15/3/2010
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η κατάσταση στον τομέα της Παιδείας στην χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια, είναι ένα εκρηκτικό μείγμα μεγάλων ελλειμμάτων και αντιφάσεων.
Ελλείμματα στη σχολική στέγη, ελλείμματα στο αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, ελλείμματα στις υποδομές των σχολικών μονάδων, κυρίως όμως ελλείμματα σε οράματα για το σχολείο που θέλουμε.
Έτσι τώρα εξηγείται το γεγονός ότι, παρά τις διαχρονικές εξαγγελίες, οι δαπάνες για την Παιδεία στην χώρα μας παραμένουν οι χαμηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η ελληνική οικογένεια καλείται να δαπανήσει 4,5 δις. ευρώ τον χρόνο, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες μάθησης των παιδιών, σε όλους τους τομείς (ξένες γλώσσες, φροντιστηριακή εκπαίδευση, αθλητική και καλλιτεχνική εκπαίδευση επιπέδου, εποπτικά υλικά).
Οι γονείς χρόνια τώρα αποτελούν τους μεγάλους χορηγούς της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Η επιμονή μας για αξιόπιστο δημόσιο σχολείο, έχει πέσει στο κενό.
Τα νέα δημοσιονομικά μέτρα που εξαγγέλθηκαν, θα δημιουργήσουν μια ζοφερή κατάσταση για τον μέσο εργαζόμενο, στον τομέα της Παιδείας, και στους γονείς κατά συνέπεια. Το εισόδημα της οικογένειας συρρικνώνεται, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για μέτρα που θα ανακουφίσουν την μέση οικογένεια όσον αφορά την ανάγκη κάλυψης των σχολικών δαπανών, π.χ. άμεση ενίσχυση της ενισχυτικής διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και του ολοήμερου σχολείου. Δεν πρέπει να παραλείψουμε και την πρόβλεψη ότι λόγω της οικονομικής δυνατότητας, θα υπάρξει μεταφορά μαθητών από την ιδιωτική στην Δημόσια παιδεία, που συνεπάγεται την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
Η περικοπή των επιδομάτων των εκπαιδευτικών, η αναμενόμενη μείωση των προσλήψεων των εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την επιδείνωση σημαντικών συνιστωσών για την Παιδεία.
Παράλληλα η ανάθεση στους νέους Δήμους που θα προκύψουν από την Διοικητική μεταρρύθμιση, των αρμοδιοτήτων των σχολείων, χωρίς να γνωρίζουμε αν υπάρχουν οι αντίστοιχοι πόροι προμηνύει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Θεωρούμε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση οποιουδήποτε βαθμού, σήμερα είναι ανέτοιμη να διαχειριστεί τέτοια λεπτά και στρατηγικά θέματα, που ανήκουν στην κεντρική πολιτική διαχείριση.
Η πρόσφατη δημοσιοποίηση του νέου σχολείου, μας κάνει επιφυλακτικούς, αφού δεν συνοδεύεται από την διαχρονική αναφορά σε αντίστοιχα κονδύλια.
Αγωνιούμε ως γονείς, για το αύριο των παιδιών μας , για το μέλλον των σχολείων, και της εκπαιδευτικής στρατηγικής που πρέπει να προσδιορίσουμε σαν εθνικό στόχο.
Ζητάμε:
· Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% για να μπορέσει το δημόσιο σχολείο να προσφέρει αυτά που χρειάζεται ο μαθητής.
· Ενίσχυση και αναβάθμιση του ολοήμερου σχολείου, με την πρόσληψη των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών και βοηθητικών) που απαιτούνται για την νέα σχολική χρονιά
· Ενισχυτική διδασκαλία για ουσιαστική στήριξη των μαθητών, για να καταργηθεί η παραπαιδεία ιδιαίτερα σε μια περίοδο συρρίκνωσης του μέσου εισοδήματος.
· Κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων εκπαιδευτικών και κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμες προσλήψεις αλλά και μέσα από την ανάκληση όλων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.
· Βελτίωση της σχολικής στέγης για όλα τα σχολεία.
· Έλεγχο και μέτρα για την εφαρμογή των θεσμών που προβλέπουν την συμμετοχή των οργανώσεων γονέων στην σχολική ζωή, (N.1566/85 όπως τροποποιήθηκε από τον 2621/98) και το εκσυγχρονισμό τους αν χρειάζεται μέσα από ειλικρινή και ανοικτή διαβούλευση.
· Ουσιαστικό έλεγχο στις μεταφορές από και προς τις σχολικές μονάδες, καθώς και διαρκή έλεγχο στα σχολικά κυλικεία, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου