Αρτέμιδα
Στη λαμπαδηδρομία που πραγματοποιείται κάθε χρόνο με πρωτοβουλία του Δήμου Αρτέμιδας από τη Βραυρώνια Αρτέμιδα στη Βραυρώνα μέχρι την Ταυροπόλο Αρτέμιδα στην έξοδο της Αρτέμιδας προς Ραφήνα, συμμετείχε την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου ο Νίκος Γιαννής, διανύοντας με τα πόδια απόσταση 1χλμ., εμψυχώνοντας και συνεχίζοντας το ωραίο έθιμο και απολαμβάνοντας μια ωραία βραδιά που κατέληξε με θεατρική παράσταση στο γήπεδο μπάσκετ της Βραυρώνας. Την εκδήλωση υποστήριξε πολύπλευρα με τα μέλη της και με πυροσβεστικό όχημα η γνωστή και πολύ δραστήρια τοπική ομάδα πολιτικής προστασίας ΕΟΜΑΚ με πρωτεργάτη τον Παναγιώτη Λάμπρου.
Ωρωπός
Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε το επιστημονικό Ινστιτούτο ΚΟΙΝΟΝ ΩΡΩΠΙΩΝ στο Σαπανίδειο Πνευματικό Κέντρο Νέων Παλατίων στον Ωρωπό με θέμα «1922, Αφιέρωμα στη Μικρασία» την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου, απηύθυνε χαιρετισμό ο Νίκος Γιαννής. Χαρακτήρισε την πρωτοβουλία του εμψυχωτή του Ινστιτούτου Θανάση Γραμμένου ως σπανίου δημοσίου και παιδευτικού ήθους εκδήλωση κοινωνίας πολιτών και τόνισε ότι οι εκδηλώσεις μνήμης για να έχουν πρακτικό αντίκρυσμα χρειάζεται να επικαιροποιούν το μήνυμα, να αντλούν γόνιμα από τα λάθη και να φρονηματίζουν για το μέλλον της Ευρώπης, καθημαγμένης τον 20ο αιώνα και ανησυχητικά διστακτικής και αδύναμης κατά την πρώτη δεκαετία του 21ου απέναντι στις νέες παγκόσμιες βαρβαρότητες.
Νέα Μάκρη
Στον αγιασμό του δημοτικού σχολείου της Αγίας Μαρίνας στη Νέα Μάκρη και του Γυμνάσιου του Νέου Βουτζά για την έναρξη της νέας χρονιάς συμμετείχε ο Νίκος Γιαννής τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου:
«Η σημερινή μέρα του αγιασμού συμπίπτει με την είσοδο στα Πανεπιστήμια των νέων φοιτητών και φοιτητριών, αρκετοί από τους οποίους προέρχονται από την πόλη μας της Νέας Μάκρης. Οι βάσεις για τη μελλοντική σας επιτυχία στο Πανεπιστήμιο μπαίνουν τώρα. Και οι βάσεις της επιτυχίας σήμερα συνίστανται σε τρεις (καλές) λέξεις και σε μια κακή. Οι τρεις λέξεις είναι δουλειά, δουλειά και δουλειά, που στην περίπτωση σας είναι διάβασμα, διάβασμα και διάβασμα. Και τώρα η κακή λέξη: μέσον! Μέχρι σήμερα η τελευταία φορά που οι άνθρωποι κέρδιζαν κάτι με το σπαθί τους ήταν η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, από εκεί και πέρα άρχιζε η πραγματικότητα, η τελευταία γενιά φρόντισε να ξεχαστούν οι λέξεις αξιοκρατία, εργατικότητα, κόπος, ευθύτητα, ακεραιότητα, αυτό πολλοί το βάφτισαν πολιτική και όσους επικαλούνταν τις λέξεις αυτές κορόιδα. Τον λογαριασμό όμως καλούμαστε να τον πληρώσουμε όλοι, έτσι αυτοί που βλέπετε μπροστά σας σήμερα, δημοτικοί σύμβουλοι, Δήμαρχοι, Βουλευτές και Υπουργοί, υπερχρέωσαν την Ελλάδα ώστε να εσείς να έχετε να πληρώνετε τα σπασμένα για όσο θα εργάζεστε, υπονόμευσαν τη διοίκηση της χώρας με αυτό που έχει ονομασθεί ρουσφέτι και δολοφόνησαν τη δημιουργία, την ατομική πρόοδο με κανόνες, την αριστεία, την επιχειρηματικότητα, κατέστρεψαν το φυσικό περιβάλλον και βλέπετε τριγύρω σας πως τα μικρά δενδράκια αγωνίζονται όπως κι εσείς να μεγαλώσουν με υγεία, συμβάλλοντας κι εμείς, ο Σύλλογος του Ν.Βουτζά, σε αυτό. Ετσι κι εσείς λοιπόν, συγκροτείστε τη μαθητική σας κοινότητα, επιλέγοντας δημοκρατικά τους καλύτερους γι’ αυτό, εργασθείτε για να κάνετε τον κόσμο σας καλύτερο και τον κόσμο καλύτερο (ο Ηρόδοτος είχε πει μ’ ενδιαφέρει το δίκιο όχι το δίκιο μου), με κριτικό αλλά πάντοτε και εποικοδομητικό πνεύμα και όχι με στείρα άρνηση, καταγγελία και φοβικά συμπλέγματα, κάνοντας πρώτα απ’ όλα τους εαυτούς σας καλύτερους, υπεύθυνους και αυτεξούσιους αυριανούς πολίτες, ξεχάστε το μέσον, καλύτερα να μην το μάθετε καθόλου, εκπροσωπείτε το μέλλον και εργασθείτε με επιμέλεια, τότε θα τα καταφέρετε. Καλή σχολική χρονιά σε όλους.
Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010
Νίκος Γιαννής: Εκπαίδευση, πολιτισμός και «σχόλη» για να ξεκινήσει καλά το φθινόπωρο!
Αρτέμιδα
|
Νέα Μάκρη
|
Ωρωπός
Με την ευκαιρία, περί σχολείου:
Η λέξη σχολείο αρχικώς σήμαινε την ανάπαυση, την ησυχία, τον ελεύθερο χρόνο, κατά την αρχαία ελληνική λέξη σχόλη (βραδύνω, αργοπορώ, «σχολήν τίθημι»), εξ’ ου και σήμερα «Κυριακή γιορτή και σχόλη». Από την κλασική περίοδο ωστόσο συναντούμε επίσης τη λέξη με την ιδιότητα του ελεύθερου χρόνου με αποτέλεσμα να καλλιεργήσει κανείς το πνεύμα του (Γ. Μπαμπινιώτης). Η συστηματική καλλιέργεια του πνεύματος είναι συνάρτηση των αντιλήψεων περί της αξίας του χρόνου. Άλλες οι αντιλήψεις για τον χρόνο που διαμορφώθηκαν στον δυτικό κόσμο και άλλες στην καθ’ ημάς ανατολή, στο πέρασμα του χρόνου φυσικά. Αντλώ από την ηπειρωτική μου καταγωγή σχετικώς: Ολη τους η τέχνη ήταν μια λέξη: αργά. Όσο πιο αργά δούλευαν, τόσο πιο καλοί μαστόροι ήταν. Τραγουδούσαν και σφύριζαν στο πελέκημα για να ξεχνιούνται και να μην βιάζονται. Γλεντούσαν την αργάδα τους. Θυμάμαι τον πατέρα μ’ πούλεγε: «μια ζουρλοτσουκανιά, μια μέρα δουλειά», μια άσχημη καλεμιά ήθελε παραπάνω ώρες δουλειά. (Διήγηση του μάστορα Δήμου Φλίνδρη, 1973, Μαστοροχώρια, εκδ. Δήμου Μαστοροχωρίων Ν.Ιωαννίνων 2005). Τη λέξη σχόλη δανείσθηκε κατόπιν η Δύση με την έννοια βασικά του εκπαιδευτικού ιδρύματος: λατινικά scola, ιταλικά scuola, γαλλικά ecole, αγγλικά school, γερμανικά schule, ισπανιικά escuola. Σχολείο, σχόλη και χρόνος λοιπόν είναι έννοιες αλληλένδετες, όχι ταυτόσημης εννοίας και αξίας παντού η καθεμία, αλλά συνιστούν και αφορμή δημιουργικής περισυλλογής: τι διχάζει περισσότερο διαφορετικές κοινωνίες και πολιτισμούς, οι ακλόνητες πεποιθήσεις για την αξία του εαυτού μας, ατομικού και συλλογικού, ή η αμφιβολία, η διαφορετικότητα, η αυτοκριτική, η συνεχής αναζήτηση και η ανοιχτή κοινωνία - οι ανοιχτοί ορίζοντες της γνώσης, της παιδείας, της ανοχής, του πολιτισμού και της «σχόλης»;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου