Ίσως η Ελλάδα να είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο, όπου στα πανεπιστήμιά της μπαίνουν όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές, όποια και αν είναι η επίδοσή τους στα μαθήματα, έστω και αν βαθμολογηθούν με βαθμούς πολύ κάτω από την ΒΑΣΗ, αφού όμως δώσουν πρώτα εξετάσεις!!!. Υπάρχουν άλλες χώρες στον κόσμο, όπου όλοι όσοι θέλουν να σπουδάσουν, έχουν την δυνατότητα να εγγραφούν σε κάποιο πανεπιστήμιο, αλλά αυτό εξαρτάται από τις καλές επιδόσεις τους κατά τη φοίτησή τους στο Λύκειο.
Εκεί δεν δίνουν εξετάσεις οι υποψήφιοι. Υπάρχουν και άλλες χώρες, όπου μπαίνουν στα πανεπιστήμια όσοι αποφοιτήσουν επιτυχώς από το Λύκειο, αλλά οι σπουδές είναι τόσο δύσκολες, που όποιος δεν τα καταφέρνει έστω και σε ένα μάθημα, αποβάλλεται και δεν έχει το δικαίωμα να ξαναφοιτήσει στην ίδια σχολή. Και εκεί δεν υπάρχουν εισαγωγικές εξετάσεις. Η Ελλάδα λοιπόν, κατέχει σ΄ αυτό το θέμα μια διεθνή πρωτοτυπία. Αφενός εισαγωγικές εξετάσεις, αφετέρου μπαίνουν όλοι, ότι βαθμό και να πιάσουν!!!. Δεν πρέπει επίσης, να υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο, όπου το ζήτημα της εκπαίδευσης, είναι αντικείμενο διαλόγου μεταξύ της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Τ.Α.)!!!
Και βέβαια, όχι γιατί η Τ.Α. έχει υπό τον έλεγχό της πανεπιστήμια, για τα οποία ενδιαφέρεται να γίνουν καλύτερα, ούτε γιατί ενδιαφέρεται ως θεσμός για την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ουδέποτε ασχολήθηκε με κάτι τέτοιο και ευτυχώς!!!. Ποια σχέση έχουν λοιπόν, οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ, με την Τ.Α.; Μεγάλη!!!. Το ενδιαφέρον της Τ.Α., προσδιορίζεται στο αν θα λειτουργούν ΤΕΙ, σε κάποιες επαρχιακές πόλεις και αν εκεί θα νοικιάζουν σε φοιτητές γκαρσονιέρες, αντί 350 ή 400 ευρώ. Τους ενδιαφέρει επίσης, αν θα δουλεύουν τα σουβλατζίδικα και τα μπαράκια, όπου τρώνε και διασκεδάζουν οι φοιτητές. Φαίνεται να πιστεύουν ότι, αυτοί οι φοιτητές που σπουδάζουν σ΄ αυτά τα ΤΕΙ, όπου μπαίνουν με βαθμούς κάτω από τη βάση, μόνο για τα μπαράκια ενδιαφέρονται. Σκέφτονται, ότι αν ενδιαφερόντουσαν για τα μαθήματά τους, θα είχαν σίγουρα πάρει έναν καλύτερο βαθμό, έστω και λίγο πάνω από την βάση!!!. Εδώ λοιπόν πιάνει δουλειά η Τ.Α. Βλέπεται οι Δήμαρχοι πιέζονται από τους δημότες να δράσουν, γιατί αν ισχύσουν οι βάσεις, στις εισαγωγικές εξετάσεις, κινδυνεύει η τοπική οικονομία, με το κλείσιμο αυτών των περίεργων ΤΕΙ, που έχουν φυτρώσει σε διάφορες πόλεις ανά την Ελλάδα. Εμφανίζεται λοιπόν η Τ.Α., αρωγός στο ξεζούμισμα των γονιών που προτιμούν να δουν το βλαστάρι τους να σπουδάζει στο ΤΕΙ Φυτικής Παραγωγής, Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών & Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων ή στο ΤΕΙ Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής, παρά να τον δουν σε μια σχολή έστω Μ.Ε., ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, ψυκτικών, μηχανικών αυτοκινήτων, μηχανικών Η/Υ, ώστε να γίνουν επαγγελματίες που θα έχουν ένα μεγάλο εισόδημα και θα είναι πάντα περιζήτητοι. Δυστυχώς και ο σχεδιασμός της εκπαίδευσης κατάντησε να γίνεται με απολύτως ψηφοθηρικά και ρουσφετολογικά κριτήρια. Έτσι εννοούν μερικοί, την σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα, ως συντήρηση κάποιας τοπικής αγοράς, από μερικούς δυστυχείς φοιτητές και από τους επίσης δυστυχείς γονείς τους. Ελπίζουμε ότι η πολιτεία όπως εκφράζεται σήμερα, θα σκεφτεί καλύτερα το θέμα και θα δώσει κύρος στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι μπάζοντας μέσα όποιον περάσει απ΄ έξω, αλλά όσους έχουν τα πραγματικά προσόντα να συνεχίσουν τις σπουδές και να βγουν μορφωμένοι επιστήμονες.
Για τον "Αττικό Παρατηρητή"
Άγγελος Φραγκόπουλος
Τετάρτη 14 Απριλίου 2010
Χωρίς ... βάσεις
Εκπαίδευση
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου