Με 37 χιλιόμετρα λιγότερα θα επαναπροκηρυχθούν στο τέλος του 2010- ή το αργότερο στις αρχές του επόμενου χρόνουοι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων συνολικού μήκους 67 χιλιομέτρων. Με τον νέο σχεδιασμό, το συνολικό μήκος των αυτοκινητοδρόμων μειώνεται σε 28-30 χιλιόμετρα.
Η εντολή που έχει δοθεί από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στους μελετητές είναι το έργο να μείνει περίπου 45% του αρχικού του σχεδιασμού. «Ηταν ένα φαραωνικό έργο, το οποίο θα έκανε κακό στην Αττική», λέει στα «ΝΕΑ» ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Επρόκειτο για ένα πανάκριβο έργο. Μόνο οι απαλλοτριώσεις άγγιζαν τα 600 εκατομμύρια ευρώ και υπήρχε κίνδυνος να αλλάξει ο κοινωνικός και οικιστικός χάρτης της Αττικής, αφού εκτιμάται ότι θα μάζευε στο Λεκανοπέδιο άλλα 2 εκατομμύρια κατοίκους».
Εξω από τον νέο σχεδιασμό, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, μένουν ο άξονας σύνδεσης Μεσογείων- Ραφήνας (συνολικού μήκους 18,6 χιλιομέτρων) και Μεσογείων- Αγίας Μαρίνας (συνολικού μήκους 13,8 χιλιομέτρων). Κατασκευάζεται κανονικά το κομμάτι που συνδέει τη Μεσογείων με την Αττική Οδό μέσω Κορωπίου.
Περιορίζεται κατά 30% ο κόμβος Σακέτα (όπου προβλεπόταν η αποψίλωση 127 στρεμμάτων με 3.800 δένδρα) και ματαιώνεται η κατασκευή του τμήματος Σακέτα - Κορωπί. Παράλληλα, ο οδικός άξονας από τον Σακέτα μέχρι το Ελληνικό θα επεκταθεί μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης- και όχι μέχρι την Ποσειδώνος όπως προβλεπόταν από το σχέδιο Σουφλιά. Η παράδοση του έργου, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, επρόκειτο να γίνει το 2014. Τώρα πάει τουλάχιστον 1 χρόνο πίσω.
Τα έργα για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής μαζί με την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι στην Κρήτη είχαν προκηρυχθεί λίγο πριν από τις εκλογές. Τον περασμένο Νοέμβριο ωστόσο ακυρώθηκαν από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως «ασύμφορα και ελλιπή».
πηγή
Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων συνολικού μήκους 67 χιλιομέτρων. Με τον νέο σχεδιασμό, το συνολικό μήκος των αυτοκινητοδρόμων μειώνεται σε 28-30 χιλιόμετρα.
Η εντολή που έχει δοθεί από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στους μελετητές είναι το έργο να μείνει περίπου 45% του αρχικού του σχεδιασμού. «Ηταν ένα φαραωνικό έργο, το οποίο θα έκανε κακό στην Αττική», λέει στα «ΝΕΑ» ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Επρόκειτο για ένα πανάκριβο έργο. Μόνο οι απαλλοτριώσεις άγγιζαν τα 600 εκατομμύρια ευρώ και υπήρχε κίνδυνος να αλλάξει ο κοινωνικός και οικιστικός χάρτης της Αττικής, αφού εκτιμάται ότι θα μάζευε στο Λεκανοπέδιο άλλα 2 εκατομμύρια κατοίκους».
Εξω από τον νέο σχεδιασμό, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, μένουν ο άξονας σύνδεσης Μεσογείων- Ραφήνας (συνολικού μήκους 18,6 χιλιομέτρων) και Μεσογείων- Αγίας Μαρίνας (συνολικού μήκους 13,8 χιλιομέτρων). Κατασκευάζεται κανονικά το κομμάτι που συνδέει τη Μεσογείων με την Αττική Οδό μέσω Κορωπίου.
Περιορίζεται κατά 30% ο κόμβος Σακέτα (όπου προβλεπόταν η αποψίλωση 127 στρεμμάτων με 3.800 δένδρα) και ματαιώνεται η κατασκευή του τμήματος Σακέτα - Κορωπί. Παράλληλα, ο οδικός άξονας από τον Σακέτα μέχρι το Ελληνικό θα επεκταθεί μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης- και όχι μέχρι την Ποσειδώνος όπως προβλεπόταν από το σχέδιο Σουφλιά. Η παράδοση του έργου, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, επρόκειτο να γίνει το 2014. Τώρα πάει τουλάχιστον 1 χρόνο πίσω.
Τα έργα για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής μαζί με την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι στην Κρήτη είχαν προκηρυχθεί λίγο πριν από τις εκλογές. Τον περασμένο Νοέμβριο ωστόσο ακυρώθηκαν από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως «ασύμφορα και ελλιπή».
πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου