Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΥΓΕΙΑ (ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο και 4ο )

| |

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ)
Γραβιάς 5 και Σπετσών 16, 15351, Παλλήνη Αττικής,
E-mail: anespa2001@gmail.com


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ <<ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ>>
ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Στα χέρια των Νομαρχών και των Δημάρχων της χώρας ήδη βρίσκεται το ογκώδες (298 σελίδες) μη οριστικοποιημένο προσχέδιο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης <<Καλλικράτης>> (με εξαίρεση το πολυαναμενόμενο χωραταξικό) που φέρνει ανατροπές στο υφιστάμενο καθεστώς της Αυτοδιοίκησης.
Συνεχίζοντας τη προσπάθεια για ενημέρωση των Πολιτών της Ανατολικής Αττικής παρουσιάζουμε σήμερα (25-04-2010) τις μεταβιβαζόμενες πρόσθετες αρμοδιότητες στου Δήμους και στις Περιφέρειες στους τομείς της Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης και Υγείας.

ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥ ΔΗΜΟΥΣ
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΩΝ

Στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων υπό τον τομέα ε΄
«Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης» προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες:
1. Η μέριμνα για την εύρυθμη λειτουργία, συντήρηση και φύλαξη των Μονάδων
Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία, Ειδικά Κέντρα Υγείας και Περιφερειακά Ιατρεία), σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ) και του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
2. Η συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τη οργάνωση
και ανάπτυξη του Ε.Κ.Α.Β. στη χωρική αρμοδιότητα του δήμου καθώς και για την οργάνωση αερομεταφοράς ασθενών.
3. Η εφαρμογή προγραμμάτων εμβολιασμών και η διενέργειά τους.
4. Η τήρηση κανόνων υγιεινής των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
5.Η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδρυμάτων παιδικής πρόνοιας σε ιδιώτες, καθώς και σε συλλόγους ή σωματεία, που επιδιώκουν φιλανθρωπικούς σκοπούς.
6.Η άσκηση ελέγχου και εποπτείας στα ιδρύματα παιδικής προστασίας ιδιωτικού δικαίου (ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί) και των παιδικών εξοχών.
7. Η εποπτεία επί των φιλανθρωπικών σωματείων και ιδρυμάτων, καθώς και η έγκριση
του προϋπολογισμού τους, η παρακολούθηση και ο έλεγχος των επιχορηγήσεων, που
δίδονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με κοινωφελείς σκοπούς.
8. Η οικονομική ενίσχυση αυτοστεγαζόμενων, η μίσθωση ακινήτων, η ρύθμιση διαφόρων θεμάτων κοινωνικής κατοικίας και η επιβολή κυρώσεων για παραβάσεις της οικείας νομοθεσίας.
9. Ο διορισμός μελών διοικητικών συμβουλίων, η εποπτεία και η ρύθμιση θεμάτων
λειτουργίας ιδρυμάτων προστασίας και αγωγής οικογένειας του παιδιού, (όπως Κέντρων Παιδικής Μέριμνας, Παιδικών Σταθμών, Παιδικών Εξοχών, παραρτημάτων ΠΙΚΠΑ και ΚΕΠΕΠ).
10. Ο ορισμός ιατρών προς εξέταση επαγγελματιών και εργαζομένων σε καταστήματα
υγειονομικού ενδιαφέροντος για τη χορήγηση σε αυτούς βιβλιαρίων υγείας.
11. Η χορήγηση της Κάρτας Αναπηρίας, μετά από σχετική γνωμοδότηση της αρμόδιας
Επιτροπής Πιστοποίησης Αναπηρίας.
12. Η έκδοση πιστοποιητικών οικονομικής αδυναμίας.
13. Η καταβολή επιδομάτων σε τυφλούς, κωφάλαλους, ανασφάλιστους παραπληγικούς,
τετραπληγικούς και ακρωτηριασμένους, διανοητικά καθυστερημένους, ανίκανους προς
εργασία, υποφέροντες από εγκεφαλική παράλυση (σπαστικούς), απροστάτευτους ανήλικους, υποφέροντες από αιμολυτική αναιμία και βαριά ανάπηρους, καθώς και σε λοιπά άτομα δικαιούμενα παροχής κοινωνικής προστασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 57/1973 (Φ.Ε.Κ. 149 Α΄), της σχετικής νομοθεσίας, καθώς και των οικείων κανονιστικών ρυθμίσεων.
14. Η δωρεάν παραχώρηση της χρήσης οικημάτων ένεκα απορίας ή για άλλους
σοβαρούς λόγους.
15. Η αναγνώριση δικαιούχων στεγαστικής συνδρομής.
16. Η υλοποίηση :
α) προγραμμάτων δημόσιας υγιεινής που οργανώνονται από το Υπουργείο Υγείας και
Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή από άλλα Υπουργεία, το κόστος των οποίων βαρύνει απευθείας τον προϋπολογισμό του αντίστοιχου Υπουργείου.
β) εκτάκτων προγραμμάτων δημόσιας υγείας, τα οποία εκτελούνται με έκτακτη
χρηματοδότηση
γ) προγραμμάτων δημόσιας υγείας που χρηματοδοτούνται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
17.Η έκδοση αποφάσεων παροχής κοινωνικής προστασίας.
18. Η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών παιδικών ή βρεφονηπιακών
σταθμών.
19. Η χορήγηση άδειας λειτουργίας Μονάδων Αδυνατίσματος μετά από εισήγηση της
αρμόδιας επιτροπής που συγκροτείται στην έδρα της οικείας Περιφέρειας.
20. Η χορήγηση αδειών διενέργειας λαχειοφόρων αγορών, εράνων και φιλανθρωπικών
αγορών».
21. Η έκδοση τοπικών υγειονομικών διατάξεων και η λήψη μέτρων σε θέματα δημόσιας
υγιεινής.
22. Η πληροφόρηση των δημοτών για θέματα δημόσιας υγείας.
23. Η χορήγηση άδειας λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων περίθαλψης ηλικιωμένων ή
ατόμων, που πάσχουν ανίατα από κινητική αναπηρία.
24. Η επιβολή κυρώσεων σε ιατρούς, οι οποίοι πωλούν φάρμακα χωρίς άδεια, καθώς και σε βάρος ιατρών και φαρμακοποιών για κατοχή ή πώληση δειγμάτων φαρμάκων.
25. Η οργάνωση αυτοτελώς ή σε συνεργασία με τις αντίστοιχες περιφερειακές υπηρεσίες ειδικών προγραμμάτων για την προστασία και προαγωγή της Δημόσιας Υγείας στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, κατά τις ρυθμίσεις της παρ. 7 του άρθρου 14 του ν. 3172/2003 (ΦΕΚ 197,Α).
26. Η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των κάθε είδους δημόσιων και ιδιωτικών εργαστηρίων, τα οποία πραγματοποιούν μικροβιολογικές εξετάσεις ελέγχου νερού, τροφίμων ή ποτών, με εξαίρεση τα εργαστήρια του Γενικού Χημείου του Κράτους, το κλείσιμο όσων λειτουργούν χωρίς τη νόμιμη άδεια και η επιβολή προστίμου σε βάρος αυτών.
27.Η εφαρμογή προγραμμάτων για την καταπολέμηση λοιμωδών και παρασιτικών
νοσημάτων ζώων.
28. Η επιβολή ή άρση υγειονομικών μέτρων, λόγω εμφάνισης βαριάς επιζωοτίας για την
έκδοση πιστοποιητικών προς μεταφορά ζώων.
29. Ο έλεγχος καταστημάτων, βιοτεχνιών και βιομηχανιών παρασκευής και επεξεργασίας τροφίμων ζωικής προέλευσης.
30. Η χορήγηση αδειών για την καταλληλότητα ζωικών τροφίμων.
31. Ο ορισμός ελεγκτή γιατρού ΟΓΑ για τα ν.π.δ.δ. του νομού.
32. Ο ορισμός μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των Ταμείων Πρόνοιας και Προστασίας Πολυτέκνων, από το Δήμο της έδρας των Ταμείων.
33. Η εφαρμογή, οργάνωση και εποπτεία της τεχνητής σπερματέγχυσης και του
συγχρονισμού του οίστρου των ζώων.
34. Η παροχή γνωμάτευσης από τον αρμόδιο κτηνίατρο για υγειονομική καταλληλότητα
των ζώων όταν πρόκειται για πλανόδια έκθεση ζώων.
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

Ζ. Υγείας, στους οποίους περιλαμβάνονται, ιδίως:
Ι .α Οι περιφέρειες ασκούν, κατά μεταβίβαση τις αρμοδιότητες των Υγειονομικών Περιφερειών(Δ.Υ.Π.Ε) της χώρας.
β. Με π.δ/μα το οποίο εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και κατόπιν γνώμης της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας καθορίζονται οι ειδικές ρυθμίσεις και η μεταβατική περίοδος για την έναρξη άσκησής τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τη διετία από τη δημοσίευση του παρόντος.
γ. Στο ίδιο διάταγμα μπορεί να προβλεφθεί η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων προς τις περιφέρειες που ασκούνται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθώς και αρμοδιοτήτων που ασκούνται από τις Δ.Υ.Π.Ε. και το ανωτέρω Υπουργείο περιλαμβανομένων και αρμοδιοτήτων των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Υγείας (Μ.Π.Υ.), στους δήμους, κατόπιν προηγούμενης γνώμης και της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.
δ. Με το ανωτέρω διάταγμα ρυθμίζεται η απόδοση στους δήμους και στις περιφέρειες των ανάλογων οικονομικών πόρων, για την άσκηση των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων, η κατάργηση υπηρεσιακών μονάδων των Δ.Υ.Π.Ε και των αντίστοιχων οργανικών τους θέσεων, καθώς και η μετάταξη προσωπικού, που κατείχε, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, τις καταργηθείσες οργανικές θέσεις, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας που προβλέπεται στα άρθρα 256 και 257 του παρόντος.

ΙI.1. Η χορήγηση και ανάκληση αδειών άσκησης επαγγελμάτων υγείας καθώς και αδειών
ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών, ιδιωτικών προνοιακών επιχειρήσεων,
ιατρείων, οδοντιατρείων, εργαστηρίων και πάσης φύσεως χώρων άσκησης ιδιωτικού
επαγγέλματος υγείας και πρόνοιας.
2. Η άσκηση αρμοδιοτήτων που αφορούν θέματα διακρατικών υιοθεσιών
3. Η έκδοση άδειας εισαγωγής εγκατάστασης και λειτουργίας μηχανημάτων παραγωγής
ιοντιζουσών ακτινοβολιών για ιατρικούς σκοπούς, γενικά, όπως και εγκατάστασης και
λειτουργίας εργαστηρίων ραδιοϊσοτόπων για ιατρικές εφαρμογές.
4. Η επιβολή κυρώσεων σε ιατρούς και οδοντίατρους, κατά τις προβλέψεις του π.δ/τος
470/1983 (ΦΕΚ 179,Α).
5. Η επιβολή κυρώσεων σε ιατρούς και οδοντίατρους, οι οποίοι αναγράφουν ναρκωτικά σε
απλές συνταγές και όχι στις ειδικές για το σκοπό αυτό, καθώς και στους φαρμακοποιούς,
που πωλούν ναρκωτικά με απλές και όχι με ειδικές συνταγές.
6. Η υλοποίηση προγραμμάτων δημόσιας υγείας, κατά τις ρυθμίσεις του άρθρου 13 του ν.
3172/2003 (ΦΕΚ 197,Α).
7. Ο καθορισμός των όρων και της διαδικασίας παραχώρησης ακινήτων σε δικαιούχους.
Η έκδοση και ανάκληση παραχωρητηρίων, η ρύθμιση των δόσεων και η βεβαίωση των χρεών παλαιών και νέων προσφύγων, η νομιμοποίηση ανωμάλων αγοραπωλησιών και τα σχετικά με την ανταλλαγή και μεταβίβαση παραχωρηθέντων ακινήτων.
8. Η επιχορήγηση αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες είχε ιδρύσει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ή μετείχε σ΄ αυτές, εφόσον ο σκοπός τους αναφέρεται στην αντιμετώπιση προβλημάτων, που απορρέουν από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και εφόσον η πραγματοποίηση του σκοπού τους ασκείται, κατά διαδοχή, από την περιφέρεια.
9. Η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών Μονάδων Ψυχικής Υγείας.
10. Η έκδοση αδειών εμπορίας κτηνιατρικών φαρμάκων.
11. Ο έλεγχος της τήρησης των διατάξεων για την ηλεκτρονική συμβατότητα σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. 50268/5137/3-9-2007 (ΦΕΚ 1853, Β) και ο καθορισμός των οργάνων τήρησης αυτών.
12. Η εποπτεία Ιατρικών, Οδοντιατρικών και Φαρμακευτικών Συλλόγων των Νομών της
περιφέρειας.
13. Η ανάληψη χορηγούμενων οικονομικών ενισχύσεων σε φορείς κοινωνικής αντίληψης που
εποπτεύονται από την Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας που αποτελούν προϊόν των
Ειδικών Κρατικών Λαχείων.
14. Η χορήγηση αδειών διενέργειας εράνων, λαχειοφόρων και φιλανθρωπικών αγορών.
15. Η διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την εφαρμογή των προγραμμάτων πρόνοιας καθώς και θέματα άσκησης κοινωνικής εργασίας.
16. Ο καθορισμός των προϋποθέσεων και τρόπου άσκησης του αντικειμένου της κοινωνικής εργασίας σε όλους τους τομείς εφαρμογής καθώς και η εκπαίδευση σπουδαστών κοινωνικής εργασίας κατά την διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης.
17. Η χορήγηση και η ανάκληση της άδειας άσκησης επαγγέλματος κοινωνικού λειτουργού και της άδειας άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος του κοινωνικού λειτουργού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και η τήρηση σχετικού μητρώου με διαρκή ενημέρωση.
18. Η άσκηση αρμοδιοτήτων σχετικών με τον Κοινωνικό Σύμβουλο, κατ΄ εφαρμογή της
παραγράφου 4 του άρθρου 1 του ν.2345/1995, καθώς και αρμοδιοτήτων ελέγχου του
ιδρύματος ή της Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Μ.Φ.Η) και των Φορέων παιδικής
προστασίας, περιλαμβανομένης της σύνταξης σχετικών εκθέσεων και διατύπωσης
αντίστοιχων προτάσεων.
19. Η εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας της μητέρας και των παιδιών προσχολικής
ηλικίας.

Και στους τομείς του κεφαλαίου 3 καλούμε τους Πολίτες της Ανατολικής Αττικής να καταθέσουν τις απόψεις-εκτιμήσεις τους κατά πόσο αποτελεσματικά θα ασκηθούν οι νέες αρμοδιότητες από τη Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών του Πολίτη με δεδομένη την υπόσχεση της Πολιτείας ότι υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο υποστήριξης του προγράμματος <<Καλλικράτης>>.

Oι απόψεις των Πολιτών σε όλους τους τομείς θα διαβιβασθούν με επιστολή του Αναπτυξιακού, Περιβαλλοντικού, Καταναλωτικού και Επιστημονικού Συνδέσμου Ανατολικής Αττικής στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με τη πρόσθετη επισήμανση ότι όλες οι ανωτέρω αρμοδιότητες προϋποθέτουν επιμορφωμένο, έμπειρο και ειδικευμένο προσωπικό καθώς και επιμορφωμένους αιρετούς.

Επιμέλεια παρουσίασης κειμένου : Γραφείο Τύπου Συνδέσμου
( Θ .Σταματίου, Κ. Ρίπης, Γ. Σκαρλόπουλος, Χ. Λυμπεροπούλου, Ο. Ρομπάκης, Α. Σπυρόπουλος, Γ.Τζαβάρας, Γ.Χατζηγαβριήλ, Α. Ηλιόπουλος, Χ. Βλάχος, Λ. Ζάχος)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ <<ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ>>
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ <<ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ Τελειώνοντας τη προσπάθεια για ενημέρωση των Πολιτών της Ανατολικής Αττικής σας παρουσιάζουμε το μη οριστικοποιημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Υποστήριξης του Προγράμματος <<Καλλικράτης>>


ΙΑ ΜΕΡΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ «ΕΛΛ.Α.Δ.Α.»

Άρθρο 281
Πρόγραμμα Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης «ΕΛΛ.Α.Δ.Α.»
1. Για την υποστήριξη των νέων δήμων και των περιφερειών που συνιστώνται με τον
παρόντα νόμο, την ενίσχυση της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης και την άμβλυνση των
περιφερειακών ανισοτήτων καθώς και την προώθηση της διαπεριφερειακής, διαβαθμιδικής
και διαδημοτικής συνεργασίας, καταρτίζεται το πρόγραμμα Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης
και Αυτοδιοίκησης «ΕΛΛ.Α.Δ.Α».
2. Το πρόγραμμα Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, «ΕΛΛ.Α.Δ.Α»,
διαρθρώνεται σε τρεις άξονες:
(α) ο άξονας με κορμό τα επιχειρησιακά προγράμματα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και
«Ψηφιακή Σύγκλιση» του Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013, στο μέρος που αφορούν στους δήμους και
τις περιφέρειες.
(β) ο άξονας του Εθνικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Αυτοδιοίκησης που λειτουργεί
συμπληρωματικά με το Ε.Σ.Π.Α. και χρηματοδοτεί ιδίως μη επιλέξιμα από το Ε.Σ.Π.Α. έργα
και δράσεις.
(γ) ο άξονας για την αξιοποίηση και αναδιάταξη των ανθρωπίνων πόρων, με αντικείμενο την
ανάδειξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων του υπηρετούντος προσωπικού, το σχεδιασμό της
στελέχωσης με επιστημονικό προσωπικό με βάση την αποτύπωση των αναγκών των νέων
δήμων και περιφερειών
3. Η χρηματοδότηση του Εθνικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Αυτοδιοίκησης προέρχεται
από εθνικούς πόρους, με τους οποίους το κράτος χρηματοδοτεί δραστηριότητες αρμοδιότητας
των δήμων και των περιφερειών καθώς και από θεσμοθετημένους πόρους της Αυτοδιοίκησης.
Το ποσοστό συμμετοχής της Αυτοδιοίκησης στη χρηματοδότηση του προγράμματος
καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οικονομικών, μετά από
γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και της Ε.Ν.Α.Ε.. Οι πόροι του προγράμματος εγγράφονται σε ειδικό
κωδικό των ανωτέρω λογαριασμών, στον οποίον εγγράφονται και όλες οι μεταφερόμενες από
1-1-2011, πιστώσεις των υπουργείων που χρηματοδοτούν δραστηριότητες της Αυτοδιοίκησης.
Μη οριστικοποιημένο προσχέδιο 291
4. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οικονομικών καθορίζονται
η διαδικασία μεταφοράς των πιστώσεων των υπουργείων στους ανωτέρω λογαριασμούς,
καθώς και η διαδικασία αποπληρωμής των έργων, μελετών και ενεργειών που είναι σε εξέλιξη
και χρηματοδοτούνται έως το τέλος του 2010. Το σύνολο των πιστώσεων που θα
καταγραφούν ανά βαθμό αυτοδιοίκησης, κατά λόγο αρμοδιότητας και θα μεταφερθούν στον
ειδικό κωδικό του προηγούμενου εδαφίου, θα μεταφέρονται ετησίως ως ποσοστό του
εκάστοτε εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, βάσει του κατ’ αναλογία ποσοστού
συμμετοχής τους στο εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2011 με τη διαδικασία
της απόφασης της επόμενης παραγράφου.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μετά από γνώμη της
Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και της Ε.Ν.Α.Ε., καθορίζονται το περιεχόμενο, οι πόροι, το σύστημα διοίκησης, οι
διαδικασίες κατάρτισης, τα κριτήρια ένταξης (όπως η αντιστοιχία με τους στόχους και τις
δράσεις του προγράμματος, η ωριμότητα του έργου, η προώθηση της τοπικής και
περιφερειακής ανάπτυξης) και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια του Εθνικού Αναπτυξιακού
Προγράμματος Αυτοδιοίκησης του προγράμματος «ΕΛΛ.Α.Δ.Α».
6. Το πρόγραμμα «ΕΛΛ.Α.Δ.Α» διαχειρίζεται Επιτροπή Παρακολούθησης, η οποία
συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης. Πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης είναι ο Γενικός Γραμματέας του
Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και μέλη ορίζονται
στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών του ιδίου Υπουργείου, των συμμετεχόντων στη
χρηματοδότησή του Προγράμματος Υπουργείων και εκπρόσωποι των κεντρικών συλλογικών
οργάνων της αυτοδιοίκησης. Με την ίδια απόφαση προσδιορίζεται το έργο της Επιτροπής
Παρακολούθησης και ο τρόπος αξιολόγησής του και καθορίζονται θέματα λειτουργίας,
υποστήριξης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.
7. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης, η οποία εκδίδεται έως 31/10/2010, ύστερα από γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε και της
Ε.Ν.Α.Ε., εξειδικεύεται το Πρόγραμμα «ΕΛΛ.Α.Δ.Α», ιδίως, ως προς τη διάρθρωση, τη
χρηματοδότηση, τη διοίκηση και καθορίζονται οι λεπτομέρειές του.

ΙΒ΄ ΜΕΡΟΣ
Μεταβατικές - Τελικές - Καταργητικές Διατάξεις - Έναρξη Ισχύος

Άρθρο 282
Γενικές Μεταβατικές διατάξεις
1.α. Για τις αρμοδιότητες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, που περιέρχονται στις
περιφέρειες του παρόντος νόμου και στους δήμους, αντιστοίχως, και για τις οποίες οι
διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων, που τις οριοθετούν, προβλέπουν, ως αρμόδια
όργανα άσκησής τους το Νομάρχη, το Νομαρχιακό Συμβούλιο και τη Νομαρχιακή Επιτροπή,
από την έναρξη άσκησης των σχετικών αρμοδιοτήτων, για μεν τις περιφέρειες νοούνται ο
περιφερειάρχης, το περιφερειακό συμβούλιο και η οικεία οικονομική επιτροπή της
περιφέρειας, για δε τους δήμους ο δήμαρχος, το δημοτικό συμβούλιο και η οικεία επιτροπή.
β. Για τις αρμοδιότητες των κρατικών περιφερειών οι οποίες μεταβιβάζονται στις Περιφέρειες
του παρόντος νόμου και των οποίων η άσκηση, από τις ειδικές διατάξεις που τις διέπουν,
ορίζουν, ως αρμόδιο όργανο το Γενικό Γραμματέα της κρατικής περιφέρειας, από την έναρξη
ασκήσεως καθηκόντων των νέων αιρετών οργάνων νοείται ο περιφερειάρχης.
γ. Η ρύθμιση των προηγουμένων εδαφίων ισχύει και για τη συγκρότηση ή τη συμμετοχή σε
συλλογικά όργανα, κατ’ αντιστοιχία, προς τις απονεμόμενες αρμοδιότητες στα οικεία
μονοπρόσωπα ή συλλογικά αιρετά όργανα.
2. Όπου στις διατάξεις του ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών
παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (Φ.Ε.Κ. 267, Α) αναφέρεται
«περιφέρεια» και «Γενικός Γραμματέας περιφέρειας» από την έναρξη άσκησης των σχετικών
αρμοδιοτήτων νοείται η περιφέρεια του παρόντος νόμου και ο οικείος περιφερειάρχης,
αντιστοίχως. Ενδιάμεσες Διαχειριστικές Αρχές, ειδικές υπηρεσίες και λοιπά όργανα, τα οποία
λειτουργούν, στο πλαίσιο του ν. 3614/2007, όπως ισχύει, στην κρατική περιφέρεια και
καλύπτουν αντίστοιχες ανάγκες, από το ανωτέρω χρονικό σημείο, θεωρούνται ότι έχουν
συσταθεί και λειτουργούν στην περιφέρεια.
3. Όπου στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας αναφέρονται ως αρμόδια όργανα ο πρόεδρος
της κοινότητας και το κοινοτικό συμβούλιο, από την έναρξη άσκησης των καθηκόντων των
νέων αιρετών οργάνων, νοούνται ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο, αντιστοίχως.
4. Προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί, κατ’ εξουσιοδότηση
προγενέστερων διατάξεων, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την έκδοση των προβλεπόμενων,
από τον παρόντα νόμο, εφόσον δεν ανακύπτει αντίθεση με το περιεχόμενό του.
5. Οι διατάξεις του παρόντος δεν θίγουν το κύρος των υφιστάμενων αδελφοποιήσεων
Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων μέχρι την υποκατάστασή τους από αντίστοιχες των
περιφερειών.
6. Ο χρόνος έναρξης άσκησης, από τους δήμους και τις περιφέρειες, των αρμοδιοτήτων που
αναφέρονται στα άρθρα 94 παρ. 5 αριθ. 3 και 186 παρ. Η΄ υπ΄αριθμ.1 και 2 ορίζεται με
απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Με την ίδια απόφαση
καθορίζονται και οι αντίστοιχοι οικονομικοί πόροι.
7. Από τη δημοσίευση του παρόντος αναστέλλονται οι προσλήψεις κάθε κατηγορίας και
ειδικότητας προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας καθώς και με μίσθωση έργου στις
δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού.
Η άρση της αναστολής γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
8. Όπου στο κείμενο των π.δ/των 197/1978 (ΦΕΚ 43 Α`) 48/1999 (ΦΕΚ 51 Α΄) και 12/2007
(ΦΕΚ 8 Α) αναφέρονται Κεντρική Ένωση Δήμων & Κοινοτήτων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.) και
Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.), νοείται «Κεντρική Ένωση Δήμων» και
«Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων» αντίστοιχα.
9. Μέχρι την 31../12…/2010 με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης &
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ύστερα από γνώμη της ΚΕΔΚΕ, εκδίδεται προεδρικό
διάταγμα για τη διοίκηση, λειτουργία και την εκλογή των οργάνων της Κεντρικής Ένωσης
Δήμων, και των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων. Μέχρι την έκδοση του π.δ/τος
εξακολουθούν να λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ/τος 197/78 (ΦΕΚ 43 Α`)
όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Η θητεία των οργάνων των ενώσεων παρατείνεται μέχρι
την εκλογή και συγκρότηση των νέων οργάνων τους.
10. Από της ισχύος του ανωτέρω π.δ/τος η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων
Ελλάδος και οι Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος διαλύονται,
υπεισερχομένων αυτοδικαίως σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αυτών οι
συνιστώμενες με αυτό Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και οι Περιφερειακές Ενώσεις
Δήμων αντίστοιχα.
11. Μέχρι την .31./12…/2010. με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης &
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εκδίδεται, προεδρικό διάταγμα για τη λειτουργία της Ένωσης
Περιφερειών Ελλάδας. Μέχρι την έκδοση του π.δ/τος εξακολουθεί να λειτουργεί η Ένωση
Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ.13 παρ. 39 Ν.
2307/95, η οποία διοικείται από επιτροπή, που αποτελείται από τους περιφερειάρχες και
στην οποία ασκεί καθήκοντα προέδρου ο περιφερειάρχης Αττικής. Η επιτροπή, διαχειρίζεται
μόνο άμεσα λειτουργικά ζητήματα της Ένωσης και είναι υπεύθυνη για την σύγκληση και
διεξαγωγή των αρχαιρεσιών για την ανάδειξη των οργάνων της Ένωσης Περιφερειών.

Άρθρο 283
Τελικές Ρυθμίσεις
1. Οι περιφέρειες υπεισέρχονται, αυτοδικαίως, με την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε
όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, των οποίων φορείς ήσαν οι καταργούμενες
Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.
Οι εκκρεμείς, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, δίκες των καταργούμενων
Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, συνεχίζονται, αυτοδικαίως, από τις ιδρυόμενες περιφέρειες,
χωρίς να διακόπτονται και χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για την
κάθε μία από αυτές.
2. Λοιπές αρμοδιότητες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, όπως είχαν ορισθεί και ασκούνταν με
διατάξεις τυπικών νόμων και κανονιστικών πράξεων και οι οποίες δεν έχουν απονεμηθεί στις
περιφέρειες με το άρθρο 186 του παρόντος, ούτε έχουν μεταβιβασθεί στις Αποκεντρωμένες
Διοικήσεις και στους δήμους ασκούνται, μετά την εγκατάσταση των οικείων αιρετών οργάνων
από την περιφέρεια, με εξαίρεση θέματα διαχείρισης και προστασίας των δασών, καθώς και
θέματα χωροταξίας και περιβάλλοντος, η άσκηση των οποίων περιέρχεται στην
Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
3. Με προεδρικό διάταγμα το οποίο εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ύστερα από σύμφωνη γνώμη του δημοτικού
συμβουλίου μπορεί να ανακαθορίζεται ο αριθμός και τα όρια των τοπικών και δημοτικών
κοινοτήτων, να συγχωνεύονται και να συνιστώνται νέες.
4. Οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του παρόντος κανονιστικού χαρακτήρα πράξεις
δημοσιοποιούνται και με παράλληλη ανάρτηση στο διαδίκτυο σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του
αντίστοιχου ειδικού νόμου.
5. Στο Υπουργείο Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, συστήνεται
Επιτροπή για την σύνταξη Ενιαίου Κώδικα Αυτοδιοίκησης η οποία αποτελείται από:
α) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης ως Πρόεδρο,
β) έναν Σύμβουλο της Επικρατείας, που ορίζεται από τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου και ο
οποίος αναπληρώνει τον Πρόεδρο όταν κωλύεται ή απουσιάζει,
γ) τον Νομικό Σύμβουλο του Κράτους στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
δ) έως τρία μέλη ΔΕΠ,
ε) τον Γενικό Διευθυντή Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
στ) τον Γενικό Διευθυντή Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του Υπουργείου Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
ζ) τον Γενικό Διευθυντή Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
η) τους Διευθυντές των Διευθύνσεων της Γενικής Διεύθυνσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης του
Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
θ) τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Διεθνών Οργανισμών
του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
ι) έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών και έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής
Ένωσης Δήμων,,
ια) δύο εκπροσώπους εργαζομένων συλλογικών φορέων της αυτοδιοίκησης.
Ως μέλη της γραμματείας της Επιτροπής ορίζονται τρεις (3) υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ
από τους υπηρετούντες στη Γενική Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου
Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ένας υπάλληλος της
Διεύθυνσης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Διεθνών Οργανισμών του Υπουργείου
Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Το σχέδιο του ανωτέρω Κώδικα, που θα συντάξει η αντίστοιχη Επιτροπή του παρόντος
άρθρου, θα υποβληθεί στη Βουλή για να κυρωθεί κατά τη διαδικασία που προβλέπει το
άρθρο 76 παρ. 6 του Συντάγματος.
Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο χρόνος περάτωσης του έργου, οι ειδικοί εισηγητές και τα
μέλη της γραμματείας της Επιτροπής, και ρυθμίζονται θέματα που αναφέρονται στη
λειτουργία, στη διοικητική μέριμνα και τη γραμματειακή υποστήριξή της.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης και Οικονομικών καθορίζεται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, η
αποζημίωση των μελών της ανωτέρω επιτροπής, των ειδικών εισηγητών και των μελών
της γραμματείας της, καθώς και ο τρόπος καταβολής της.
6. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης συγκροτείται Επιτροπή για την σύνταξη «Κώδικα περί Εσόδων των Δήμων
και Περιφερειών».
Η Επιτροπή αποτελείται από:
α) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης, ως πρόεδρο,
β) έναν Σύμβουλο της Επικρατείας και έναν Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίοι
ορίζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Δικαστικών Λειτουργών,
γ) τον Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, που υπηρετεί στη Γενική Γραμματεία Τοπικής
Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης,
δ) τον Γενικό Διευθυντή Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης
και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
ε) τον Γενικό Διευθυντή Φορολογίας του Υπουργείου Οικονομικών,
στ) τον Διευθυντή Οικονομικών των Ο.Τ.Α. του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
ζ) έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων,
η) έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών
Η γραμματειακή υποστήριξη της επιτροπής παρέχεται από τη Διεύθυνση Οικονομικών ΟΤΑ.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης και Οικονομικών καθορίζεται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, η
αποζημίωση των μελών της ανωτέρω επιτροπής, των ειδικών εισηγητών και των μελών της
γραμματείας της, καθώς και ο τρόπος καταβολής της.
Το σχέδιο του «Κώδικα Εσόδων Δήμων και Περιφερειών», υποβάλλεται στη Βουλή προς
κύρωση, σύμφωνα με την διαδικασία του άρθ.76 παρ.6 του Συντάγματος και καταρτίζεται
εντός της προθεσμίας που ορίζεται στην απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής.
7. Όλοι οι πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αυτοί
προκύπτουν από τις συνενώσεις του άρθρου 1, καθώς και εκείνοι στους οποίους δεν
επέρχεται καμία μεταβολή περιλαμβάνονται σε απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως. Στην απόφαση αυτή αναγράφεται ο συνολικός πληθυσμός καθενός ΟΤΑ και
αναλυτικά ο πληθυσμός των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων, καθώς και ο πληθυσμός των
περιφερειακών ενοτήτων. Όλα τα πληθυσμιακά μεγέθη καταχωρούνται στην ανωτέρω
υπουργική απόφαση με βάση τα επίσημα αποτελέσματα της γενικής απογραφής πληθυσμού
του έτους 2001, όπως κυρώθηκαν και δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
(ΦΕΚ 715/ Β/ 12.06.2002).

Άρθρο 284
Καταργούμενες διατάξεις
Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου κάθε γενική ή ειδική διάταξη η οποία
είναι αντίθετη προς τις ρυθμίσεις του καταργείται.

Άρθρο 285
Έναρξη Ισχύος.
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,
εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.

Καλούμε τους Πολίτες της Ανατολικής Αττικής να καταθέσουν τις απόψεις-εκτιμήσεις τους κατά πόσο το επιχειρησιακό σχέδιο υποστήριξης του προγράμματος <<Καλλικράτης>> είναι ικανό να στηρίξει τη Διοικητική Μεταρρύθμιση.

Oι απόψεις των Πολιτών σε όλους τους τομείς των κεφαλαίων 1, 2, 3, 4 θα διαβιβασθούν με επιστολή του Αναπτυξιακού, Περιβαλλοντικού, Καταναλωτικού και Επιστημονικού Συνδέσμου Ανατολικής Αττικής στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.


Επιμέλεια παρουσίασης κειμένου : Γραφείο Τύπου Συνδέσμου
( Θ .Σταματίου, Κ. Ρίπης, Γ. Σκαρλόπουλος, Χ. Λυμπεροπούλου, Ο. Ρομπάκης, Α. Σπυρόπουλος, Γ.Τζαβάρας, Γ.Χατζηγαβριήλ, Α. Ηλιόπουλος, Χ. Βλάχος, Λ. Ζάχος)



ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ 2ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ( ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ )

 ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ 1ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" ( ΠΑΙΔΕΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ )

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york