Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Συνέντευξη Νίκου Γιαννή για την Οδική Ασφάλεια

Συνέντευξη του Νίκου Γιαννή στην εφημερίδα Αττικό Βήμα


“Με βάση τη νοοτροπία που έχουμε,
όλη η λεωφ. Μαραθώνος είναι επικίνδυνη”


Το Μαραθώνιο Παρατηρητήριο Πολιτών για την ασφάλεια, τον πολιτισμό και το περιβάλλον στους δρόμους, συστάθηκε τον Απρίλιο του 2009 μετά από τη συνάντηση ενεργών πολιτών που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Παλλήνης. Κεντρικός στόχος των μελών του είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ιδιαίτερα επικίνδυνη για όλους σήμερα Λεωφόρο Μαραθώνος, και όπως αναφέρουν μάλιστα χαρακτηριστικά:
"Η πρωτοβουλία είναι ανεξάρτητη από δημοτικές, νομαρχιακές και κομματικές παρατάξεις και σκοπιμότητες, καθώς και από ιδιωτικά συμφέροντα και κερδοσκοπικές επιδιώξεις. Οφείλουμε ως πολίτες να κάνουμε κάτι για όλους, ειδικώς δε για τα παιδιά μας και τους νέους, ώστε η πανέμορφη Ανατολική Αττική να δακρύζει στους δρόμους όλο και λιγότερο." Το ΑΤΤΙΚΟ ΒΗΜΑ φιλοξενεί σήμερα τον Νίκο Γιαννή, διδάκτορα πολιτικών επιστημών του πανεπιστημίου Αθηνών και άνθρωπο που πρωτοστάτησε στη δημιουργία του Μαραθώνιου Παρατηρητηρίου.

Κε Γιαννή, με βάση την καταγραφή των προβλημάτων που έχει κάνει το Μαραθώνιο Παρατηρητήριο μπορείτε να μας πείτε ποια είναι τα πιο επικίνδυνα σημεία της Λεωφ. Μαραθώνος, τόσο για τους αυτοκινητιστές όσο και για τους πεζούς;
“Όλη η Λεωφ. Μαραθώνος είναι επικίνδυνη επί της βάσης του χαρακτήρα που έχουμε, της νοοτροπίας, της οδηγητικής συμπεριφοράς και αγωγής. Το πρώτο θέμα είναι η υπερβολική ταχύτητα που εμφανίζεται σε όλο το μήκος της Λεωφόρου, διότι παντού -και ανάλογα τις ώρες- κάποιοι τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα (σχεδόν διπλάσια) από το επιτρεπόμενο όριο. Ακόμα και μέσα στην Παλλήνη που θεωρείται αστικό κέντρο, υπάρχουν οδηγοί που μπαίνουν κάποιες βραδινές ώρες στην πόλη με πολύ μεγάλη ταχύτητα, και  το αποτέλεσμα είναι να αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες κάποιου ατυχήματος, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχουν πολλά διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα στις δύο άκρες του δρόμου. Το δεύτερο θέμα είναι η τάση που έχουν οι πεζοί να παίρνανε από αφύλακτες διαβάσεις, και μάλιστα είναι εντυπωσιακό το ότι περνάνε πάνω και κάτω από τις μπάρες που υπάρχουν στη μέση του δρόμου. Το να μην περνάει κάποιος από τις διαβάσεις, ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είναι αυτές, είναι δείγμα της πόσο κακής διαγωγής έχουμε.“

Με ποιόν τρόπο μπορεί να μειωθεί το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος, τόσο από τη μεριά των αυτοκινητιστών όσο και από αυτή των πεζών;
“Αυτό που κάνει πολύ κακό είναι τα διπλοπαρκαρίσματα. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στην Νέα Μάκρη και την Παλλήνη. Εκεί υπάρχει η ανοχή των Δημοτικών Αρχών και μια σιωπηλή συνωμοσία με τους εμπόρους και την αστυνομία, ώστε να μην τιμωρούνται με κλήσεις όλοι όσοι παρκάρουν πάνω στην Μαραθώνος, καθώς αυτό δεν βοηθάει την εμπορική κίνηση. Ο Έλληνας βλέπετε έχει μάθει να παρκάρει ακριβώς έξω από το εμπορικό κατάστημα για να κάνει τη δουλειά του, πρέπει όμως τον Κ.Ο.Κ και τον νόμο να τους σεβόμαστε αλλιώς να τους καταργήσουμε.”

Έχετε ενημέρωση σε ποια σημεία επί της Λεωφόρου παρουσιάζεται ο υψηλότερος δείκτης ατυχημάτων;
“Με βάση τα περσινά και προπέρσινα στοιχεία που γνωρίζω από τον διοικητή της τροχαίας, νομίζω ότι είναι το σημείο μετά το Πικέρμι, όπου υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης μεγαλύτερης ταχύτητας. Η ζώνη δηλαδή Πικερμίου, Ραφήνας, Νέας Μάκρης, Μαραθώνα. Το πιο επικίνδυνο κομμάτι θα έλεγα ότι είναι αυτό που βρίσκεται από τη Ραφήνα στην Νέα Μάκρη, διότι ο δρόμος έχει πολύ κλειστές στροφές, ενώ σε μερικά σημεία υπάρχουν και κακοτεχνίες. Εκεί έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα και δυστυχήματα.”

Και μήπως γνωρίζετε τι δείχνουν τα νούμερα των ατυχημάτων και δυστυχημάτων στη Λεωφ. Μαραθώνος;
“Σύμφωνα με τον διοικητή της τροχαίας, ο αριθμός των νεκρών τα τελευταία τρία χρόνια είναι μεταξύ 15 και 25, ενώ οι τραυματίες είναι 150 με 200, κάποιοι από τους οποίους όμως καταλήγουν.”

Ποιες προτάσεις ή ιδέες υπάρχουν από τα μέλη του Μαραθώνιου Παρατηρητηρίου ώστε να  βελτιωθεί η κατάσταση;
“Υπάρχουν διαφόρων τάξεων ιδέες. Κάποιες από αυτές αφορούν όλη την Ελλάδα, όπως το να γίνει μάθημα στα σχολεία η κυκλοφοριακή αγωγή. Βέβαια, αν και γι' αυτήν την ιδέα θέλουμε να στείλουμε επιστολή στο υπουργείο Παιδείας, είναι κάτι που μας ξεπερνά, αφού είναι κάτι το οποίο πρέπει να ωριμάσει και να γίνει πράξη από την πλευρά της επίσημης εκπαίδευσης. Υπάρχουν επίσης και στοχευμένες ιδέες πρόληψης ή και καταστολής, όπως είναι το αίτημα του διοικητή της τροχαίας Αν. Αττικής για την αγορά δύο πιστολιών/μηχανημάτων μέτρησης της ταχύτητας. Γι' αυτήν την πρόταση όμως συναντάμε αντιδράσεις καθώς είναι πολλοί αυτοί που δεν θέλουν να χρησιμοποιηθούν, φοβούμενοι ότι θα ‘παγιδευτούν’ και οι ίδιοι από αυτά.”

Και οι ενέργειες που σκοπεύετε να κάνετε στο επόμενο διάστημα;
“Κατ' αρχάς αυτήν την περίοδο γίνεται μια καταγραφή. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα την άνοιξη και το καλοκαίρι, θα γίνουν κάποιες ενέργειες ευαισθητοποίησης με τη διανομή φυλλαδίων, την ενημέρωση σε σχολεία και εκδηλώσεις σε όλους τους δήμους, και με ομιλητές πρόσωπα υψηλού προφίλ -όπως η Βασιλική Μυλωνά- που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση, τη γνώση και την ωριμότητα των οδηγών.”

Τέλος θα ήθελα να σας ρωτήσω ποια ήταν η τύχη της επιστολής που στάλθηκε προς την νομαρχία και είχε να κάνει με το ζήτημα της ασφάλειας των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία κοντά στην Λεωφ. Μαραθώνος.
“Η Λεωφ. Μαραθώνος είναι εδώ και ένα χρόνο περίπου, υπό την αρμοδιότητα της νομαρχίας. Αυτή από τη μεριά της, και κατόπιν αρκετής πίεσης που ασκήθηκε από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων της Παλλήνης, έβαλε κάποιες πινακίδες. Αν και απ' όσο γνωρίζω  το μέγιστο που ζητάν οι γονείς από τη μεριά τους είναι η κατασκευή πεζογέφυρας, η σήμανση σίγουρα είναι ένα πρώτο βήμα.”


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Free Host | lasik surgery new york