις εκτός σχεδίου περιοχές, το κόστος τακτοποίησης μιας κατασκευής δεν πρέπει να ξεπερνά το κόστος έκδοσης της πολεοδομικής άδειας.

3. Το ποσό που θα προκύψει για την τακτοποίηση μιας ιδιοκτησίας, να μπορεί να αποπληρώνεται με την καταβολή περισσότερων των 24 δόσεων.

4. Στις περιπτώσεις που έχουν καταβληθεί χρήματα κατά το παρελθόν, για οποιοδήποτε λόγο, να γίνεται συμψηφισμός με την τωρινή οφειλή που θα προκύψει.

5. Οι οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία, για όσους δεν έχουν πληρώσει ποτέ στο παρελθόν, να προσδιορίζονται με βάση το χρόνο και τα υλικά κατασκευής του κτίσματος.

6. Για τη ρύθμιση των εκκρεμοτήτων κάθε κατασκευής, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η παλαιότητα, τα υλικά κατασκευής του κτίσματος καθώς και το εισόδημα και η εν γένει οικονομική και κοινωνική κατάσταση του ιδιοκτήτη.

7. Η τακτοποίηση εκτός σχεδίου κατασκευών, μπορεί να γίνεται με ένα πιστοποιητικό αντοχής του κτίσματος από υπεύθυνο μηχανικό, αφού οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούν πρόχειρες και ελαφρού τύπου κατασκευές οι οποίες κτίστηκαν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για το λόγο αυτό, η υποχρέωση για στατική μελέτη του κτίσματος, θα περιπλέξει περισσότερο το πρόβλημα παρά θα δώσει λύση.

8. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη η παρέμβαση, η ευθύνη καθώς και η αμοιβή του μηχανικού, για να αποφευχθεί κάθε σύγχυση αλλά και εκμετάλλευση των ιδιοκτητών.

9. Λόγω υποστελέχωσης των πολεοδομιών, να υπάρξουν χαλαρά χρονοδιαγράμματα, αφού οι ασφυκτικές προθεσμίες δεν πρόκειται να τηρηθούν στην πράξη.

10. Οι κατασκευές εκτός σχεδίου που δεν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του νομοσχεδίου, θα πρέπει να τακτοποιούνται ανεξάρτητα με τη χρήση της περιοχής. Αν η ρύθμιση συνδεθεί με τη χρήση, τότε περιοχές όπως το Χέρωμα Βάρης ή το Προσήλιο Παιανίας κ.α., όπου είναι χαρακτηρισμένες ως β΄ ζώνη προστασίας Υμηττού που απαγορεύεται η χρήση κατοικίας, κινδυνεύουν να παραμείνουν στη σημερινή τους κατάσταση διαιωνίζοντας το πρόβλημα.

11. Κατασκευές με άδεια αγροτικής αποθήκης που λειτουργούν σαν εμπορική αποθήκη ή επιχείρηση, θα πρέπει να τακτοποιούνται ως κτίσματα ανεξάρτητα από τη χρήση τους. Η σύνδεση της ρύθμισης με τη χρήση, ενέχει τον κίνδυνο να διατηρεί σε εκκρεμότητα τη νομιμοποίηση κάθε φορά που θα αλλάζει χρήση το κτίσμα.

12. Οι ιδιοκτήτες κτισμάτων σε περιοχές που καθορίζονται χρήσεις γης, π.χ. ΖΟΕ Μεσογείων και αποκλείουν ήπιες χρήσεις που δεν επηρεάζουν το περιβάλλον, όπως κατοικία, εμπόριο κ.ά. να μπορούν να καταθέσουν αίτηση τακτοποίησης.

13. Στις περιπτώσεις διώροφων κατασκευών που πατέρας και γιος χρησιμοποιούν χωριστά τον κάθε όροφο, να τακτοποιείται και στους δυο ως πρώτη κατοικία.

14. Κατασκευές που βρίσκονται σε περιοχές που έχουν προταθεί από το Δήμο για ένταξη στο Γ.Π.Σ., η τακτοποίηση τους καθώς και η οικονομική επιβάρυνσή τους, να γίνεται με βάσει την πρόταση του Δήμου.

15. Κατασκευές σε περιοχές β΄ κατοικίας που βρίσκονται σε Ζώνες οικιστικού ελέγχου, να μην επιβαρύνονται με πρόστιμα και να πληρώνουν την αξία έκδοσης νόμιμης άδειας.

16. Περιοχές πυκνοδομημένες και κατοικημένες, οι οποίες όμως πληρούν τις προϋποθέσεις για δημιουργία ή επανασύσταση οικισμού, η τακτοποίηση να γίνεται συνολικά για τα κτίσματα.

17. Κατασκευές σε ιδιοκτησίες από παραχωρητήρια του κράτους να τακτοποιούνται χωρίς να απαιτείται βεβαίωση από το Δασαρχείο ή από άλλη υπηρεσία.

18. Στις περιοχές που δεν έχουν κυρωθεί δασικοί χάρτες, να μπορούν οι ιδιοκτήτες κατασκευών να υποβάλλουν αίτηση τακτοποίησης.

19. Στις περιοχές που δεν υπάρχει οριοθέτηση ρεμάτων ή αιγιαλού, οι ιδιοκτήτες ακινήτων να μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις τακτοποίησης.

20. Στις περιοχές που οι ιδιοκτήτες ακινήτων βρίσκονται σε δικαστική εκκρεμότητα με το δασαρχείο και η οριστική απόφαση δεν έχει εκδοθεί, να μπορούν να υποβάλλουν αίτηση τακτοποίησης.

21. Κατασκευές που έχουν συνδεθεί με δίκτυα κοινής ωφελείας και βρίσκονται σε περιοχές τις οποίες το Δασαρχείο με βάσει τις αεροφωτογραφίες του ΄30 και του ΄40 χαρακτηρίζει ως δασικές, να μπορούν οι ιδιοκτήτες τους να υποβάλλουν αίτηση τακτοποίησης προσκομίζοντας νεότερα στοιχεία που προσδιορίζουν την πραγματική κατάσταση της περιοχής.

22. Το χρονικό όριο της 28/4/10, για κτίσματα που έχουν πολεοδομικές παραβάσεις, να ισχύει για την έκδοση ή αναθεώρηση της άδειας (όπως η ρύθμιση για τους ημιυπαίθριους) και όχι για την κατασκευή του κτίσματος.

23. Η ρύθμιση όλων των κατασκευών να γίνει για 40 χρόνια, αφού η πρόβλεψη του νομοσχεδίου για 20+20 με την απόκτηση αρτιότητας ή την ένταξη τους σε σχέδιο, είναι εκτός πραγματικότητας και απλά θα διατηρεί το πρόβλημα ή θα κρατήσει πολλούς εκτός ρύθμισης.

24. Για ιδιοκτησίες εκτός σχεδίου που ισχύει κατά παρέκκλιση αρτιότητα στα αγροτεμάχια 4 στρεμμάτων που προϋπήρχαν ως ενιαία τεμάχια γης προ του 1979, να μπορεί να υπάρξει αρτιότητα και πάλι στα 4 στρέμματα σε αγροτεμάχια που προέρχονται από συνενώσεις ιδιοκτησιών. Με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί ο πολυτεμαχισμός της γης και θα σταματήσει να αποτελεί τη μοναδική λύση, για τεμάχια κάτω των 4 στρεμμάτων, η φτηνή πώληση για δημιουργία αυθαίρετων.

25. Κατασκευές που κτίστηκαν με νόμιμη άδεια και διαδικασία και που στο μεταξύ η περιοχή άλλαξε χρήση, να μην δεσμεύονται από αυτή και οι ιδιοκτήτες της να μπορούν να τα αξιοποιούν σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν όταν κτίστηκαν.

Τέλος ο κ. Βλάχος, κάλεσε την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη θέση της για την εκτός σχεδίου δόμηση αφού τα σημερινά εμπόδια, ακόμα και πιθανή απαγόρευση, κλείνουν το δρόμο στους επενδυτές. Είναι καθοριστικής σημασίας η παρουσίαση ολοκληρωμένου προγράμματος, για τις περιοχές που μπορούν να γίνουν επενδύσεις, αφού η σημερινή σύγχυση, κρατά τους ενδιαφερόμενους μακριά, ουσιαστικά τους αποτρέπει και τους οδηγεί σε γειτονικές χώρες.

Επίσης η Κυβέρνηση πρέπει να λάβει υπόψη την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των δικαιωμάτων του ανθρώπου, (ΕΔΔΑ), όπου γίνεται αναφορά για αποζημιώσεις λόγω πολεοδομικών περιορισμών ως προς τη χρήση των εκτός σχεδίου ιδιοκτησιών. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ισχύει το καθεστώς της περιορισμένης δόμησης για τις εκτός σχεδίου ιδιοκτησίες.

Η κοινωνία περιμένει από όλους, ουσιαστικές και ρεαλιστικές παρεμβάσεις για προστασία του περιβάλλοντος αλλά και της ιδιοκτησίας του κάθε πολίτη. Απαιτεί προστασία από τη γραφειοκρατία, τη σύγχυση της νομοθεσίας και την αυθαιρεσία των προστατών του περιβάλλοντος.

Η μόνη λύση γι΄ αυτό είναι ξεκάθαρο πλαίσιο και κανόνες που θα ισχύουν για όλο

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york